me and my pc...

Hier kunnen vragen en tips geplaatst worden over computers en internet.
monique
Berichten: 415
Lid geworden op: 20-12-2012 15:06

me and my pc...

Bericht door monique » 05-04-2013 09:59

ja wie kunt er tegen wordig niet meer zonder de pc.. althans ik niet meer
ik doe er alles op muziek luisteren internetten interbankieren mailtjes versturen ..tja eigenlijk van alles ..O JA en facebooken de sociale media niet te vergeten en skypen ook z,n uitkomst ..
nu zit ik te internetten en te denken tja ...we hebben de pc ook alweer z,n 15 jaar en wat is er toch veranderd met de pc de ontwikkelingen gaan maar door .. we hebben hier een vaste pc , laptop en tablet met wifi draadloos internetten .. en ja zelfs op mijn mobieltje kan ik internetten ..alleen word ik af en toe gek van de verzoekjes van spellentjes die je kunt spelen op facebook ..ja..dat is iets wat ik eigenlijk niet veel doe ..behalve op de tablet klaverjassen ..kijk dat vind ik weer leuk .. ik heb ook laatst van mijn broertje een video camera gekregen die ik ook met simkaartje weer op de computer kanafspelen ik heb er wat fimpjes mee gemaakt ik zal eens uploaden via yourtube als het gaat ik moet dit nog wel uitvinden .. maar als ik er niet uit komt heb ik altijd mijn broertje die daar veel meer verstand van heeft dan ik en die me altijd kan helpen ..hij is de redde engel zullen we maar zeggen ..

Gast

Bericht door Gast » 05-04-2013 10:47

beste monique

Je kan het vergelijken als de formule I daar worden alle nieuwe onderdelen

getest van schroeven tot alle onderdelen in en aan zitten worden getest ,

komen dan in de nieuwe productie`s van nieuwe auto`s met deze ontwikkeling .

Zo gaat ook met jouw PC de ontwikkeling van nu is al weer oud van daar

dat de technologie van de PC van vandaag is morgen oud.

monique
Berichten: 415
Lid geworden op: 20-12-2012 15:06

Bericht door monique » 05-04-2013 11:54

dat is waar donald ..als ik vandaag nog de allernieuwste pc koop is ie de zelfde avond al weer oud zo snel gaat het .... :cry:

John van Rhijn
Berichten: 568
Lid geworden op: 03-03-2013 22:07

Bericht door John van Rhijn » 05-04-2013 12:22

Toch zijn er regelmatig updates, dus dat verouderen valt ook wel weer mee.
Het ligt er ook aan, wat je van je computer verwacht en wat je er mee wilt.
Zelf heb ik weinig met spelletjes, met uitzondering van kaartspelletjes, maar niet dat zenuwachtige gedoe.
M'n mobieltje deel ik met mijn vrouw en is ook nauwelijks meer dan een mobieltje. Ik moet kunnen bellen en gebeld worden. That's it.
Verder heb ik m'n iPad, nog steeds de eerste, waarmee ik nu ook werk, ook samen met vrouwlief en dan m'n PC boven, maar je moet goed kijken wil je deze MacMini zien staan, omdat hij nauwelijks groter is dan m'n tablet, maar meer geheugen heeft dan mijn oude PC met Windows.
Ik werk dus helemaal niet meer met Windows, maar met Apple, en dat bevalt mij prima!
En ik kan in de woonkamer via mijn iPad voor discjockey spelen en al mijn muziek op iTunes afspelen via mijn tuner.
Het enige probleem is nog, dat ik nog geen mogelijkheid gevonden heb mijn oude vinylplaten te digitaliseren op de Mac, dus daar moet ik nog even de oude pc voor gebruiken en dan overzetten. Maar een groot deel is al gebeurd.

Gast

Bericht door Gast » 05-04-2013 13:02

beste John 2

Je praat er net zo makkelijk over even updates.

dat geld voor jouw apparaten .

Maar er zijn zoveel aanpassingen op de PC die weigeren updates ,

Zo gemakkelijk is het dus niet hoor.

John van Rhijn
Berichten: 568
Lid geworden op: 03-03-2013 22:07

Bericht door John van Rhijn » 05-04-2013 13:43

Misschien zijn updates met de Apple ook wel heel eenvoudig.
Er is ook niet steeds een nieuwe systeemversie zoals Windows '95, '98, XP. Vista, 7, 8 en noem maar op. Ik hoef dat allemaal niet meer bij te houden. Ik krijg vanzelf bericht als er updates beschikbaar zijn. Kwestie van wachtwoord invoeren en druk op de knop.
En vind ik iets niet nodig, dan doe ik dat gewoon niet!

Gast

Bericht door Gast » 05-04-2013 14:10

beste John 2

Alle genoemde Windows worden automatie`s geupdates ,

wat bedoel je met vind ik iets niet nodig ,dan doe ik dat niet.?

kan je me dat uitleggen.?

John van Rhijn
Berichten: 568
Lid geworden op: 03-03-2013 22:07

Bericht door John van Rhijn » 05-04-2013 18:03

Je krijgt regelmatig te horen, dat er voor bepaalde bepaalde programma's updates beschikbaar zijn of zogenaamde apps. Of nieuwe programmaatjes.
Als ik zo'n programma niet gebruik of niet hoef, ga ik ook niets updaten.
Juist dat automatisme stond mij vaak niet aan.

Een voorbeeld: Op mijn iPad heb ik een speciale tekstverwerker gekocht voor een paar centen, genaamd Pages. Als daar een update van is, doe ik dat.

Op mijn Mac doe ik het met mijn eenvoudige standaard geïnstalleerde tekstverwerker (Teksteditor), die overigens best behoorlijk uitgebreid is. Ook daar zal ik updates van accepteren.
Als uitgebreidere tekstverwerker heb ik het gratis LibreOffice geïnstalleerd, eigenlijk identiek aan OpenOffice dat ik voor Windows gebruikte. Ruim voldoende voor wat normaliter nodig is. Af en toe kijk ik zelf wel of er updates beschikbaar zijn.

Gast

Bericht door Gast » 06-04-2013 09:07

Hallo John 2

Je koopt voor een paar centen een tekstverwerker en installeerd die ,

op andere apparaten staat ook tekstverwerker.

Nu vraag ik mij af hoe de updates daar op te recht komen .???

Dat lijkt mij sterk heb zelf al zo`n kleine 20 jaar verschillende PC

gehad maar dit nooit van gehoord. :D

John van Rhijn
Berichten: 568
Lid geworden op: 03-03-2013 22:07

Bericht door John van Rhijn » 06-04-2013 18:23

Je kunt van alles kopen via iTunes of niet.
Van programma's tot muziek, van boeken op je iPad die je kunt lezen. Van gratis tot een paar centen. Van mijn zoon krijgen mijn vrouw en ik bijvoorbeeld op onze verjaardagen wat muziek om te downloaden of gewoon wat ophoging van het saldo op iTunes, vergelijkbaar met geld op een chipkaart, maar dan anders. Zo heb ik nog wat te besteden op die 'rekening' staan. Mogelijk koop ik zo nog een fotobewerkingsprogramma, hoewel ik niet ontevreden ben met wat ik reeds heb, maar het kan nog geavanceerder.

En natuurlijk kan ik ook van allerlei programma's van het internet af downloaden, alleen moet ik er wel op letten een versie te nemen die op de Mac draait.
Zo heb ik bijvoorbeeld het programma Gimp geïnstalleerd. Prachtig, maar wel enigszins gebruikersonvriendelijk. Mogelijk ga ik toch over op de uitgebreidere versie van Aperture, maar die is niet gratis.
Maar als je eenmaal zo'n programma hebt aangeschaft, word je automatisch geïnformeerd over beschikbare updates. Voor zover ik mij herinner, was dat met Windows niet anders, alleen werd het geïnstalleerd, zonder dat te vragen.

Maar verder zie ik het verschil niet zo zeer.

Plaats reactie

Terug naar “Computer en Internet”