Bioscoop Vlaardingen

Hier kunnen de diverse uitgaansgelegenheden in Vlaardingen worden besproken.
Gast

Bioscoop Vlaardingen

Bericht door Gast » 12-12-2012 17:54

Hallo MV-er`s

De Bioscoop aan het Veerplein heeft geluidsprimeur in de stoelen verder is de opening Woesdag 19 December 2012
Het is zeer uniek wereldwijd zijn er maar 20 zalen. :D

Redld
Berichten: 9
Lid geworden op: 12-12-2012 21:06

Bericht door Redld » 12-12-2012 21:18

Op 19 december is de grand opening van onze nieuwe bioscoop JT Vlaardingen voor genodigden.

In het oude V&D pand aan het Veerplein openen wij 19 december 2012* een nieuwe JT Bioscoop . De bioscoop is ontworpen door de bekende Rotterdamse architect Wim de Bruin en komt in de bovenste vier lagen van het pand. De bioscoop heeft zes zalen. De grootste zaal, de Dolby Atmos zaal, heeft een scherm van bijna twintig meter breed. In deze zaal kunnen zo’n 300 bioscoopbezoekers. De zaal is daarmee heel geschikt voor de bekende Hollywood blockbusters. Wie liever van een arthouse film wil genieten, kan terecht in een kleinere, intiemere zaal van de bioscoop.

Alle zalen zijn voorzien van de modernste technieken op het gebied van beeld en geluid. De Dolby Atmos zaal blinkt hierin uit. Zoals de naam al aangeeft, maken we in deze zaal gebruik van Dolby Atmos, een nieuwe revolutie in geluid. Dolby Atmos is de meest belangrijke ontwikkeling in geluid voor bioscopen sinds de digitale geluidsweergave oftewel 'The Ultimate XD Experience'. De XD Experience maakt van jouw bioscoopbezoek een filmbeleving om nooit te vergeten.

Onze bioscoop in Vlaardingen is de eerste bioscoop in heel Nederland die Dolby Atmos heeft. Ook in Europa zijn er nog maar weinig steden waar je naar een bioscoop kunt die dit sublieme geluid heeft.

De Dolby Atmos zaal heeft maar liefs 52 luidsprekers inclusief twintig luidsprekers aan het plafond. Dit maakt dat Dolby Atmos het geluid op ieder moment heel precies kan plaatsen. Erg realistisch en meeslepend. Stel je eens voor: een scène uit de film Life of Pi waarin de storm over je heen raast of een scène uit The Hobbit waarin de Hobbit Bilbo Baggins een zwaard trekt. Met Dolby Atmos lijkt het net of je dit allemaal met de acteurs meebeleeft.

In de bioscoop is er naast de filmvoorstellingen ook ruimte voor concerten, operavoorstellingen en andere live events.

 De entree van de bioscoop is direct gelegen aan het Veerplein. Op de tweede etage van het pand is de ontvangstbalie en de grote foyer waar bezoekers aan het buffet terecht kunnen voor de bekende producten die je van JT gewend bent. Op de bovenste etage van het pand vind je een Skybar, deze geeft uitzicht tot aan de haven van Rotterdam. In de Skybar kun je lekker zitten met een hapje en een drankje. Er zijn genoeg zitplaatsen voor iedereen.

SjorsdeR
Berichten: 4
Lid geworden op: 15-12-2012 22:36

Bericht door SjorsdeR » 15-12-2012 22:40

Ben benieuwd, eindelijk een bioscoop. Dus die moet ook maar gebruikt worden. Op de foto's die ik op o.a. Facebook voorbij zag komen zag het er veelbelovend uit.

John
Berichten: 1150
Lid geworden op: 06-12-2012 21:41

Bericht door John » 04-01-2013 22:06

Wij zijn vanavond in de JT-bioscoop aan het Veerplein geweest.
Skyfall, een lekkere spectaculaire James Bond-film.
Mooie bioscoop, nog niet helemaal af, maar het ziet er goed uit.
Fijne stoelen, veel beenruimte, roltrappen, liften en gelukkig weer een pauze tijdens de hoofdfilm.
Een aanrader!
Praten zonder denken, is schieten zonder richten.

monique
Berichten: 415
Lid geworden op: 20-12-2012 15:06

Bericht door monique » 06-01-2013 12:19

Ja ik denk ook eens naar de bioscoop te gaan... hij is ook op de zondag open geloof ik..

John
Berichten: 1150
Lid geworden op: 06-12-2012 21:41

Bericht door John » 17-01-2013 12:29

Gaaf!!! Gisteravond naar de Hobbit geweest.
Prachtige film. Alleen het einde, ze maken je zoooo nieuwsgierig naar het vervolg......Ik kan niet wachten.
Praten zonder denken, is schieten zonder richten.

flard
Berichten: 441
Lid geworden op: 07-12-2012 11:56

Bericht door flard » 17-01-2013 13:28

Ja John, ik vond het ook een fantastische film, al vinden sommige mensen hem veel te lang, en er komen er nog twee bij ook. Maar voor mij (en jou misschien) kan het niet lang genoeg duren. Wel moet je van dit soort fantasy films (en verhalen) houden. Ik heb het boekje, dat in de Prisma uitgave 233 bladzijden telt, al sinds 1969 in mijn bezit en ik vind het nog steeds spannend. Tijdens mijn vakantie in Nieuw-Zeeland zijn we uiteraard naar Hobbitstee geweest. Die (nep)huisjes met ronde deuren liggen er nog steeds. Je moet echter niet denken dat daar veel filmopnamen zijn gemaakt. De meeste opnamen zijn in de studio gemaakt. Wel de totaalshots zijn er gemaakt en ik heb nog onder de feestboom (In de ban van de Ring) gestaan. Deze omgeving was een van de weinig geschikte gebieden in NZ waar geen horizonvervuiling is. Je moest dan ook een half uur met een busje rijden om er via een soort karrespoor te komen. De eigenaar (een schapenboer) zal ook dit keer wel weer heel veel geld verdiend hebben aan de film De Hobbit.

Om kort te gaan: wie het boekje nog niet gelezen heeft raad ik sterk aan dit alsnog te doen. Het is spannend en avontuurlijk. De film herken je er nauwelijks in terug, dat dan weer wel :)
Misschien wordt het morgen beter, maar het wordt toch nooit goed

John
Berichten: 1150
Lid geworden op: 06-12-2012 21:41

Bericht door John » 17-05-2013 14:36

Ik maak me wel een beetje zorgen over de bioscoop.
We zijn nu een aantal keertjes geweest, en de bezetting is zeer mager.
Gisteren bij de film "Daglicht", een aanrader trouwens, zaten er maar twaalf bezoekers.
Ook heeft JT-Bioscopen een aantal keren storing gehad, de film stopte ermee, en kon niet meer opnieuw opgestart worden. Wij hebben het zelf meegemaakt bij "Het Bombardement" waarvan we nu nog het laatste kwartier niet gezien hebben.
Ik hoop dat ze het redden.
Praten zonder denken, is schieten zonder richten.

flard
Berichten: 441
Lid geworden op: 07-12-2012 11:56

Bericht door flard » 28-08-2013 13:49

Gisteravond ben ik eindelijk eens naar de bioscoop in Vlaardingen geweest. Het was net wat John hiervoor schreef: "de bezetting is zeer mager". We keken naar de sf film "Elysium". Ook met Dolby Atmos, zodat je zowat de zaal uitgeblazen wordt van de herrie. De stoelen trillen er van, maar na een uurtje went ook dat weer. Samen met de 7 andere bezoekers vonden we het een fantastische beleving. Nou ja, de film geeft daar ook wel aanleiding toe. Tsjonge jonge wat een (digitale) effecten en wat een geluid. En dat allemaal voor ca. een tientje. Na afloop kregen we n.b. ook nog een gratis bon van 7 euro voor een volgend bezoek. Fijn ook dat er een pauze ingelast wordt, waarbij je een fantastisch uitzicht over Veerplein en het centrum hebt vanuit de foyer. De lager gelegen speelhal had slechts 1 bezoeker en die werkte er: de uitsmijter. Ben benieuwd of deze bioscoop zo blijft draaien met 5 bijna lege zalen, al zal het in het weekend wel drukker zijn.

Maar.......een bezoek is zeer aan te raden, vooral met dat Dolby Atmos geluidssysteem en vooral: gaat deze film zien, zo'n spectaculaire sf film zie je zelden.
Misschien wordt het morgen beter, maar het wordt toch nooit goed

John
Berichten: 1150
Lid geworden op: 06-12-2012 21:41

Bericht door John » 10-11-2013 21:58

Gisteravond weer eens naar de Vlaardingse bioscoop geweest.
Genoten van de film "de Nieuwe Wildernis", een prachtige natuurfilm geschoten in de Oostvaardersplassen. Een aanrader!

Praten zonder denken, is schieten zonder richten.

Plaats reactie

Terug naar “Uitgaan in Vlaardingen”