Google Raadsel 06

Voor raadsel met behulp van Google Earth
John
Berichten: 1150
Lid geworden op: 06-12-2012 21:41

Bericht door John » 14-05-2013 17:16

Donald schreef:Hallo beiden John`s
jullie hebben een zee van tijd dat heeft niet iedereen. :D
Als je kijkt naar de tijdstippen van plaatsen van de berichten zie je dat ik de tekst van het huis ernaast (Sjohuset Wergeland)
reeds een half uur na het plaatsen van de opgave al neerschreef.
Dus die moeilijkheidsgraad viel wel mee.

Minder prettig is dat ik nu geconfronteerd wordt met het feit dat ik momenteel geen werkkring heb. Let wel, dat is geheel buiten mijn schuld.
En ja, dan zit ik iets meer achter of vóór de computer dan voorheen.
Ook ik had het graag anders gezien!

Maar zoals het spreekwoord zegt: Klikkerdeklik
Praten zonder denken, is schieten zonder richten.

John van Rhijn
Berichten: 568
Lid geworden op: 03-03-2013 22:07

Bericht door John van Rhijn » 14-05-2013 17:59

Ik ben het geheel met John eens.
Ik denk niet, dat dit de plaats is om mensen op welke manier dan ook te gaan verwijten dat zij op de een of andere manier meer tijd hebben.
Ik ben er van overtuigd, dat John ontzettend graag juist minder tijd zou hebben voor de computer.
En dat is nu precies waarom ik het zo ontzettend waardeerde, dat hij het antwoord niet meteen neerzette, maar anderen ook de tijd gunde. Overigens stond dit raadsel er zondagavond en wie de tips volgde kon inderdaad binnen een mum van tijd klaar zijn. Ondanks dat hebben zowel John als ik alle tijd gegeven - aan o.a. Donald, die zich natuurlijk nauwelijks van zijn werk kan losmaken en al helemaal geen tijd heeft het 'goggelen' eens uit te proberen - met een oplossing te komen.

Zelf heb ik dit raadsel voor de aardigheid nog eens uitgeprobeerd. Ik deed niet anders dan 'Norwegian Petroleum Museum' enteren, en hup, daar stond een kaart voor mijn neus met een rood ballonnetje bij het betreffende museum. Mannetje erbij neergezet en met één klik in de goede richting stond ik op exact de juiste plaats. Zelfs de nieuwe koning had er tussen het uitdelen van lintjes nog wel even tijd voor gehad, bij wijze van spreken.

Persoonlijk zie ik dit als een leuke bezigheid en meer niet. Een ontmoetingspunt voor OnsVlaardingers. Er zijn ernstiger zaken op deze wereld om je druk over te maken. Niet het winnen is belangrijk, maar het meedoen. Ontspanning met een beetje inspanning. Tevens leerzaam.

Zelf heb ik achteraf nog genoten van de reeds opgeloste raadsels hier.

Gast

Bericht door Gast » 14-05-2013 18:37

Beste John

Je bericht van 28 December 2012 geef je zelf aan dat per 1 Januari 2013

zonder werk zit.

Je zou ons melden als je wat heb gevonden dat heb ik jammer niet gehad.

Dat je zo zou reageren is een beetje onterecht want het is toch zo.

earthling
Berichten: 578
Lid geworden op: 07-12-2012 18:23

Bericht door earthling » 14-05-2013 18:52

Splatsss... klodder... en gooien met die modder.

Ik heb ook zeeën van tijd, maar volgende week richting Rotterdam.
Maar Donald, jij wou zeggen dat jij geen tijd hebt?

John
Berichten: 1150
Lid geworden op: 06-12-2012 21:41

Bericht door John » 14-05-2013 19:39

Donald schreef:Beste John

Je bericht van 28 December 2012 geef je zelf aan dat per 1 Januari 2013

zonder werk zit.

Je zou ons melden als je wat heb gevonden dat heb ik jammer niet gehad.

Dat je zo zou reageren is een beetje onterecht want het is toch zo.
Ik heb bewust 3 kwartier gewacht alvorens te reageren.

Ja, ik ben per 1 januari 2013 mijn werk kwijt, en in de eerste weken waren er behoorlijk wat verwikkelingen omtrent mijn ontslag waarvan ik met de verschillende partijen afspraken heb gemaakt om daarover niet naar buiten te treden. Ik heb daar zelfs een contract voor moeten ondertekenen.
Dat is dus de reden dat ik niet op een openbaar forum waar iedereen kan meelezen het verhaal ga vertellen.

Voor wat betreft het raadseltje; als je niet kunt omgaan met Google-Earth en Streetview zou je beter je de techniek van Google eigen maken, of niet meedoen met zo'n raadseltje.

Noot van de Beheerder: Nu is er wel het nodige over gezegd, ik denk dat een slotje op dit draadje zinvol is.
Verdere discussie, op en aanmerkingen graag per PB.
Praten zonder denken, is schieten zonder richten.

Plaats reactie

Terug naar “Google Earthraadsels”