VIB 66

Raad het plaatje!
Plaats reactie
John van Rhijn
Berichten: 568
Lid geworden op: 03-03-2013 22:07

VIB 66

Bericht door John van Rhijn » 23-09-2013 14:18

Waar is deze foto genomen?

Afbeelding

flard
Berichten: 441
Lid geworden op: 07-12-2012 11:56

Bericht door flard » 23-09-2013 14:48

Voor mij persoonlijk niet zo moeilijk, maar ik laat het raden dit keer graag aan een ander over. Fraaie foto John. Overigens hebben de broers van deze firmanten (vandervalk en de Groot) een beroep gekozen in resp de wereld van de wegrestaurants en het reisbureau wezen :)
Misschien wordt het morgen beter, maar het wordt toch nooit goed

John van Rhijn
Berichten: 568
Lid geworden op: 03-03-2013 22:07

Bericht door John van Rhijn » 23-09-2013 15:07

Dan hoop ik in elk geval, dat de geur uit die wegrestaurants aangenamer is dan wat ik hier rook.
Ik wist niet hoe snel ik door moest lopen! :D

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 23-09-2013 18:53

Nieuwbouw tweede blok van hogendorplaan :lol: en dan heb ik dat nog niet eens echt gezien herken dat stukje gebouw van eerdere foto´s met die letters :lol: En gzd is het geen geurpc :shock: :wink: Op de achtergrond is of de ruimte van het leger des heils of van de voorziening van verstandelijk beperkte mensen aan de Sneeuwbalstraat.

John van Rhijn
Berichten: 568
Lid geworden op: 03-03-2013 22:07

Bericht door John van Rhijn » 23-09-2013 21:06

De plaats is juist, maar ik geloof niet, dat dat het gebouw met die letters is. Ik meen mij te herinneren, dat dat de Meidoornschool is.
Als je goed kijkt zie je boven de cabine van de (stront)vrachtwagen tussen de bladeren en daarboven een stukje toren van de Immanuelkerk (Leger des Heils dus inderdaad).
Links tussen de bomen zie je net de twee laatste letters van 'Hogendorpkwartier'.

Ik stond dus op het kruispunt Rotterdamseweg/Van Hogendorplaan. Maar op dat moment was ik liever ergens in Limburg! :D

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 23-09-2013 22:30

Hahaha ja ik zat al te denken vanaf welke kant stond jij nou.De meidoornschool zat verder naar achteren aan de andere kant , dit hoorde vroeger volgens mij bij de Nicolaas Beetschool meen dat dat de kleuterschool toen was het stukje gebouw wat je ziet.
Ik heb zelf op de meidoornschool gezeten.Meidoornschool is bij die gymzaal naast de meidoornschool had je nog de barbaraschool.

Voor mij was de nieuwe situatie op de foto ffe gokken het is dat ik het gebouwtje zag van die school en een stukje van die kerktoren wat ik herkende en de letters van dat nieuwe blok wat ik dan weer van div foto´s herken,want de nieuwe situatie ken ik natuurlijk niet in het echie.

Ik kan mij voorstellen dat je dan liever in Limburg woonde hihihi als je bij die wagen stond blegh.Eau de riool.

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 23-09-2013 23:32

Het is raar om te zien dat de buurt waar je groot gebracht bent zo verandert is ;) of in dit geval aan het veranderen is.

monique
Berichten: 415
Lid geworden op: 20-12-2012 15:06

Bericht door monique » 24-09-2013 07:28

leonie schreef:Het is raar om te zien dat de buurt waar je groot gebracht bent zo verandert is ;) of in dit geval aan het veranderen is.
ja veel oud vlaardingen verdwijnd zo zachtjes aan onder de slopers hamer ..
gisteren een lezing gehad over boerderijen die vlaardingen wel niet rijk was ..
ook allemaal verdwenen .. puur nostalgie vindt je niet meer zo snel ..

allemaal jammer ... :wink:

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 24-09-2013 11:46

Niet dat al die jaren 50 flatblokken nou cultureel erfgoed was,
maar het had in die tijd toch wel iets ook door het toch wel veel aanwezige groen tussen de saaie flatblokken .Ondanks de toch wel saaie flats was er wel samenhang tussen bewoners. Toen was het een goede buurt die eind jaren 80 begin jaren 90 langzaam begon te verpauperen tot een zooi ongeregeld op het laatst.Het werd meer en meer het afvoerputje van de samenleving.

De flats waren bere koud 's winters al had je dat vroeguhh misschien nog niet eens zo door.Ze waren oud en voldeden niet meer aan deze tijd.Wat toen jaren 50 luxe was was nu achterhaald.De douche leek wel een kippenhokje al dan niet verwarmd door zo'n gevaarlijke verwarming aan het plafond brrr zo'n kacheltje levensgevaarlijk in een vochtige ruimte.De huiskamer bij ons was heel groot,maar was doorgetrokken de woonkamer eigenlijk hoorde daar nog een slaapkamer te zitten,maar die wand was er uit dat het behoorde aan de woonkamer.Verwarmd door een gaskachel dus op een plek warmte en de rest bere koud.Buiten een lik verf op de balkons is er nooit iets aan renovatie en zo gedaan in die blokken.Wat er nu gaat komen ziet er idd wel mooier uit,maar betaalbaar dat is een tweede.

Plaats reactie