De rode kater Frodo is ziek

Hier kunnen deelnemers hun verhaal kwijt.
earthling
Berichten: 578
Lid geworden op: 07-12-2012 18:23

Bericht door earthling » 30-06-2013 02:11

Wanneer ze minder eten en drinken is het echt een teken dat er iets mis is.
Aan Snoet mork ik het zes weken geleden dat er iets aan de hand was omdat ze voor mijn gevoel gewicht kwijt was, maar zeker weten deed ik het niet.
Eerst werd gedacht aan een ontsteking waarvoor ze medicijnen kreeg en ze reageerde daar goed op volgens Rebecca.
Maar achteraf bleek ze kanker te hebben, Rebecca heeft Snoet vorige week moeten laten inslapen.
Hoe oud ze geworden is weten we niet, ze was immers aan komen lopen.
Ze heeft bij Rebecca een supergoed leven gehad en is flink verwend.

Vanavond ben ik bij mijn jongste broer Ed bezig geweest om een computer te overhalen, de kittens zijn daar al lekker fors en inmiddels 10 tot 11 weken oud.
Didi kwam weer bij me leggen, toen ik net naar huis wilde was ze in mijn tas gekropen, dan vraag ik me af hoeveel signalen heb je nodig peet?
Maar helaas naar ik begrepen heb heeft ze al een thuis waar ze naartoe gaat.

Heel belangrijk is wel dat ze er tijdig achter gekomen zijn en dus de kittens geen chronische klachten overhouden aan de luchtwegen.
Ook is belangrijk dat ze goed blijven eten en drinken, omdat ze in het asiel zitten vermoedt ik dat dat wel goed zit.

Een fotootje van Spoek.

Afbeelding
ohh lord,.. would you buy me some whiskas candy
I'll be the sweetest cat ever, and pray to thee

Afbeelding
Gaan jullie maar in de kattemand :')

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 30-06-2013 18:25

Hahaha geweldige foto´s earthling hoe ze zo staat met die pootjes van pleaseeee :lol:

Vervelend van spoek.
Ja die zwarte is nu wel magerder,maar ze eet en drinkt goed het is bij haar echt de ouderdom die der doet laten invallen.Ja en net als bij mensen bij de een merk je de jaren eerder dan bij de ander.Die rooie is net zo oud haar broertje en die gedraagt zich nog als een jonge kitten.

earthling
Berichten: 578
Lid geworden op: 07-12-2012 18:23

Bericht door earthling » 30-06-2013 22:55

Ze zien er echt goed uit, machtig dat Flupke nog zo heerlijk levendig is op zijn leeftijd.
Op Wiki las ik dat de oudste kat 38 jaar en een dag geworden is, de oudste Nederlandse kat 28 jaar.
Spoek is net als Obelix 9 jaar oud geworden.

Hoe vaak ik wel niet Spoek zei tegen Snoet, wellicht omdat ze net als Spoek bij me kwam en dan haar koppie tegen me aan drukte.
Echt mooi om zo begroet te worden.
Snoet was een kleine poes en woog slechts 4 kilo, Spoek was juist een flinke meid en maarliefst 11 kilo zwaar.
Kenmerkend voor Spoek was zoals ze in de stoel ligt op de tweede foto, ze lag graag languit op haar rug en dan liefst in de zonneschijn.
Of ze rende .. nou ja vloog door het huis van de ene naar de andere kamer, niet gehinderd door de wanden want die gebruikte ze om de bocht te nemen :)
Wat ook heel erg grappig was, was dat ze het touwtje ontdekt had in de douche van de lichtschakelaar met aan het eind een plastic dopje die ze probeerde te pakken.
Geregeld ging dan het douchlicht aan of uit :)

Kranten of papier was bij Spoek niet zo in trek, maar een rol toiletpapier werd heel deskundig uit elkaar genageld en getrokken, wanneer dat klaar was kon het sprinten beginnen, een aanloop nemen en temidden van de hoop snippers lekker de nagels er in zetten :)

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 30-06-2013 23:12

Oh dat doet die rooie ook altijd idd als die rent dan tegen de muur afremmen en weer crossen door de kamer zelfs nu nog op deze leeftijd.
Kranten of folders versnipperen is zijn hobby.Als die de kans krijgt dan neemt die een keukenrol ook vakkundig onderhanden en dan heel verheerlijkt kijken van Yes!!!!.

Obelix was meer van die zachte bolletjes die zaten is aan e.e.a . kattenspeeltje.Hij heeft die er toen vakkundig van afgesloopt en elke keer kwam die er mee aan zetten in zijn bekje en moest je die weg gooien en rende die er weer achter aan.

Om kattenspeeltjes geven ze hier niet veel,maar soms kunnen ze is achter een ijsstokje rennen.Of is een keer helemaal uit de plaat te gaan met een zakje waar kattenkruid in zit .

Een keer had ik is theezakjes met valeriaan er in( slaapthee staat er op het doosje) en daar werden ze helemaal wild van kwam ik achter hahaha wat nou slaapthee :lol: . Net als kattenkruid schijnen ze dat heel lekker te vinden,grappig om te zien.

Gast

Bericht door Gast » 01-07-2013 10:08

Hallo Flard

We hebben mijn vrouw en ik het bericht over de twee nieuw komers ,

de niesziekte heeft iedere kat daar hoef je geen zorgen om te maken.

Maar wel of die twee geaccepteerd worden door haar domein de kans is

50% dat ze worden aangenomen.

Het nest is buiten geboren nemen we aan , dan is het risico groot op afwijkingen.

Het is een moeilijk om dat op te nemen maar het kan best mee vallen,

dit als steun van ons.

Atie en Hans :)

flard
Berichten: 441
Lid geworden op: 07-12-2012 11:56

Bericht door flard » 01-07-2013 17:32

Dank Donald voor je medeleven m.b.t. de zieke kittens. Ik heb overigens het idee dat dit geen zwerfkatten zijn, omdat ze in de "advertentie" spreken over het feit dat de eigenaar niet voor hen kon zorgen. Maar ik moet dat nog eens navragen. Van de week bel ik even naar het asiel om te vragen hoe de beestjes er voor staan. Van fokkers of dierenasiels krijg je nooit de garantie dat de beestjes in de toekomst geen ziektes krijgen. Dat kan elke kat overkomen. Honden trouwens ook, want hoe vaak zie je b.v. op tv niet dat fokkers "slechte" dieren leveren? En dat zijn dan vaak rasdieren. Het is dus maar afwachten.
Inderdaad ben ik ook het meest bang voor het feit dat Fiona de kittens niet accepteert. Ik heb weliswaar een teruggeefgarantie gekregen van 14 dagen, maar eigenlijk is dat wel erg kort. Binnen 14 dagen (nadat ik ze opgehaald heb) moeten ze elkaar dus de tent uitvechten of gezusterlijk met hun drieën op een kluitje liggen. Moeilijk hoor! Ook hier is het afwachten geblazen. Dieren zijn net mensen en andersom weet ik het zeker :)
Misschien wordt het morgen beter, maar het wordt toch nooit goed

Gast

Bericht door Gast » 15-07-2013 09:26

beste Flard

Ben benieuwd naar de twee die een kuur hadden voor niesziekte weet je al wat meer. :D

flard
Berichten: 441
Lid geworden op: 07-12-2012 11:56

Bericht door flard » 15-07-2013 13:32

Hierbij twee foto's van de nieuwe poesjes. Ik mocht ze afgelopen zaterdag ophalen. Toevallig zagen we ook de eigenaren van de andere drie poesjes uit het nestje. 14 dagen op proef en dan mogen ze blijven of kan ik ze terug brengen. Waarom terug brengen? Als ze het niet met poes Fiona kunnen vinden en er ontstaan vreselijke ruzies dan mag ik ze terug brengen. Fiona moet wel erg aan ze wennen, want ze vreten haar eten op en gaan op haar kattenbak. Veel blazen en dreigen van weerskanten. De kleintjes blazen ook terug naar Fiona, die vier keer zo groot en zwaar is. Dat is het enige moeizame, verder dartelt en springt en rent het in het rond. Ze mogen geen volwassen brokjes hebben, dus moet ik Fiona apart voeren. Maar verder zijn ze erg leuk en hebben al de hele nacht naast mij op bed liggen knorren. Ik word er wel moe van, maar ja dat is de leeftijd (van mij) zullen we maar zeggen. Het katertje heet Floris en het poesje heet Floortje. Je kunt ze uit elkaar houden door naar het snuitje te kijken. Donker snuitje is Floris, licht snuitje is Floortje, maar het kan ook andersom zijn. Soms licht ik er eentje op en kijk of er balletjes aan zitten. Zo ja, dan is het Floris. Ik krijg vouchers voor gratis castreren en steriliseren bij de dierenarts. Af en toe zal ik wel een leuke foto in het poezendraadje publiceren.


Afbeelding

Afbeelding
Misschien wordt het morgen beter, maar het wordt toch nooit goed

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 15-07-2013 21:55

Ohwww die zijn schattiggggggggggg. Heel veel geluk en plezier er van Flard.Ik hoop dat Fiona er snel aan gewend is. Bij eentje is het neusje ook iets meer roze. Echte dotjes zijn het.

Misschien een tweede kattenbak plaatsen voor hun?

John van Rhijn
Berichten: 568
Lid geworden op: 03-03-2013 22:07

Bericht door John van Rhijn » 15-07-2013 23:31

Schattige beestjes!
Zo te zien is het neusje van de onderste wat donkerder, maar dat kan ook de lichtval zijn.

Plaats reactie