me and my pc...

Hier kunnen vragen en tips geplaatst worden over computers en internet.
Gast

Bericht door Gast » 06-04-2013 19:14

beste John 2

Je loop met een om loop op mijn eerste , hoe komen de updates op je nieuw geinstalleerde Teksverwerker.

dat is mijn vraag, je haald er dingen bij waar ik niet om heb gevraagd

even herhalen hoe komen de PC updates op jouw tekstverwerker.? :D

John van Rhijn
Berichten: 568
Lid geworden op: 03-03-2013 22:07

Bericht door John van Rhijn » 06-04-2013 20:12

Dat komt,omdat ik dat eigenlijk al verteld had: je krijgt bericht van updates en dan is het een kwestie van wachtwoord en een muisklik of vingertouch.

Maar even stap voor stap:
Één van de pictogrammen is die van de 'AppStore'
Indien er een update beschikbaar is, staat daar plotseling een cijfertje 1 bij, bij twee updates een 2, enzovoort. Dit betreft de iPad.
Je klikt (tipt met de vinger) op dat pictogram en er komt te staan wat voor updates er beschikbaar zijn. Je klikt op welke je wilt hebben en vervolgens wordt er naar je wachtwoord gevraagd. Na dat te hebben bevestigd worden betreffende programma's geüpdatet.
Eenvoudiger kan ik het niet zeggen.

Op de computer ongeveer hetzelfde. Er komt in beeld, dat er updates beschikbaar zijn.
Kwestie van wachtwoord en klikken. Apple doet de rest.
That's all!
Meer kan ik er niet van maken. :D

Overigens, terzijde: iTunes kun je ook installeren op je Windows computer. Dat had ik ook gedaan en dat combineerde uitstekend met m'n iPad.

John van Rhijn
Berichten: 568
Lid geworden op: 03-03-2013 22:07

Bericht door John van Rhijn » 06-04-2013 20:21

Overigens, voor er misverstanden ontstaan: iTunes op je Windows computer is alleen interessant voor muziek, of in combinatie met een iPad.
Je wordt natuurlijk niet geïnformeerd over updates van Windows, enkel van iTunes zelf.

John
Berichten: 1150
Lid geworden op: 06-12-2012 21:41

Bericht door John » 06-04-2013 22:10

Die updates zijn echt heel belangrijk. Zeker op een Windows pc!
Al is het alleen maar voor de veiligheid en bescherming tegen virussen, maleware en spyware.
Windows en vele Windows-programma's (zoals browsers), zullen steevast geupdate moeten worden. Dat moet iedere verantwoordelijke gebruiker toch echt weten!
De problemen afgelopen week met de ING en SNS banken waren alleen maar mogelijk doordat er duizenden computers besmet waren met een virus, en door de hackers werden ingezet voor de aanvallen op de servers van deze banken. Of je het wilt of niet, updaten is van levensbelang.

Windows 95 en 98 worden allang niet meer ondersteund door Microsoft, en zijn absoluut niet (meer) geschikt voor een internet-pc, en al zeker niet geschikt voor een pc waarop ook internetbankieren wordt gebruikt.
Ook Windows XP wordt vanaf april 2014 niet meer door Microsoft ondersteund.
Praten zonder denken, is schieten zonder richten.

John van Rhijn
Berichten: 568
Lid geworden op: 03-03-2013 22:07

Bericht door John van Rhijn » 06-04-2013 23:21

Mijn oude Windows (XP) computer sluit ik dan ook niet meer aan op het internet. Maar vanwege allerlei gegevens erop - veel heb ik al overgezet - doe ik hem nog niet weg.
Tevens kan ik er wel mijn vinylplaten verder op digitaliseren.

Ik ga ervan uit, dat Donald geen updates meer krijgt, omdat hij een oude Windowsversie heeft. Maar dat weet ik niet, want ik werk niet (meer) met Windows.

Gast

Bericht door Gast » 07-04-2013 09:31

Hallo John 1

Update`s is van levensbelang ????,

er zijn wel andere levensbelangen dan de PC`s.
======================================

Hallo John 2

Jij schrijft Donald krijgt geen update dat klopt ? ik ben in het bezit van Windwo`s 7,

die is al weer verouderd volgens jouw.

=======================================

John
Berichten: 1150
Lid geworden op: 06-12-2012 21:41

Bericht door John » 07-04-2013 10:09

Je hebt gelijk Donald. Een pc updaten is niet belangrijk.....
Waarom reageer ik eigenlijk nog???
Praten zonder denken, is schieten zonder richten.

John van Rhijn
Berichten: 568
Lid geworden op: 03-03-2013 22:07

Bericht door John van Rhijn » 07-04-2013 10:55

Het ligt iets genuanceerder, Donald.
Omdat je vroeg over updates, ging ik er van uit, dat jij die dan kennelijk niet kreeg.
Aangezien ik zelf jarenlang met Windows heb gewerkt, weet ik, dat je wel degelijk updates kreeg. Zoals je zelf al schreef automatisch.
En dat is nu precies het verschil met Apple, zoals ik heb uitgelegd.
Hoe dat nu gaat bij Windows weet ik niet, maar van John begreep ik, dat oude versies niet meer worden ondersteund en er zullen dan ook geen updates meer voor komen.
Als jij geen verouderde versie hebt, zul jij vermoed ik gewoon automatisch jouw updates krijgen. Maar nogmaals, ik kan dat niet weten, want ik werk met een ander besturinssysteem.
Ik hoef ook niet verlangend of beangstigend (?) uit te zien naar een nieuwe versie waarvoor ik weer in de portemonnee moet tasten.
Om het een beetje cynisch te zeggen: Apple wèrkt gewoon!

Gast

Bericht door Gast » 07-04-2013 11:55

Hallo John 2

De laaste regel luid de êên houdt van een appel en de

ander van een peer.

Over en sluiten maar. :D

earthling
Berichten: 578
Lid geworden op: 07-12-2012 18:23

Bericht door earthling » 07-04-2013 23:08

John van Rhijn schreef:Het ligt iets genuanceerder, Donald.
Omdat je vroeg over updates, ging ik er van uit, dat jij die dan kennelijk niet kreeg.
Aangezien ik zelf jarenlang met Windows heb gewerkt, weet ik, dat je wel degelijk updates kreeg. Zoals je zelf al schreef automatisch.
En dat is nu precies het verschil met Apple, zoals ik heb uitgelegd.
Hoe dat nu gaat bij Windows weet ik niet, maar van John begreep ik, dat oude versies niet meer worden ondersteund en er zullen dan ook geen updates meer voor komen.
Als jij geen verouderde versie hebt, zul jij vermoed ik gewoon automatisch jouw updates krijgen. Maar nogmaals, ik kan dat niet weten, want ik werk met een ander besturinssysteem.
Ik hoef ook niet verlangend of beangstigend (?) uit te zien naar een nieuwe versie waarvoor ik weer in de portemonnee moet tasten.
Om het een beetje cynisch te zeggen: Apple wèrkt gewoon!

Dat is wel een beetje kort door de bocht :)

Ik zit al sinds 2006 met vista en heb geen enkele problemen, winxp zal idd vanaf nu niet meer ondersteund worden maar dat is dan ook een versie uit 2000.
Of je updates nu automatisch geinstalleerd worden of niet, wat is het verschil? wil je updates weigeren? zoals John aangeeft zijn ze van levensbelang idd, veiligheid voor alles.

We begonnen met 16bits, dat werd 32 en later 64bits, nu worden meerdere processorkernen aangesproken en daarvoor moet de software multi-threaded zijn, zowel besturing als de programma's.
Ook Apple zal dus middels updates zijn besturing continu moeten aanpassen met als Microsoft, het feit dat Microsoft na 3 jaar een nieuwe versie uit brengt maakt daarin weinig verschil.

Plaats reactie

Terug naar “Computer en Internet”