Vergane Glorie

Hier kunnen fotos van Vlaardingen geplaatst worden
John van Rhijn
Berichten: 568
Lid geworden op: 03-03-2013 22:07

Bericht door John van Rhijn » 28-03-2013 22:38

En nog wat foto's.

Bij de eerste kijk je de Sneeuwbalstraat in, ofwel de weg, die ik zojuist gelopen heb. Rechts op de foto zie je het heggetje horend bij de Immanuelkerk, die er nog staat als een rots in de branding.
Links de bouw van het nieuwe winkelcentrum.
En in het midden de lantaarn, die ik een beetje opzij gebogen heb, omdat die mij in de weg stond. :D

Afbeelding
Sony DSC-HX200V

Hier het onderkomen van het Leger des Heils in beeld met rechts de nieuwbouw, die bij de derde foto nog beter te zien is.

Afbeelding
Sony DSC-HX200V


Afbeelding
Sony DSC-HX200V

Dan ben je weer een beetje bijgepraat, Leonie en kun je er vanverzekerd zijn, dat jouw oude glorie, net als je slaapkamertje, vergaan is!

John van Rhijn
Berichten: 568
Lid geworden op: 03-03-2013 22:07

Bericht door John van Rhijn » 28-03-2013 22:40

Mooi, ik zie dat John een paar jaartjes eerder in de Johan de Wittstraat was om de oude glorie daadwerkelijk te laten zien!

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 28-03-2013 23:18

Thnx leuk om de inmiddels gesloopte en her en der opnieuw opgebouwde buurt virtueel terug te zien.

Klopt op die school kon ik kijken.Voorheen was het de Nicolaas Beetschool toen geloof ik Mozaik.Ik heb zelf op de Meidoornschool gezeten wel 2 jr hadden ze de depedance op de Nicolaas Beetschool boven in.
De Meidoornschool is later weer samen gegaan met de Hogendorpschool in 2007 geweest voor een reunie daar voor mensen van en de Hogendorpschool en de Meidoornschool.

Er waren toch best wel wat scholen in die omgeving als je het zo bekijkt.In een wijk div scholen waar ik nu woon heb je in deze wijk maar keuze uit 2 basisscholen de katholieke en de openbare.Ik koos voor de openbare.Zitten tegenover elkaar of eigenlijk naast elkaar dus kwa afstand maaktte het niks uit.

Toen in Vld in de wijk minstens 4 geloof ik of waren het er 5 kan ook.

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 28-03-2013 23:22

Die huizen op de Rotterdamse weg zijn mooi geworden .
Haha die appeltjesboom staat er nog steeds bij die school.Dat was vaak een rotzooi als de jeugd de appeltjes ging gooien van die kleine rooie appeltjes groeien er aan.Die staat er ook al lang.En elk jaar was het een bende met die gegooide appeltjes .

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 28-03-2013 23:26

Volgens mij staat de flat van de Speenkruidstraat en de Sneeuwbalstraat nog wel overeind zo lang het duurt.Ik weet wel dat de kleine eensgezinswoningen in de Salviastraat,stukje Seringenstraat nog wel blijven staan.

John van Rhijn
Berichten: 568
Lid geworden op: 03-03-2013 22:07

Bericht door John van Rhijn » 29-03-2013 00:37

Ik heb geen idee wat er allemaal tegen de vlakte gaat. Maar de laatste keer, dat ik via de Seringenstraat liep, al een goed jaar geleden, stond daar alles nog overeind.
Nu was ik een boogbruggetje verder door het park gewandeld vanaf de Kethelweg gerekend.

Het eerste winkelblok blijft bestaan en voor zover ik weet alles daar achter ook. Maar van de rest tussen de Van Hogendorplaan en het sportpark zul je weinig tot niets gaan terug herkennen.

John van Rhijn
Berichten: 568
Lid geworden op: 03-03-2013 22:07

Bericht door John van Rhijn » 29-03-2013 09:37

leonie schreef: De Meidoornschool is later weer samen gegaan met de Hogendorpschool in 2007 geweest voor een reunie daar voor mensen van en de Hogendorpschool en de Meidoornschool.
Bestaat toeval?
Omdat het gisteren al laat was, las ik nu pas jouw reactie op de vorige pagina.
Zonder dat wij het wisten is er alle kans, dat wij daar elkaar gezien hebben. Ik was daar namelijk ook samen met mijn vrouw.
Zoals ik bij mijn voorstelling al aangaf, ben ik vijf jaar onderwijzer geweest op de Van Hogendorpschool. Ik moet eens kijken of ik daar nog foto's van te voorschijn kan toveren. Die moeten ergens op mijn oude computer staan. Maar die kreeg kuren en heb ik niet voor niets vervangen. Mogelijk staan ze ook al op m'n nieuwe Mac-Mini, omdat ik veel bestanden heb overgenomen, maar ik zit nu even beneden aan de koffie en werk vanaf m'n iPad.
Ook heb ik nog een paar foto's gemaakt door een fotograaf daar.

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 29-03-2013 10:31

Ik heb ook een paar foto's er van op de andere pc.
Mijn broer heeft er jaren 80 nog stage gelopen daar heb ik ook div foto's van terug gevonden in een doos met foto's.Ik kon het eerst niet helemaal plaatsen waarvan het was tot ik een foto zag waar mijn broer op stond toen wist ik het weer dat die vanuit de lerarenopleiding daar stage had gelopen.Toen heette dat nog zo mooi kwekeling.Hij heeft er verder niks meer mee gedaan met die opleiding.Ik heb het zelf indertijd ook een tijdje overwogen om te gaan doen de pedagogische academie na de opleiding agogisch werk,maar ben de kinderopvang in gegaan.Tijdens mijn stage oa gewerkt op een school voor moeilijk lerende kinderen als klasseassistente nu heet het onderwijs assistente dat vond ik kei leuk.Daarna in een gezins vervangend tehuis voor verstandelijk gehandicapte volwassenen weer een hele andere kant op.
Na mijn stage jaar moesten we weer hele dgn naar school en dat was ffe wennen weer.Heb mijn diploma toen gehaald en gaan solliciteren en toen op een peuterspeelzaal gaan werken.Toevallig was ik ook de juf van de kids nu van John indertijd :lol: kwamen we toen achter via de bijeenkomst van Mijn Vlaardingen.De wereld is klein. :lol:

Hier heb ik ook jaren op een psz gewerkt.Inmiddels ben ik nu begeleider in een busje met verstandelijk beperkte kinderen ook kei leuk.Hier voor werktte ik op een soort kinderopvang binnen een sportschool,maar na 3 jr werd mijn contract niet meer verlengd of te wel ze moesten mij anders voor vast aan nemen en ja dat gebeurt tegenwoordig niet meer dus kiepen ze je er uit.Maar dit is ook kei leuk en mooi werk voor een paar uurtjes .Ik doe ook veel op school oa overblijf ouder,school draait continuerooster en ik zit in de or en help zo mogenlijk bij div activiteiten op school of fiets mee als ze op de fiets ergens naar toe gaan mits het uit komt met de tijden.Dit jaar is mijn laatste jaar op school dan heb ik er zo'n 9 jr op zitten.Mijn zoon heeft een jaartje extra gekleuterd vandaar die 9 jr.Op het voortgezet onderwijs is dat toch wat minder dat je er als ouder er bij betrokken bent dan op de basisschool.Ergens vind ik dat ook wel weer jammer hoor,maar ja dat is nu eenmaal zo.Mijn dochter doet havo /vwo en mijn zoon gaat vmbo kader doen.Advies was eigenlijk mavo,maar omdat hij een vorm van dyscalculie heeft (nld ik weet niet of je dat bekend is wat het is) en na div gesprekken en de zogenaamde oranje route is uiteindelijk besloten vmbo kader en evt opstroom.Op de overige vakken doet die het eigenlijk kei goed zeker omdat die heel erg talig is aangelegd.Zelfs topografie wat bij nld juist moeilijker zou zijn dat doet die juist kei goed.Tegenwoordig heeft het beesie meer een naam op zich ene kant goed,maar andere kant soms zie je door de bekende bomen het bos niet meer.Zeker omdat ik er bij blijf dat het meer het stukje dyscalculie is wat weer niet zo bekend is als dyslectie.Hij rekent volgens maatwerk programma wat redelijk goed gaat.Merk wel het ouderwetse rekenen zoals wij vroeger hadden dat dat beter gaat dan dat wiskundig gedoe wat ze tegenwoordig krijgen.Nou was ik ook nooit een held in rekenen hoor moet ik heel eerlijk zeggen ik herken het heel goed.Nu proberen ze er toch meer aandacht aan te geven en aangepaste programma's vroeger en dat is helaas mijn ervaring werd je ergens achter in de klas gezet met een boekje 1 of 2 klassen lager dan je zat en rommel maar wat aan.

Haha maar goed ik ga ffe oftopic :wink: ging over de vergane glorie.Maar goed af en toe ffe een zij weggetje mag toch wel om vervolgens weer op de goede weg terug te komen lees de vergane glorie van Vld en de daarvoor in de plaats gekomen nieuwe glorie.
Want wat ik daarvan zie ziet dat er mooi uit beter dan die saaie te koude lelijke flatblokken.Ondanks dat er vroeger toch best wel een samenhang was in de buurt zo heb ik dat toch wel ervaren ondanks de saaie flatblokken.

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 29-03-2013 10:33

Ik rij niet dat busje hihihi zou niet goed komen heb nl geen rijbewijs. :lol: Is als begeleider dat ik mee ga.

John van Rhijn
Berichten: 568
Lid geworden op: 03-03-2013 22:07

Bericht door John van Rhijn » 29-03-2013 13:20

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Fotos van Vlaardingen”