me and my pc...

Hier kunnen vragen en tips geplaatst worden over computers en internet.
John
Berichten: 1150
Lid geworden op: 06-12-2012 21:41

Bericht door John » 08-04-2013 00:18

In Windows kun je zelf kiezen om al dan niet automatisch updates te downloaden en te installeren. De meeste gebruikers zullen dat inderdaad automatisch laten gebeuren.
Maar ook zullen browsers, tekstverwerkers, pdf-readers e.d. regelmatig een update nodig hebben. Kwaadwillenden kunnen via dat soort programmatuur inbreken in de computer. Dus zul je als gebruiker met verstand je computer moeten gebruiken en onderhouden.

In de recente versies van Windows is opnieuw opstarten (bijna) niet meer nodig na een update. Ook kun je aangeven om de update wat later te installeren.
Zo leren de ontwikkelaars van Apple, en de ontwikkelaars van Windows steeds weer van elkaar. Mooi hoor!
Ik werk al jaren met Windows-computers, maar ongetwijfeld zijn de Apple machines ook heel fijn en mooi om mee te werken.
Gelukkig hebben we de mogelijkheid om te kunnen kiezen.
Praten zonder denken, is schieten zonder richten.

John van Rhijn
Berichten: 568
Lid geworden op: 03-03-2013 22:07

Bericht door John van Rhijn » 08-04-2013 12:06

M.a.w., ik denk, dat er niet veel verschil zit in de wijze van updaten.
En ook bij Apple hoeft niet per se de computer altijd opnieuw opgestart te worden. Sommige updates zullen mogelijk wel pas gaan werken na het opnieuw opstarten.
Wel weet ik, dat mijn Apple aanzienlijk sneller opstart dan mijn voorgaande Windowsmachines.

John
Berichten: 1150
Lid geworden op: 06-12-2012 21:41

Bericht door John » 08-04-2013 16:02

John schreef: Ook Windows XP wordt vanaf april 2014 niet meer door Microsoft ondersteund.
Windows XP heeft nog maar 1 jaar te leven.
Praten zonder denken, is schieten zonder richten.

Gast

Bericht door Gast » 08-04-2013 17:17

Hallo lieden van deze tijd

Ik heb is een kijkje genomen hoe de update`s op mijn Windw 7 in zijn werk gaat,

deze stond op automatie`s update van af microsoft ,dat heb ik veranderd in bericht melding.

Ben benieuwd of er wat binnen komt als het maar geen appel is. :D

John van Rhijn
Berichten: 568
Lid geworden op: 03-03-2013 22:07

Bericht door John van Rhijn » 08-04-2013 21:28

Je kunt het dus gewoon zelf instellen.
Als je het automatisch laat doen heb je er geen omkijken naar, maar weet je ook niet of er updates waren.

John
Berichten: 1150
Lid geworden op: 06-12-2012 21:41

Bericht door John » 11-04-2013 12:18

Donald schreef:Hallo lieden van deze tijd

Ik heb is een kijkje genomen hoe de update`s op mijn Windw 7 in zijn werk gaat,

deze stond op automatie`s update van af microsoft ,dat heb ik veranderd in bericht melding.

Ben benieuwd of er wat binnen komt als het maar geen appel is. :D
Vannacht, van woensdag 10 op donderdag 11 april zijn er voor mijn windows 7 professional 64 bits, een 7-tal belangrijke updates gedownload en geïnstalleerd.
Praten zonder denken, is schieten zonder richten.

Gast

Bericht door Gast » 11-04-2013 17:55

beste John

Inderdaad 7 updates downloaden 56.4 MB ,

het werkt ze komen binnen de updates. :D

flard
Berichten: 441
Lid geworden op: 07-12-2012 11:56

Bericht door flard » 12-04-2013 15:20

Ik snap eigenlijk niet waarom sommige mensen zich zo druk maken over updates. Ik krijg al sinds onheugelijke tijden, dus sinds windows is gaan starten (hoeveel jaar geleden al?), updates en service packs van Microsoft. En dat is nodig ook, want het programma wordt telkens verbeterd en veiliger gemaakt. En niet alleen Microsoft doet dat, maar talloze leveranciers van software doen dat, al of niet automatisch. Wie een I-pad heeft zal aanstonds toegeven dat er vrijwel elke dag appjes (gratis) geupdate worden.
Misschien wordt het morgen beter, maar het wordt toch nooit goed

John
Berichten: 1150
Lid geworden op: 06-12-2012 21:41

Bericht door John » 12-04-2013 15:45

Updates komen bij mij gewoon automatisch binnen op de PC(s). Geen omkijken naar. Updates op de smartphone moeten alleen even toestemming hebben.
Zowel op de pc, als op de smartphone worden de updates gecontroleerd door een antivirus progje.
Veiligheid voor alles. Zeker op een computer waarop ook internet-bankieren plaats vind.
Ook regelmatig een back-up maken van je documenten, foto's en e-mail is een verstandige zaak.
Praten zonder denken, is schieten zonder richten.

monique
Berichten: 415
Lid geworden op: 20-12-2012 15:06

Bericht door monique » 12-04-2013 15:47

ik krijg ook automatisch updates via mijn laptop en pc ..ik hoef daar nooit wat aan te doen ..gaat allemaal van zelf :wink:

Plaats reactie

Terug naar “Computer en Internet”