even van me afschrijven

Hier kunnen deelnemers hun verhaal kwijt.
earthling
Berichten: 578
Lid geworden op: 07-12-2012 18:23

even van me afschrijven

Bericht door earthling » 03-05-2013 01:53

Earthling lijkt misschien erg luchtig maar is zeker niet van steen.

De afgelopen 3 jaar ben ik in een diep dal gedonderd waar ik beetje bij beetje weer uit moet zien te komen, daardoor verloor ik o.a mijn baan.
Sinds vorig jaar ben ik dan ook vaste klant bij het riagg en slik medicijnen die nu en dan zorgen voor flinke hoofdpijnen :?

Maar als ik kijk naar mijn vader dan moet ik toch eens nadenken waarom ik af en toe zo diep zit en het leven niet tegemoet lach..
De beste man heeft in de afgelopen 7 jaar meerdere beroerte's gehad, zijn vrouw verloren, af en aan naar het ziekenhuis omdat zijn HBwaarde enorm te laag was, hij vaak moest overgeven en pijn in zijn maagstreek had.
Men ondekte dat hij een aneurisma had waaraan hij dan ook geopereerd is, ik presteerde het om tijdens bezoek op highcare blackout te gaan.
Daar ben ik behoorlijk van geschrokken toen want ik voelde me idd niet goed en hield het bed vast, toen ik bijkwam had ik de schrik ook goed te pakken want als ik ergens geen veroorzaker van ellende wil zijn dan is dat wel op een IC of HC afdeling in een ziekenhuis.
Dat was 2010, wellicht weten jullie nog wat een ijspaleis het was in de straten en het lopen ging na die val de eerste drie maanden niet fijn, zeker niet als ik bijna een glijer maakte en me staande moest zien te houden, maar het weerhield me niet om mijn vader te bezoeken die herstelde van de operatie in Vaartland.
Daarna werd door diverse onderzoeken duidelijk dat hij darmkanker had en dat was evens de rede waarom zijn HBwaarde iedere keer zo laag was.
Dus weerom een operatie en een herstelperiode maar ditmaal in het zonnehuis en van daaruit is hij naar de Meerpaal verhuist waar ik samen met mijn zus de woning opgeknapt en ingericht heb.
De blik van mijn vader en zijn woorden "ik ben echt tevreden" toen hij naar het resultaat kwam kijken gaven me enorme voldoening :)
Maar zeker het laatste jaar ben ik niet de goede zoon geweest, December 2011 heb ik voor hem een prachtig kado gekocht voor kerst (een grote box met vier lade's pastelkleurpotloden en grijze tekenvellen.
Wat een genot is het om de vonkeling in zijn ogen te zien wanneer ik toevallig binnenkom terwijl hij een lijn zet op het papier.. prachtig.
Maar het afgelopen jaar ben ik niet veel geweest omdat ik teveel met mezelf bezig ben en vluchtneigingen heb.
Te druk dan gaat het fout, dan ben ik niet meer op mijn gemak en moet ik weg.
Ook is het vooruitzicht nou niet erg vrolijkstemmend, na honderden sollicitaties sinds juni 2011 is het me niet gelukt weer een baan te vinden en evens is mijn fisieke gesteldheid behoorlijk achteruit gegaan het laatste jaar omdat ik mezelf in diepe momenten totaal verslons.
Maar genoeg over mij, in Januarie werd het mijn vader allemaal teveel en wilde hij niet meer, zijn besluit was om met alles te stoppen.
Gezien zijn toestand is het belangrijk om op tijd de medicijnen in te nemen en te eten, daarom heb ik hem gevraagd om nog enkele dagen de medicijnen gewoon te nemen en mocht hij er dan nog zo over denken dan zouden we volledig achter hem staan.
Maar dat weigerde hij, toch enkele dagen later ging het veel beter en nam hij ook zijn medicijnen weer in.
Maar 5 weken geleden klaagde hij over zijn buik en liet me voelen, daar schok ik behoorlijk van want dat was niet goed.
Na onderzoeken is nu duidelijk dat de kanker terug is en er uitzaaing is naar zijn rechterlong.
Morgen hoor ik meer hierover maar ik zit het nu even van me af te schrijven omdat het me behoorlijk hoog zit..

Wat hij te verduren heeft gehad in de afgelopen zeven jaar dat is gewoon absurd, daar zijn gewoon geen woorden voor te vinden.

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 03-05-2013 11:04

Da's allemaal niet niks waar je doorheen moet gaan .Ik wens je heel veel sterkte.
Schrijf het van je af.

monique
Berichten: 415
Lid geworden op: 20-12-2012 15:06

Bericht door monique » 03-05-2013 12:26

idd broertje we hebben samen heel wat mee gemaakt .. ik denk dan ook veel aan je .. en aan onze andere broers en zussen ..

onze ouders die de zelfde verschrikkelijke ziekte met zich mee dragen waaraan onze moeder uiteindelijk is aan overleden ..

dit gun je je grootste vijand niet ...

komop we steunen elkaar ook al is dat niet altijd makkelijk ..we zijn van huis uit wel vechters .. :wink: ik hou van je ...xxx...

John
Berichten: 1150
Lid geworden op: 06-12-2012 21:41

Bericht door John » 03-05-2013 12:33

Heftig!
Ook wij hebben in onze familie te maken gehad met deze verschrikkelijke ziekte. Ik wens jullie veel sterkte.
Praten zonder denken, is schieten zonder richten.

earthling
Berichten: 578
Lid geworden op: 07-12-2012 18:23

Bericht door earthling » 03-05-2013 12:36

Dankje :wink:

monique
Berichten: 415
Lid geworden op: 20-12-2012 15:06

Bericht door monique » 03-05-2013 12:37

ja john ..bedankt ... ook ik loop al jaren bij het riagg .. ik slik ook de nodige pillen ... dat ga je niet in de koude kleren zitten ... gelukkig heb ik nog wel een baan .. .

earthling
Berichten: 578
Lid geworden op: 07-12-2012 18:23

Bericht door earthling » 03-05-2013 12:41

monique schreef:
komop we steunen elkaar ook al is dat niet altijd makkelijk ..we zijn van huis uit wel vechters .. :wink: ik hou van je ...xxx...
Ik hou van je xxx :wink:

En natuurlijk denk ik ook aan jou en al onze zussen en broers, we hebben het toch maar mooi allemaal goed voor elkaar gebokst en dat toont onze vechtersmentaliteit.

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 03-05-2013 13:38

Monique jij ook veel sterkte.

monique
Berichten: 415
Lid geworden op: 20-12-2012 15:06

Bericht door monique » 03-05-2013 15:42

leonie schreef:Monique jij ook veel sterkte.
bedankt leonie..... :wink:

John van Rhijn
Berichten: 568
Lid geworden op: 03-03-2013 22:07

Bericht door John van Rhijn » 03-05-2013 21:00

Heel veel sterkte Earthling en Monique.
Zo leer je de mens beter kennen dan slechts de computerpersoon.
Ik had geen idee dat jullie broer en zus waren.
In de loop der tijd valt er heel wat leed te overwinnen.
Ik ben benieuwd naar wat juliie vader straks zelf aangeeft.
Laat zijn wil prevaleren boven alles. Hoe moeilijk dat misschien ook is.
Zoek steun bij elkaar en maak elkaar later nooit verwijten, maar sta samen sterk.

Plaats reactie