Kattenkrabbels,babbels en plaatjes.

Hier kunnen deelnemers hun verhaal kwijt.
earthling
Berichten: 578
Lid geworden op: 07-12-2012 18:23

Bericht door earthling » 30-06-2013 23:26

Een plaatje uit 2004 met een verhaal.

Afbeelding

Spoek lief
Afbeelding

Spoek duivels
Afbeelding

Clarence was een dochter van onze kat Lotje.
Afbeelding

Shadow pas zes weekjes oud.
Afbeelding
Ze is alweer zeven jaar nu, schorpioen zou niet misstaan als naam omdat ze haar staart als een schorpioen naar voor gebogen heeft als ze loopt.

flard
Berichten: 441
Lid geworden op: 07-12-2012 11:56

Bericht door flard » 17-07-2013 12:17

Zo kan het dus ook. Maar het was wel een gewapende vrede, hoewel het blazen naar elkaar is afgelopen. We houden de moed er dus in. Van links naar rechts Floris, Floortje en Fiona.

Afbeelding
Misschien wordt het morgen beter, maar het wordt toch nooit goed

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 17-07-2013 21:13

Leuke foto en ze maken gretig gebruik van de kattenflat krabpaal.

flard
Berichten: 441
Lid geworden op: 07-12-2012 11:56

Bericht door flard » 17-07-2013 23:51

Ja, maar het uitzicht is dan ook heel riant. Ik heb het raam achter hen open gezet en dan zitten of liggen ze van de buitenlucht te genieten. Gelukkig zit er wel een hor voor, want anders vallen ze 5 verdiepingen naar beneden in het water. Vandaag speelde 1 van de poesjes al met de staart van Fiona, dus de verhoudingen stabiliseren zich.
Misschien wordt het morgen beter, maar het wordt toch nooit goed

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 18-07-2013 00:12

Ja ik zag het dacht al oef als ze maar niet door het raam naar buiten gaan.Ik zet de ramen op kiepstand al schijnt dat voor katten gevaarlijk te zijn die kunnen er in zakken en klem komen te zitten.
Gelukkig heb ik hier niet van die houdini katten en nu op deze leeftijd die ze nu hebben,(ze zijn 19 jr ),zijn ze helemaal een stuk rustiger.

Je ziet Fiona ook heel relaxed liggen dat zit wel goed denk ik wel een mooi beesie hoor ik vind lapjeskatten altijd heel leuk en cypertjes ook nou ja eigenlijk alle katten wel hihihi.

flard
Berichten: 441
Lid geworden op: 07-12-2012 11:56

Bericht door flard » 20-07-2013 22:26

Het zijn schatten van beestjes en al zo aanhankelijk, maar dat zullen alle kittens wel zijn. Eindelijk weer levende wezens die het leuk vinden als ik thuis kom, al verdenk ik ze er van dat ze denken "kom op baasje, we hebben honger, waar zijn die lekkere brokjes nu?". Ik geef ze zakjes met zacht voedsel van Royal Canin. Dat vinden ze lekkerder dan die kleine harde kittenbrokjes. Mijn buren, ook kattenliefhebbers vinden dat maar niets, want dan gaan hun tanden er aan. Maar ze stormen op dat zachte voedsel af, alsof hun leven er vanaf hangt en ze de komende drie weken geen eten meer krijgen. Ik vraag me af of ze in het asiel wel voldoende eten kregen. Fiona geef ik eten, zodra ze er om vraagt maar dan sluit ik eerst de eetmonsters op in hun eigen kamertje. Dan krijgt Fiona tenminste nog iets binnen. Ze eten echt alles en is het niet eetbaar dan knagen ze er op, zoals b.v. op mijn sloffen, mijn leren i-padhoes, mijn computertijdschriften, rieten placemets, stokjes enz. Voorts hebben ze, zoals vele katten, de onhebbelijke gewoonte om geruisloos vlak achter je te gaan zitten, zodat je als je een stap terug doet op een krijsend poezebeest stapt. Ik schrik me dan een rotje, want ze hebben nog zulke dunne pootjes en een gebroken pootje is natuurlijk heel erg voor zo'n kitten. Dus is het altijd oppassen geblazen. Dit vindt meestal plaats in de keuken, want ondanks het vele eten dat ze krijgen, zitten ze te bedelen als je eten voor jezelf gaat maken. Dat doen volgens mij alle katten. En als het eten klaar is proberen ze nog op je bord te klimmen ook.
Ze hebben het met dit weer wel erg warm met zo'n warm pelsje aan. Uittrekken kan niet en dan liggen ze maar in de meest rare houdingen (4 pootjes omhoog op de rug liggend) om het lijfje wat koeler te krijgen. En van de week zou het boven de 30 graden worden :( Ik geloof dat ik dan ook met 4 pootjes in de lucht ga liggen. Maar toch blijven ze, ondanks die hitte, van hot naar haar rennen, soms met en soms zonder enig zichtbaar doel.

Maar toch zijn ze lief.
Misschien wordt het morgen beter, maar het wordt toch nooit goed

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 20-07-2013 23:18

Fijn dat het zo goed met ze gaat. Haha ja ze kunnen idd flink schooien.
Ik wissel zachtvoer en brokjes af op de dag. Denk dat het niet zoveel kwaad kan hoor natvoer. Kan goed dat ze in het asiel het voer heel erg afgepast kregen.Nou zijn daar natuurlijk meer honden en katten en konijnenmaagjes etcc te vullen.

's Morgens krijgen ze hier elk een half kuipje natvoer.'s middags brokjes in de bakken en 's avonds weer elk een half kuipje.Wat later op de avond krijgen ze nog een handje brokjes.Af en toe krijgen ze is wat kattensnoepjes waar ze dol op zijn en dan zijn ze snel ondanks hun hoge leeftijd.Zodra ze het zakje met kattensnoepjes horen,zien ,ruiken zoeffff zoeffff zijn ze er als de kippen bij.

flard
Berichten: 441
Lid geworden op: 07-12-2012 11:56

Bericht door flard » 27-07-2013 16:27

Afbeelding

Zo zie ik er van achteren uit en .....

Afbeelding

zo van voren

Afbeelding

maar dit ligt ook heel heerlijk hoor. Fiona past al niet meer in dit mandje, maar ik lekker nog wel

Afbeelding

maar wat ook fijn is, is wie het langste lijfje kan maken

Afbeelding

vaak lig ik ook alleen maar de kat uit de boom te kijken
Misschien wordt het morgen beter, maar het wordt toch nooit goed

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 27-07-2013 22:36

Mooie foto´s haha en zo lekker uitgerekt bij elkaar leuk.
Of in die hangmand het is hier fantastisch.
Die hebben het goed naar hun zin bij je Flard zo heerlijk ontspannen zijn ze.

flard
Berichten: 441
Lid geworden op: 07-12-2012 11:56

Bericht door flard » 28-07-2013 11:33

Ik heb er veel plezier mee Leonie, met deze razende pluizebolletjes. Maar......het zijn ook rakkers. Waarom? Ik zal enkele dingen opnoemen:

- het struinen over mijn orchideeëntafel, links en rechts wat bloemen verpletterend (gelukkig zijn het voor een groot deel zijdeplanten)
- het zo veel mogelijk korrels uit mijn aquacultuurbakken over de grond strooien
- het opvreten van mijn sloffen
- aanvallen ondernemen op de staart van Fiona
- het spelen onder glasgordijnen met af en toe een haal met de pootjes daarin, alsmede het zich razendsnel ondersteboven bewegen onder de banken, die daar niet echt tegen kunnen
- proberen het eten van mijn bord te stelen, ondanks dat ze net zelf eten gehad hebben
- het doorknabbelen van electrische bedrading, althans men probeert het
- het najagen van de cursor op het beeldscherm
- het zodanig voor het scherm plaatsnemen dat ik geen bal meer kan zien, alleen maar kattekontjes
- Fiona's etensbakje leegeten, terwijl die arme poes zelf nog zit te eten
- kortom: het lichtelijk ontwrichten van de huishouding

maar ja, ik wilde graag kittens, dus wie heeft er nu schuld? :)

Overigens heb ik gisteren administratief de overdracht met het asiel geregeld. Nu moet je niet denken dat dat zo maar ineens gaat. Talloze papieren moesten worden ingevuld. Ik heb daar wel een half uur bij het loket gestaan. Ik ontdekte in de kleine lettertjes dat je de poezen (eigendoms rechterlijk gezien) eigenlijk in bruikleen krijgt. Ik heb weliswaar een bedrag per kat betaald, maar daar staat bij dat het een soort donatie voor het asiel is. Ze hebben het recht om elk moment dat ze willen te vragen hoe het met de poezen is en zelf lijfelijk (thuis) te kontroleren of het goed gaat. Ik heb daar niet zo'n bezwaar tegen, maar het is wel typisch.

Op dit moment zijn alle bovengenoemde kattenstreken even opgeschort, omdat het gezelschap (na veel rotzooien) thans slaapt. Floortje ligt zelfs tussen toetsenbord en monitor te knorren.
Misschien wordt het morgen beter, maar het wordt toch nooit goed

Plaats reactie