Kattenkrabbels,babbels en plaatjes.

Hier kunnen deelnemers hun verhaal kwijt.
flard
Berichten: 441
Lid geworden op: 07-12-2012 11:56

Bericht door flard » 20-11-2013 22:42

John, een triest verhaal, maar ik vind het dapper, dat je haar hebt laten opereren. Om in kattentermen te praten: dat is geen kattepies (voor de kat en de baasjes). Ik weet precies hoe je je voelt. Ik heb het allemaal met Frodo, de rode kater, meegemaakt. Je voelt het beestje (figuurlijk gezien) onder je handen weg glijden. En ik heb het al eerder gezegd: katten zijn net kinderen en je doet alles om ze (gezond) in leven te houden. Ze vormen deel van je gezin en het is vreselijk om ze te moeten missen. Wij hadden vroeger (ik spreek nu over de jaren 70) al een kat, die net als jouw kat de hele boel thuis sloopte. Bank was niet meer om aan te zien, behang werd vakkundig van de muren gestript enz. maar toch hielden we van hem en wilden we hem niet missen. Hij ging zelfs elke week mee kamperen en het was ook op de camping, dat hij is overleden. Wij waren drie weken met vakantie geweest en mijn schoonouders hadden op de kat gepast. Toen we terug kwamen heeft hij nog de hele avond op mijn schoot gezeten, maar 's morgens lag hij dood onder de caravan. Hij had met doodgaan gewacht tot wij weer terug waren. Wie zegt dat katten geen menselijke trekjes hebben? Die kat was redelijk oud, maar Frodo was nog jong en heeft veel geleden. Toch wil je dat de dierenarts alles doet wat zij kan. Het kostte me een kapitaal aan dokterskosten, maar ik had het er graag voor over. Het heeft niet mogen baten. Ik hoop dat de twee kittens Floris en Floortje een beter lot hebben.
Misschien wordt het morgen beter, maar het wordt toch nooit goed

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 21-11-2013 19:08

Dat doet idd pijn John .Ja suiker dat is niet niks bij een kat.Dat had die van ons ook,maar spuiten was geen optie mede omdat ze zo oud was al en zij was geen fan van de dierenarts ok welk dier wel,maar zij kon dan zeer extreem reageren.In 2007 met haar daar geweest en toen moest ze voor een simpel consult onder narcose thuis was het echt de liefste kat allertijden kon je alles mee doen,maar bij de dierenarts een cat from hell om wat voor reden dan ook.Dan moet je gaan spuiten bij zo'n beesie 3 x per week naar de dierenarts dat was geen optie .Hoe zwak ze ook was vorige week toen bij de dierenarts liet ze toch nog ffe de ware aard ziet welliswaar in verzwakte vorm dan voorheen.Het was in dit geval het beste ze was helemaal op. De andere gaat er redelijk mee om wat ik zo zie in begin wel ffe zoeken.We hebben hem wel laten snuffelen aan haar toen ze ingeslapen was en daarna ging die lekker liggen slapen.

Later merkte je wel dat die af en toe zocht en heel apart pas zat die op een muurtje achter mij en hij keek op de pc van de kids.Daarom staat een schermafbeelding van kwikkie en hij heeft er een tijdje naar zitten kijken van dat is gek ik zie ze hier niet,maar daar wel hoe kan dat.

We hebben haar begraven in de tuin onder de hortensia's.Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen haar achter te laten bij de dierenarts,omdat je weet wat er dan gebeurt.Je hebt ze zoveel jaar gehad. De kinderen gaan er goed mee om tuurlijk verdriet,ze zijn er mee opgegroeid ik had de katten al voordat de kinderen kwamen.Vooral mijn dochter had een goede band met de kat ook met die andere hebben ze een goede band.Maar deze was voor haar speciaal.Maar het is het beste zo ze heeft een hoge leeftijd mogen bereiken.Ik hoop dat de andere nog een paar jaartjes extra krijgt.Die is ook 19,5 jr waren broer en zus.

Plaats reactie