Pagina 1 van 1

Phishingmails

Geplaatst: 08-05-2013 00:31
door John
Al meer dan een week wordt Nederland overspoeld met mail die afkomstig zou zijn van Wehkamp. Daarin wordt de ontvanger herinnerd aan een openstaand bedrag dat binnen een paar dagen door de afzender van de rekening gehaald zal worden.

Het begon met een mailtje waarin een aanstaande incasso werd aangekondigd. Eerder deze week verscheen "Betalingsachterstand Wehkamp 2e waarschuwing". In de nieuwste variant wordt meegedeeld dat er een strafrechtelijk onderzoek naar de ontvanger gestart zou zijn onder dossier 897652. Deze mail wordt verstuurd uit naam van het Centraal Invorderings Bureau.

Deze mailtjes vallen alle in de categorie phishing/malware. Ze komen absoluut niet van Wehkamp of C.I.B. maar zijn enkel bedoeld om de afzender toegang tot uw bankrekening te laten krijgen. Klik dus niet op de link in de mail maar verwijder deze direct van uw computer.
Bron: Fraudehelpdesk.nl

Geplaatst: 08-05-2013 00:58
door earthling
Het grappige is, hoe komen ze aan de gegevens?

Geplaatst: 08-05-2013 07:46
door monique
als ik een mail niet vertrouw dan verwijder ik het meteen .. geen linkje aan klikken of zo je weet vast of je daar wel of niet wat heb besteld en of betaald .. idd trap er niet in ... opletten ... in dit geval ... :!:

Geplaatst: 08-05-2013 07:49
door monique
earthling schreef:Het grappige is, hoe komen ze aan de gegevens?
en je gegevens worden opgekocht door andere bedrijven .. er gaat veel geld hierin in om .. ze kopen van waar dan ook jouw vertrouwde gegevens om jouw dingen toe te sturen waar jij helemaal niets mee wilt ..stoken je met mails en reclame en zo ...

Geplaatst: 08-05-2013 11:34
door earthling
idd Monique, Facebook o.a :)

Maar ook de tracking-ads en cookies helpen mee.
Maar ik heb geen facebook en dit foefje uitgehaald om reclame en trackingvrij te surfen, toch krijg ik phishing mail van de ABN.
Het online bankieren laat ik lekker aan me voorbij gaan, een hacker zei me eens "Software is niet te beveiligen!".
Dat is nu alweer bijna 10 jaar geleden en sindsdien hebben we genoeg kunnen zien met als laatste voorbeeld Digid in Januari.
Maar ook las ik dat er bots actief zijn die het internet verkeer volgen.

Geplaatst: 10-05-2013 14:12
door John
Tenenkrommend Nederlands....
Dit is om u te informeren dat uw mailbox de opslag termijn die is 20GB zoals ingesteld door onze beheerder service center heeft overschreden,
bent u momenteel op 20.9GB, Om opnieuw te valideren uw mailbox kunt u Clik hier:

Om te controleren Controleer gezet juiste gegevens om je mail te
vergroten, Onze excuses voor het eventuele ongemak. Dank u voor uw
verwachte samenwerking. Opmerking: Het niet naleven kan resulteren
verliezen van uw account-mail account binnen 48 uur.

dank
Systeembeheerder centrum.

Geplaatst: 11-05-2013 13:17
door Evertje1962
Wees blij John, zo herken je die mailtjes direct, zelfs als je Nederlands niet zo geweldig is. Ik hou mijn hart vast als er straks één opduikt, gesteld in perfect Nederlands, met een beetje hoogdravend taalgebruik en moeilijke ambtelijke termen, waar banken en verzekeraars nogal eens mee smijten in hun post. Dàn worden die mailtjes een stuk moeilijker te herkennen, zeker voor iemand die al die moeilijke woorden niet helemaal begrijpt. Dan is het maar te hopen dat mensen door hebben dat een bank nooit per email naar je gegevens zal vragen.

Hoe zit dat trouwens met bijvoorbeeld verzekeraars? Of de overheid, nu DigiD ook behoorlijke gaten blijkt te vertonen? Kun je een mailtje van dat soort instanties vertrouwen?

Geplaatst: 29-11-2013 11:13
door John
Vandaag weer een vijftal mailtjes van de RABO-bank gehad. Uw rekening wordt geblokkeerd! Inclusief link om de blokkade op te heffen.
Replay kon naar info@rabobank.nl, kijk je echter verder blijkt de mail afkomstig van mail.fazekas.hu. Gelukkig zit ik niet bij de RABO.

Geplaatst: 29-11-2013 12:47
door earthling
Ik heb £750.000.00 gewonnen op mijn telefoonnummer :)