De rode kater Frodo is ziek

Hier kunnen deelnemers hun verhaal kwijt.
earthling
Berichten: 578
Lid geworden op: 07-12-2012 18:23

Bericht door earthling » 24-06-2013 21:34

Prachtige fotootjes van de kittens, maar wat ik raar vindt is de tekst "ik heb een baas" dat past niet erg bij katten want die hebben knechtjes :)

John van Rhijn
Berichten: 568
Lid geworden op: 03-03-2013 22:07

Bericht door John van Rhijn » 26-06-2013 18:14

Zojuist heb ik alle kattenleed doorgelezen.
Aangezien ik mijn leven lang al dol op katten ben en ook heel wat heb meegemaakt op dat gebied, kon ik soms nauwelijks mijn tranen binnen houden. Ik weet er alles van hoe je je aan die beesten kunt gaan hechten. Dan komen er herinneringen boven.
En toch trap je er telkens weer in om opnieuw zo'n beest aan te schaffen.
Want naast leed is er natuurlijk ook heel veel plezier.

Maar voor nu laat ik het even bij een foto van onze Nana:

Afbeelding

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 26-06-2013 23:05

Mooi beesie John.

John van Rhijn
Berichten: 568
Lid geworden op: 03-03-2013 22:07

Bericht door John van Rhijn » 26-06-2013 23:49

Hier nog een afbeelding van Nana, die werkelijk overal in kruipt.
Tevens zie je hier de enige paar witte haartjes van deze zwarte schoonheid. Zelfs haar snorharen en voetkussentjes zijn zwart.

Afbeelding

Vóór haar hadden we werkelijk een schat van een kat, Miep. Over haar kan ik zo ongeveer net zulke droevige verhalen vertellen als Flard over Frodo. Maar daarover misschien later.
Eerst wil ik graag de foto's afwachten van de nieuwe aanwinsten van Flard. Tenminste, daar hoop ik wel op.

Gast

Bericht door Gast » 28-06-2013 09:13

Hallo Flard

Dat wordt vandaag een beestste boel veel geluk met de twee nieuw komers. :D

flard
Berichten: 441
Lid geworden op: 07-12-2012 11:56

Bericht door flard » 29-06-2013 13:41

Nog even geduld mensen. Van de week was ik een midweekje met vakantie en kreeg via mijn buurman het bericht dat alle vijf de kittens van dat nestje aan de niesziekte leden. Ze krijgen nu een kuurtje van 10 dagen, waarna ze weer als nieuw zouden moeten zijn. Mijn buurman heeft bij de dierenarts meteen nagevraagd hoe het zit met deze ziekte. Kittens kunnen weer volledig herstellen, dus daar hopen we maar op. Ze moeten natuurlijk niet mijn Fiona besmetten en bovendien wil ik wel graag gezonde poesjes hebben, want de ellende met Frodo wil ik niet graag herhaald zien. Op internet is veel te vinden over deze zeer besmettelijke dierziekte. Het was wel een kleine domper(waar komt dit woord trouwens vandaan?) op de feestvreugde, want ik had me wel een hele week verheugd op die kleine scharrelaars.

Overigens een fraaie kat John, die Nana.
Misschien wordt het morgen beter, maar het wordt toch nooit goed

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 29-06-2013 15:56

Ik hoop dat ze snel opknappen en ik snap idd je bezorgdheid ivm de besmettelijkheid.Helaas nog ffe wachten ,maar straks een paar vrolijke pluizebolletjes in huis.

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 29-06-2013 16:09

Ook ffe mijn ouwe bessies van inmiddels 19 jaar.Ik heb ze al vanaf dat ze 6 wkn jong waren.Een jaar later kwam er nog een bij die toen amper 1 week was gedumpt op straat.Die hebben we toen nog met de fles groot gebracht een grijze cyper met witte pootjes.Die is uiteindelijk 9 jr geworden moesten we in laten slapen wegens ernstig nierfalen. Die zou nu 18 jr zijn geworden als die nog geleefd zou hebben.

Bij de rooie merk je de leeftijd nog helemaal niet die gedraagt zich nog steeds als een jonge kitten.
De zwart witte daar merk je het wel aan strammer, af en toe de weg is kwijt lijkt wel een beetje dementerend soms draait ze dag en nacht ritme om.Verder nog levendig zat wel meer ingevallen, en kalend al valt het op de foto´s niet zo op,maar op de rug is de vacht heel dun.
Ze eet goed,drinkt goed,slaapt overdag ;) goed ok ook wel 's nachts,maar ze heeft soms dagen dat ze door het huis doolt steeds het zelfde rondje hard miauwt dan op zo'n moment is het net een koe soms.
Maar zo lang ze nog een fitte indruk geeft ga ik niet naar de dierenarts .Het is een schatje,maar bij de dierenarts ontpopt ze zich als een cat from hell.Paar jaar geleden moest ze zelfs onder narcose voor een normale controle en op deze leeftijd weet ik niet of ze daar nog uitkomt. Ik heb niet het idee dat ze lijdt ze eet leest vreet hihi goed en drinkt goed. Bedelt nog om kattensnoepjes waar ze soms nog wel is wat wankele circus kunstjes vertoond dan zit het toch nog wel goed.

Afbeelding


Afbeelding



Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Ja en op je ouwe dag is een doos ook nog steeds heel leuk speelgoed.

Afbeelding
Op zijn tijd functioneert die nog als levende papierversnipperaar en gaan kranten of reclamefolders in snippers . :lol:

John van Rhijn
Berichten: 568
Lid geworden op: 03-03-2013 22:07

Bericht door John van Rhijn » 29-06-2013 22:15

Nog even geduld dan maar Flard.
Maar je kunt maar beter twee gezonde kittens krijgen.

Ondertussen heeft Nana er nog een paar witte haren bij. Maar dat komt omdat we nu de binnenkant van het huis aan het verven zijn en zij kennelijk met haar staart even een natte deurpost geraakt heeft! :D

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 29-06-2013 23:41

Hahaha ffe baasie helpen met verven ;) die zwart witte van mij is een klein beetje roze,omdat madammeke een roze viltstift leuk vond en koppies tegen aan gaf en er tegen aan bleef lopen toen mijn dochter aan het tekenen was.

Plaats reactie