Windows 8

Hier kunnen vragen en tips geplaatst worden over computers en internet.
Plaats reactie
earthling
Berichten: 578
Lid geworden op: 07-12-2012 18:23

Windows 8

Bericht door earthling » 17-03-2013 12:24

De nieuwe windows besturing windows8 is heel anders dan we tot nu toe gewend waren.

Geen startbutton en onderbalk meer, en applicaties die geopend zijn blijven op de achtergrond draaien, in de balk aan de linkerzijde staan dan alle applicaties die actief zijn en daar kunnen ze afgesloten worden.



Dat wordt echt even wennen.

Maar de balk en startbutton zijn niet voorgoed verdwenen.



Heb je windows 8 al als besturing en wat vind je er van?

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 17-03-2013 13:14

Haha sinds een half jaar nieuwe pc maar windows 7 haha moest ik al aan wennen na jaren xp gebruikt te hebben.Ik houd het voorlopig nog maar bij 7.Vista kon ik niet aan wennen wat een takke programma die zit op de laptop.
Ik geloof dat 8 ook niet alles is.Ik denk dat het beste systeem toch nog steeds xp is.

flard
Berichten: 441
Lid geworden op: 07-12-2012 11:56

Bericht door flard » 17-03-2013 14:10

Ik denk dat Windows 8 ook een stabiel systeem is, maar je moet wel bedenken dat het specifiek gemaakt is voor een aanraakscherm, hoewel het met de muis ook goed werkt. Het komt vanzelf goed als meer mensen een i-pad kopen. Je moet er gewoon vaak mee werken. Zelf heb ik nog windows 7 en dat ben ik gewend, maar op mijn e.v. computer staat natuurlijk windows 8. En daar heb ik geen enkel bezwaar tegen. Alle nieuwe dingen moeten wennen, maar er zitten onder de motorkap talloze verbeteringen.
Er zijn nu nog mensen die met heimwee terug denken aan hun aloude DOS omgeving met zwart scherm en witte of groene letters en zonder vensters.
Misschien wordt het morgen beter, maar het wordt toch nooit goed

Gast

Bericht door Gast » 17-03-2013 16:01

Ik ben geheel eens met leonie de XP is wel een goed product en

windows 7 mag er ook zijn .

Heb zo even met de laptop windows 7

en die van earthling waar je windows 8 op kan volgen lijkt mij er op dat

windows 7 heel veel weg heeft .

Dat aanraakscherm zit ook op windows 7

earthling
Berichten: 578
Lid geworden op: 07-12-2012 18:23

Bericht door earthling » 17-03-2013 17:13

flard schreef:Ik denk dat Windows 8 ook een stabiel systeem is, maar je moet wel bedenken dat het specifiek gemaakt is voor een aanraakscherm, hoewel het met de muis ook goed werkt. Het komt vanzelf goed als meer mensen een i-pad kopen. Je moet er gewoon vaak mee werken. Zelf heb ik nog windows 7 en dat ben ik gewend, maar op mijn e.v. computer staat natuurlijk windows 8. En daar heb ik geen enkel bezwaar tegen. Alle nieuwe dingen moeten wennen, maar er zitten onder de motorkap talloze verbeteringen.
Er zijn nu nog mensen die met heimwee terug denken aan hun aloude DOS omgeving met zwart scherm en witte of groene letters en zonder vensters.
Voor een Touchscreen idd, dan is het volgens mij super.
Een tablet of een all in one pc, maar persoonlijk vind het grafisch niet erg mooi of handig voor een normale desktop.
Vooral bij vista en win7 vind ik mooi dat er een video als achtergrond gekozen kan worden :)

earthling
Berichten: 578
Lid geworden op: 07-12-2012 18:23

Bericht door earthling » 17-03-2013 17:20

leonie schreef:Haha sinds een half jaar nieuwe pc maar windows 7 haha moest ik al aan wennen na jaren xp gebruikt te hebben.Ik houd het voorlopig nog maar bij 7.Vista kon ik niet aan wennen wat een takke programma die zit op de laptop.
Ik geloof dat 8 ook niet alles is.Ik denk dat het beste systeem toch nog steeds xp is.
Maar wat vind je zo erg aan vista :)

Het is trouwens wel van je laptop af te krijgen met partition magic, oude partitie verwijderen en nieuwe maken of tijdens de installatie van win7 de schijf partitioneren.
Eventueel kan de schijf ook met killdisk helemaal schoongemaakt worden waarna een nieuwe besturing geinstalleerd wordt.
Wat dan wel van belang is, is dat je eerst kijkt of je de drivers voor de gewenste windowsversie kan ophalen van je videokaart en dergelijke.

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 17-03-2013 19:19

Het werkt voor geen meter op die laptop of hij knalt helemaal vast,slaat uit maar zal denk ik eerder komen doordat die misschien te warm wordt die laptop kan ook .En ik vind het niet prettig werken.xp en windows 7 waar ik inmiddels nu aan gewend ben vind ik prettiger.
laptop ligt nu bij een van de kinderen op de kamer voor muziek te luisteren.De dingetjes voor school doen ze op de pc beneden das mijn oude pc.Staat naast de nieuwe .

earthling
Berichten: 578
Lid geworden op: 07-12-2012 18:23

Bericht door earthling » 18-03-2013 00:01

Het lijkt me dan eerder een driver probleem te zijn wanneer hij vastslaat of opnieuw opstart na een fout.
Wanneer hij te warm word schakelt hij gewoon uit :)

Wat winvista zeker nodig heeft is veel geheugen, de laptop kan enorm traag zijn wanneer er onvoldoende geheugen aanwezig is.
Win7 is dan idd veel beter en gebruikt veel minder geheugen waardoor het vloeiender en sneller werkt.

Wellicht zal ik anders denken wanneer ik win7 op deze computer heb als besturing, maar afgezien van het feit dat vista nogal wat geheugen vraagt is het geen verkeerde versie en bovendien heel erg stabiel :)

earthling
Berichten: 578
Lid geworden op: 07-12-2012 18:23

Bericht door earthling » 26-03-2013 12:01

Polen zijn dus niet alleen handig met pin automaten :roll:

voor wie het wil uitproberen, de opvolger van windows 8 engels

Jellebie
Berichten: 36
Lid geworden op: 17-12-2012 17:25

Bericht door Jellebie » 29-03-2013 16:13

Ik gebruik al heel lang meerdere systemen, Windows XP, Windows 7 en Windows 8.
Alleen heb ik zelf Windows 8 aangepakt en afgeslankt.
Geen rare tegels, zelfde bureaublad als Windows 7 en supersnel!

Plaats reactie

Terug naar “Computer en Internet”