de dagen worden korter ...

Hier kunnen deelnemers hun verhaal kwijt.
Plaats reactie
monique
Berichten: 415
Lid geworden op: 20-12-2012 15:06

de dagen worden korter ...

Bericht door monique » 30-08-2013 23:52

ja we hebben de langste dag al wel gehad en de dagen worden steeds korter .. het gaat nu wel erg snel ..
al om half tien is het soms al donker .. dadelijk staan hier weer in huize brabander de kaarsjes aan .. gezellig en voor je het weet staat de kerstboom weer .. jullie denken nu vast ..nou ..nou ..Monique ben je niet een beetje vroeg ? ja dat ben ik idd .. maar de tijd vliegt ..
weekend is zo de week vliegt ook zo om en dan de maand is ook zo om ....
wat vinden jullie dat het niet snel gaat dan ??
nu heeft de zomer zo zijn charme maar ik vind dat de winter ook iets heeft ..
later we eerlijk zijn de herfst met al zijn gekleurde bladeren daar is ook wat van te zeggen ..
ik hou van het leven en geniet daar volop van .. de natuur met al zijn pracht en praal ..
de zomer gasten gaan nu en de winter gasten komen weer hier heen ..

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 31-08-2013 00:12

Rond 21.00 u is het al donker ik vind er niks aan geef mij maar het lang licht blijven.

De herfst staat voor de deur je ziet het 's morgens al een beetje met de nevel die boven de weilanden hangt . De temperaturen zijn gelukkig nog van zomerse waardes,maar langzaam maar zeker keert de herfst in het land.
De kleuren in de herfst zijn prachtig op een mooie zonnige herfstdag,maar ik ben toch echt een zomer mens.
Wat dat aan gaat mogen we dit jaar niet klagen mbt de zomer en ik hoop dat er nog een lange nazomer komt die tot ver in okt of zo duurt hihi liefst nog langer,maar ja koning winter zal ook wel weer op de loer liggen.
En de huidige tendens mbt de winter kunnen we ons ben ik weer gaan opmaken voor sneeuw en ijs.Alhoewel je weet het immers nooit de natuur kan enorm grillig zijn.

René
Berichten: 22
Lid geworden op: 27-05-2013 05:10

Bericht door René » 31-08-2013 05:22

Dat vind ik zo mooi aan Nederland, je maakt hier alle vier seizoenen mee. 's Zomers in je zwembroek vanwege een hittegolf, en 's winters schaatsen op de Vaart (als 't meezit...).

flard
Berichten: 441
Lid geworden op: 07-12-2012 11:56

Bericht door flard » 31-08-2013 13:24

Ja Monique, ik vroeg me net al af "waar blijft Monique nou om de winter aan te kondigen?". Volgens mij heb jij elk jaar de primeur daarvan. Maar voorlopig zit ik nog te zweten in huis, poezen liggen voor pampus, zonneschermen omlaag en het wordt nog warmer na het weekend :(

Overigens René, je kunt het ook andersom doen, zoals sommigen wel doen: 's zomers lekker schaatsen op de schaatsbaan in Den Haag en 's winters badderen in het Kulkebadje.
Misschien wordt het morgen beter, maar het wordt toch nooit goed

Plaats reactie