De nieuwste technische snufjes

Hier kunnen vragen en tips geplaatst worden over computers en internet.
Plaats reactie
earthling
Berichten: 578
Lid geworden op: 07-12-2012 18:23

De nieuwste technische snufjes

Bericht door earthling » 15-03-2013 14:57

Wie had 20 jaar geleden kunnen bedenken dat we anno 2013 massaal achter een lcdscherm zouden zitten en contacten onderhouden met mensen over de hele wereld.

Of het scherm nu op een bureau staat of we houden het vast in onze handen in de vorm van een smartphone of een tablet.

Ook de tv is massaal vervangen voor een smart-tv waarmee men op het internet kan surfen, films kan huren om te kijken en of games kan spelen.

Smart Hub


PSVoorop
Berichten: 48
Lid geworden op: 16-12-2012 17:09

Bericht door PSVoorop » 15-03-2013 15:29

Volgend jaar is het 30 jaar geleden dat ik mijn eerste computer kocht. Een monitor met een groen scherm en data die je met tape moest laden. Een harde schijf bestond nog niet en het laden kon behoorlijk tijdrovend zijn. Alle futuristische voorspellingen en ideeen zijn aan alle kanten voorbij gestreefd door ontwikkelingen die we in onze stoutste dromen nooit hadden kunnen bedenken.

flard
Berichten: 441
Lid geworden op: 07-12-2012 11:56

Bericht door flard » 15-03-2013 16:49

Maar Jules Verne zag het allemaal al lang aan komen :)
Misschien wordt het morgen beter, maar het wordt toch nooit goed

earthling
Berichten: 578
Lid geworden op: 07-12-2012 18:23

Bericht door earthling » 15-03-2013 20:26

De commodore 64 hadden we toen :)

Met een cassettedrive, dat was leuk als de verkeerde cassette in de stereo afgespeeld werd.
De tweede computer was een amiga met diskette's.
De eerste behoorlijke computer kon ik via de ABN met korting kopen, een actie die in de hypotheek meegenomen werd.
Dat was een IBM met een 120 mhz processor 4 mb intern geheugen waarvan 1 mb toegewezen was aan de grafische kaart, en een harde schijf van 1200mb.
En dan het internet, 500 bytes per dure minuut :?

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 15-03-2013 22:46

Ja ongelooflijk he.
Vroeger had mijn broer een computer geen commodore een andere ben heel even de naam kwijt.Erg als ik de naam zie dan weet ik het weer,maar op dit moment ligt het op het puntje van mijn tong maar kan er ffe niet op komen wat het ook alweer was.Je had die en de commodore dat weet ik nog wel en hij was helemaal into dat andere merk.
Hij nam altijd die programma´s op van de radio een hoop gekraak en gepiep op cassettebandjes.(die ik soms wel is ffe "leende "om muziek op te nemen ;) alleen vond hij dat dan weer minder dat ik dat dan over eea programma gedaan had ;).Of vica versa "leende" hij mijn bandjes met muziek en draaide je dat bandje kwam er een hoop iritant gekraak en gepiep uit van zo'n programma.
Printen werd gedaan op een soort van zilverpapier.

Ja als je dan tegenwoordig kijkt de huidige pc's wereld van verschil.

Ik ben hier begonnen op een oudje van mijn zus toen windows 95 later een andere met 98 en toen kwam xp .Nu dus windows 7 .Mijn vorige pc gebruiken nu de kinderen voor school en voor de fun.

Ook hebben ze beiden een tablet goedkope versie hoor,maar het werkt.Ik vind het zelf niet zo heel fijn werken ja het is ffe makkelijk,maar ik zit toch liever achter de desktop.
De laptop vind ik ook niet zo prettig,maar is een oud ding die werkt op vista en dat vind ik echt een waardeloos programma krijg het er om eea reden niet vanaf.Nou is die laptop ook onderhand zo oud als de weg naar Methusalem nou ja bij wijze van spreken dan.Die gebruiken de kinderen boven voor bijv muziek.
Op mijn telefoon natuurlijk ook internet,soms ffe makkelijk onderweg, of ffe in de wachtkamer bij de orthodontist etcc.

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 15-03-2013 22:56

Ja ik weet hem weer de spectrum.

Gast

Bericht door Gast » 16-03-2013 15:52

Ik ben nog de gelukkige bezitter van Window 95 mijn parade paardje

waar als nodig deze gebruikt van discette waar ik veel stamboom gegevens op haald.

Er zit een printer Canon 150 dat gebruik ik om af te drukken hier bij

een paar plaatje`s let is op de monitor zie de speaker`s daar aan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij is in dit geval mijn linkerhand :roll:

earthling
Berichten: 578
Lid geworden op: 07-12-2012 18:23

Bericht door earthling » 17-03-2013 11:43

leonie schreef:Ja ongelooflijk he.
Vroeger had mijn broer een computer geen commodore een andere ben heel even de naam kwijt.Erg als ik de naam zie dan weet ik het weer,maar op dit moment ligt het op het puntje van mijn tong maar kan er ffe niet op komen wat het ook alweer was.Je had die en de commodore dat weet ik nog wel en hij was helemaal into dat andere merk.
Hij nam altijd die programma´s op van de radio een hoop gekraak en gepiep op cassettebandjes.(die ik soms wel is ffe "leende "om muziek op te nemen ;) alleen vond hij dat dan weer minder dat ik dat dan over eea programma gedaan had ;).Of vica versa "leende" hij mijn bandjes met muziek en draaide je dat bandje kwam er een hoop iritant gekraak en gepiep uit van zo'n programma.
Printen werd gedaan op een soort van zilverpapier.

Ja als je dan tegenwoordig kijkt de huidige pc's wereld van verschil.

Ik ben hier begonnen op een oudje van mijn zus toen windows 95 later een andere met 98 en toen kwam xp .Nu dus windows 7 .Mijn vorige pc gebruiken nu de kinderen voor school en voor de fun.

Ook hebben ze beiden een tablet goedkope versie hoor,maar het werkt.Ik vind het zelf niet zo heel fijn werken ja het is ffe makkelijk,maar ik zit toch liever achter de desktop.
De laptop vind ik ook niet zo prettig,maar is een oud ding die werkt op vista en dat vind ik echt een waardeloos programma krijg het er om eea reden niet vanaf.Nou is die laptop ook onderhand zo oud als de weg naar Methusalem nou ja bij wijze van spreken dan.Die gebruiken de kinderen boven voor bijv muziek.
Op mijn telefoon natuurlijk ook internet,soms ffe makkelijk onderweg, of ffe in de wachtkamer bij de orthodontist etcc.
Win95 was super, wat een afgang was win98, grappig was ook dat tijdens de presentatie win98 crashte.
XP was ook een zeer goede besturing en nu zit ik al 5 jaar met Vista :)
Wellicht word het tijd om eens over te stappen naar win7, de rede waarom ik dat nog niet gedaan heb is omdat outlook daar niet meer in zit.
Dat betekent dus office aanschaffen of een live account aanhouden die gekraakt kan worden :?

earthling
Berichten: 578
Lid geworden op: 07-12-2012 18:23

Bericht door earthling » 17-03-2013 11:45

Donald schreef:Ik ben nog de gelukkige bezitter van Window 95 mijn parade paardje
Prachtig Donald, ik denk dat je een van de weinige bent die nog in bezit is van een oud werkend systeem met win95 :)

Plaats reactie

Terug naar “Computer en Internet”