Historische foto's

Voor oude fotos van Vlaardingen
Plaats reactie
earthling
Berichten: 578
Lid geworden op: 07-12-2012 18:23

Historische foto's

Bericht door earthling » 09-12-2012 21:22

hennieroo schreef:Wie weet het waar staat dit?

Afbeelding
John schreef:
vld schreef:Aan de woningen op de achtergrond te zien kan het mogelijk het Nieuwlantpark zijn. Maar waar?
Daar zat ik ook aan te denken, ergens achter de van Hogendorplaan.
Wellicht die school die aan de Rode Kruislaan stond?
psvoorop schreef:Leuk zoekplaatje. Na vergelijking met andere foto's denk ik het wel te weten. Dit is bij het schooltje aan de van Maanenstraat. Het flat op de achtergrond zijn die van de woningen boven de eerste winkelrij. Als je goed kijkt zie je aan de onderkant de dakrand van de bergruimtes achter de winkels. Aan de Adriaan Pauwstraat om precies te zijn. Het kleine woonblokje rechts staat dwars op de van Maanenstraat maar behoort bij de Adriaan Pauwstraat.
psvoorop schreef:
psvoorop schreef:Het flat op de achtergrond zijn die van de woningen boven de eerste winkelrij. Als je goed kijkt zie je aan de onderkant de dakrand van de bergruimtes achter de winkels.

En daar bedoelde ik de van Hogendorplaan mee.
vld schreef:Ik denk dat PSVOOROP het bij het rechte eind heeft. Achteraf gezien, was of is er geen laagbouw voor de flats aan het Nieuwlantpark. Althans gezien vanaf het Nieuwlantpark. Als ik PSVOOROP begrijp, dan kijken wij via het beeld richting het noorden.
leonie schreef:Dan zou het ongeveer ter hoogte van hier zijn ffe via google maps gekeken:

Afbeelding
psvoorop schreef:Klopt Leonie. De positie van de fotograaf was meer naar rechts van de toenmalige Rutgerschool, later Jenaschool. Ik ben trouwens benieuwd waar dat beeld is heengegaan. @VLD, eigenlijk kijk je hier in westelijke richting.
leonie schreef:Daar zat ik idd naar te zoeken naar dat beeld,maar op google maps kon ik het niet vinden dus het zal wel verplaatst zijn naar elders in Vld.
Die laagbouwhuizen en de flats zijn geloof ik nu inmiddels ook gesloopt of niet.
leonie schreef:Ook een oudje ingescand vanaf een negatief denk ergens in de Westwijk.
Afbeelding
leonie schreef:En dan deze

Afbeelding
leonie schreef:Afbeelding
leonie schreef:
leonie schreef:Ook een oudje ingescand vanaf een negatief denk ergens in de Westwijk.
Afbeelding

Afbeelding

Even gespiegeld.
leonie schreef:Dan heb ik er nog een gevonden:

Een oude polaroid je weet wel zo'n foto die kant en klaar uit het toestel kwam helemaal je van het toen.Duurde even en toen kwam langzaam de foto te voorschijn.
Maar mijn vraag wederom is dit in Vld en zo ja waar?Denk ook zo ergens eind jaren 70 misschien begin jaren 80 of zo.Toen hadden we thuis een polaroid toestel.Weet nog dat die veel foto dingen haalde ergens bij een zaak bij de haven oost of west havenkade ik haal dat altijd een beetje doorelkaar.

Auto een heeft wel zo te zien Belgisch kentteken,maar ja wil niet altijd wat zeggen natuurlijk.Kan ook eea evenement of zo zijn geweest.

Afbeelding

hennieroo schreef:En waar is dit dan

Afbeelding
John schreef:van Leijdenshofje wellicht?


hennieroo schreef:Misschien de Nieuwe Laan ???

Afbeelding
hennieroo schreef:Markgraafstraat kan het zijn ben er zelf geboren.

Afbeelding
hennieroo schreef:Alleen zie ik geen dubbele dakramen op de tweede foto


leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 15-03-2013 23:04

Hier nog een oude foto ingescand van een dia die ik gevonden heb in een doos.
Denk ergens vlak na de oorlog of nog in de oorlog.

Afbeelding

Ik heb hem hier bewerkt in zwart wit en ietsje scherper de negatief is wat roodachtig meer sepia:



Afbeelding


Afbeelding

John
Berichten: 1150
Lid geworden op: 06-12-2012 21:41

Bericht door John » 15-03-2013 23:50

De wandelclub is Flardinga, ze lopen op de Hoflaan.
Praten zonder denken, is schieten zonder richten.

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 27-03-2013 19:04

Afbeelding

Plaats reactie