Leuk die foto's

Hier kunnen fotos van Vlaardingen geplaatst worden
Plaats reactie
Jolanda
Berichten: 4
Lid geworden op: 07-12-2012 12:50

Leuk die foto's

Bericht door Jolanda » 01-04-2013 21:30

Hallo, leuk al die "oude" foto's van de Hogendorplaan en omstreken, ik ben in de Fanniusscholtenstraat geboren en heb daar 21 jaar gewoond, ik heb op de Nicolaas Beetsschool gegaan en volgens mij is de foto van de school, die John van Rijn geplaats heeft, niet de Nic Beetsschool maar de Sint Barbaraschool, dat was de katholieke school, er stonden 4 scholen in de wijk.
Op de van Maanenstraat stond de Rutgerschool, nu Jenaplanschool geloof ik.
en aan het begin van de Hogendorplaan de huishoudschool, daar zag ik ook nog een foto van voorbij komen, daar heb ik mijn vervolgopleidingen gedaan.
Schaatsen heb ik ook geleerd op de sloten van het Nieuwlandpark, het ziet er nu wel heel kaal uit.
Voor de speeltuin de Leonie beschrijft was er nog een andere speeltuin met een grote glijbaan en diverse andere toestellen allemaal van ijzer, er was ook een zandbak en er was een patatzaak, de naam is me even ontschoten.
zelf heb ik weinig foto's dus ik vind het leuk om deze foto's te zien.

Jolanda.

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 01-04-2013 22:13

Welkom op ons Vlaardingen Jolanda.

Klopt voor die ene houten speeltuin was er een met ijzeren toestellen dat herinner ik mij ook nog.Daarna is die houten gekomen en nu het speel eiland.
Die school is wel de voormalige Nicolaasbeetschool alleen opgefleurd.
Op die huishoudschool heb ik midden jaren 80 de opleiding mdgo agogisch werk gedaan.

Hebben we min of meer tegenover elkaar gewoond dus ik heb altijd in de Salviastraat gewoond de laagbouwflat tegenover de speeltuin en aan de overkant was de Fannius scholten straat.
Waar nu de Rietsingel staat .

Op mijn 23 ste ben ik verhuist 1990 naar het zuiden van het land waar ik nog steeds woon.
Tot begin 2010 kwam ik nog wel eens in die buurt ,begin 2010 is mijn moeder toen verhuist naar molenzicht waar ze met heel veel plezier gewoond heeft .Nov 2011 is ze helaas overleden.

John van Rhijn
Berichten: 568
Lid geworden op: 03-03-2013 22:07

Bericht door John van Rhijn » 01-04-2013 22:24

Oei, de Fannius Scholtenstraat.
Ik vrees, dat je daar weinig van terug vindt. Het is daar allemaal nieuwbouw.
Ook het derde winkelblok van de Van Hogendorplaan zal eraan moeten geloven. Voor zover ik weet, blijft alleen het oudste eerste blok bestaan.

In de loop der tijd zullen hier nog wel meer foto's van Vlaardingen verschijnen.

Als je nu al meer foto's wilt zien kun je ook naar mijn blog Leer mij Vlaardingen kennen.

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 01-04-2013 22:26

Op een foto staat de Fannius Scholten straat waar ik als kind zijnde eendjes aan het voeren ben met mijn broer.

John
Berichten: 1150
Lid geworden op: 06-12-2012 21:41

Bericht door John » 01-04-2013 23:06

In het draadje Sloop Babberspolder Oost heb ik een foto geplaatst van de Fannius Scholtenstraat.
Praten zonder denken, is schieten zonder richten.

Plaats reactie

Terug naar “Fotos van Vlaardingen”