Games 2013

Hier kunnen vragen en tips geplaatst worden over computers en internet.
Plaats reactie
earthling
Berichten: 578
Lid geworden op: 07-12-2012 18:23

Games 2013

Bericht door earthling » 17-04-2013 04:12

Nu eindelijk eens geen zoveelste shooters met bloed en geweld maar lekker slopen :P

Demolition company is een simulator waarin je aan het werk gaat als sloper met een voorhamer en luchthamer en een kleine minigraver met luchthamer.
Met de sloop opdrachten die je uitvoert verdien je geld en kun je betere en zwaardere machine's kopen.



Met voor deze game zijn te downloaden :)





Farming simulator is een simulator waarin je een boerderij gekocht hebt in Hagenstedt en je hebt dus een lening genomen bij de hagenstedtbank die je moet aflossen maar je hebt nog ruimte om bij te lenen als je snel je boerderij wilt uitbreiden met een veld, dieren, of nieuwe machine's.
Er zijn verschillende adressen waar je je graan, mais, tarwe, koolzaad, suikerbieten en aardappels kunt verkopen maar je kunt het ook opslaan in de silo's tot er een grote vraag naar is en je er dus een goede prijs voor kan krijgen, de aardappels en suikerbieten kun je in de bunker opslaan waar de transportbanden staan.
Je kunt kippen nemen die eieren leggen die je kunt verkopen, schapen geven wol die je kan verkopen bij de spinnerij, de koeien geven melk die door de melkwagen opgehaald word en ze produceren mest die je weer kunt gebruiken om je velden te bemesten, ook kun je de mest gebruiken voor de plantkassen die je kunt kopen en ergens plaatsen.
Een erg leuke simulator die bovendien behoorlijk goed in de smaak valt bij de mensen.
In 2010 had ik al eens een demo geprobeerd en dat was echt leuk, als opdracht pallets stapelen met de voorlader en lepels in plaats van shovelbak.
In deze nieuwe versie zul je eerst aan het werk moeten om die voorlader te kunnen kopen met de lepels shovelbak en hooivork.

Je kunt de tijd op realtime zetten of tot 120 maal versnellen als je met alles klaar bent en moeten wachten tot je hetgeen wat je gezaaid hebt kunt oogsten.
Je kunt ook de de tijd die de gewassen nodig hebben om te groeien versnellen, snel is volgens mij een dag, normaal 2 dagen, langzaam 3 dagen (in de game dan :roll:)
Maar zodra je kippen, schapen en koeien hebt en wat meer velden dan ben je echt wel bezig om alles in goede banen te leiden, de wol moet opgeslagen of verkocht, de eieren moeten dagelijks opgeraapt, en de schapen en koeien moeten eten.
Voor de schapen volstaat het maaien van gras om ze te voeden, maar de koeien moeten een mix van hooi gras en kuilvoer voordat ze echt mest en melk gaan produceren.
Daarvoor heb je extra machine's nodig en gras dat word ingekuild :)



Ook voor deze game zijn al vele mods te downloaden, bovendien is het ook mogelijk om lekker creatief bezig te zijn en helemaal je eigen wereld te creëren met de editor die bij de game zit.
Daarmee kun je de map en alles daarop helemaal naar eigen inzicht veranderen.

Iemand heeft bijvoorbeeld een map van Nederland gemaakt :)




Eurotruck simulator 2 is een simulator waarin je aan de slag gaat als vrachtwagen chauffeur en vrachten van a naar b brengt waarmee je geld verdient.
Maak je schade dan gaat het van je rekening af, ook als je je niet aan de verkeersregels houd kost het je geld.
Wanneer je voldoende geld verdiend hebt kun je je eigen vrachtwagen kopen en je eigen bedrijf beginnen :)

Niet alleen als het gaat om rijgedrag maar ook grafisch een juweel waarvoor je zeker voor het realisme een stuur moet hebben maar met de toetsenbord is ook goed mogelijk.



earthling
Berichten: 578
Lid geworden op: 07-12-2012 18:23

Bericht door earthling » 17-04-2013 04:16

Met voor deze game zijn te downloaden
Moet natuurlijk zijn "Mods voor deze game zijn te downloaden" (iemand heeft de editknop gestolen :?)

earthling
Berichten: 578
Lid geworden op: 07-12-2012 18:23

Bericht door earthling » 13-05-2013 18:45

Inmiddels heb ik voor 2 tientjes die eurotruck kost al veel plezier gehad :)

Allereerst heb ik voor andere bedrijven gereden totdat ik voldoende ervaring opgedaan en geld verdiend had, daarna heb ik een eigen truck gekocht en ben ik mijn eigen transportbedrijf begonnen, Faal.bv
Na een aantal ritten had ik de investering bijna terug verdiend en de bank bood een voordelige lening aan om uit te breiden.
Inmiddels bestaat Faal.bv uit drie trucks en drie chauffeurs, dat moeten er heel veel gaan worden :P

Natuurlijk rijd ik zelf, ik heb Brian aangenomen en Gary.
Brian is graag op zichzelf, werke in een fabriek maar had het daar absoluut niet naar zijn zin.
Nu is hij helemaal op zijn plaats en zijn prestaties zijn daar ook naar, per dag verdient hij €1200 voor het bedrijf, dat is niet mis.
Zijn scholing is gericht op het vervoer van gevaarlijke stoffen.

Gary heeft nog veel te leren maar weet toch al per dag €150 te verdienen voor het bedrijf, hij zal zich toeleggen op het rijden van lange afstanden.

Helemaal geen slechte start en wellicht gaat Faal.bv op korte termijn verder uitbreiden.
Er zullen twee nieuwe trucks aangekocht worden hetgeen betekent dat er ook weer twee nieuwe chauffeurs in dienst komen.

Screenshots

Het eigen bedrijf met de eerste aangekochte truck, Daf natuurlijk :wink:
Afbeelding

Onderweg naar Calais met een lading heftrucks, na het tanken even een kwartiertje rust nemen.
Afbeelding

Van Calais naar Dover
Afbeelding

Onderweg naar plymouth
Afbeelding

Onderweg naar Hull slecht weer
Afbeelding

Zoals ik reeds eerder schreef is eurotruck 2 grafisch een juweel, het opzetten en uitbreiden van het eigen bedrijf maakt eurotruck echt tot een leuke sim.
Wat ik nog niet gezien heb is of eurotruck ook multiplayer is, dat zou mij inziens zeker een welkome toevoeging zijn.
Ook de wegmisbruikers zijn aanwezig, ze halen in terwijl je ze tegemoet rijd op een tweebaansweg :)

earthling
Berichten: 578
Lid geworden op: 07-12-2012 18:23

Bericht door earthling » 27-05-2013 02:26

Zijn hier trouwens liefhebbers van racesport op OV?

Vroeger reden we online races mee en namen deel aan hotlap competities, helaas is de grote community van toen verdwenen.
Een van de beste simulators ooit is toch wel Fia GT racing, maar daarvoor is weinig meer te vinden online.
Voor rFactor is er meer dan voldoende te vinden en deze sim is ook geregeld dmv updates met de tijd mee gegaan.
Het is een platform die afhankelijk is van de modding community die zowel tracks als auto's maakt.
De beste mod ooit is in mijn ogen toch wel uitgebracht door CTDP, f12006.

Vorige week heb ik een aantal ronde's gereden op Monaco, dat ging niet altijd even goed :)



Deze sim gaat inmiddels al 9 jaar mee, tijd voor een update dus en die komt er aan.
Vorig jaar heb ik een beta van rFactor twee kunnen testen en dat belooft veel goeds.

Plaats reactie

Terug naar “Computer en Internet”