VIB 65

Raad het plaatje!
Plaats reactie
John van Rhijn
Berichten: 568
Lid geworden op: 03-03-2013 22:07

VIB 65

Bericht door John van Rhijn » 21-09-2013 16:59

Dit raadplaatje ligt eigenlijk net even buiten Vlaardingen, maar heeft toch dermate veel met deze stad te maken, dat ik denk, dat het wel in deze draad thuis hoort. Je zult in noordelijke richting moeten zoeken.
En daarmee heb ik twee aanwijzingen gegeven.

Afbeelding

flard
Berichten: 441
Lid geworden op: 07-12-2012 11:56

Bericht door flard » 21-09-2013 23:52

Da's wel heel gemakkelijk John. Dit is het nieuwe gemaal bij de Vlaardingse Schouw, waar iedereen langs komt die een fietstochtje maakt langs de Vaart. Op deze plek hebben ze ook de restanten van een molen gevonden. De bliksem slaat hier nooit in, want het dak is met huislook en andere sedumsoorten bedekt (oud volksgeloof).

N.B. hele mooie foto trouwens :)
Misschien wordt het morgen beter, maar het wordt toch nooit goed

John van Rhijn
Berichten: 568
Lid geworden op: 03-03-2013 22:07

Bericht door John van Rhijn » 22-09-2013 00:33

Wat heet gemakkelijk?
Voor wie graag langs de Vaart fietst is dit natuurlijk eenvoudig.
Hier het gemaal van de zijkant en het oude gemaal daar vlakbij:

Afbeelding

Afbeelding

flard
Berichten: 441
Lid geworden op: 07-12-2012 11:56

Bericht door flard » 22-09-2013 13:24

Mooie heldere foto's John, vooral ook door die prachtige Hollandse wolkenlucht. Ik vind dit best een mooi gemaal, want door zijn vorm en schuine dak is het vanaf het water nauwelijks zichtbaar. Alleen vanaf polderzijde zie je een gebouwtje, maar daar grazen alleen maar koeien en die kan het niets schelen. Over de Vlaardingse Schouw is trouwens veel te vertellen, maar dat hebben we al eens eerder op Mijn/Ons Vlaardingen gedaan.
Misschien wordt het morgen beter, maar het wordt toch nooit goed

monique
Berichten: 415
Lid geworden op: 20-12-2012 15:06

Bericht door monique » 22-09-2013 17:10

:oops: dit had ik niet geweten .. :oops:

John van Rhijn
Berichten: 568
Lid geworden op: 03-03-2013 22:07

Bericht door John van Rhijn » 22-09-2013 17:21

Het waren juist die wolken die mij deden besluiten vrouwlief even alleen te laten bij onze dochter en kleindochter. Dus ging ik maar even naar de Vaart. Eigenlijk ook op zoek naar die beroemde Stoelen, die ik daar ergens vermoedde, maar uiteindelijk niet gevonden heb. Toen ik iemand aansprak bij de Vaart die aan het timmeren was, wist hij helemaal niets van die Stoelen, dus zo beroemd zullen zij nu ook weer niet zijn. Maar ja, ik zat wel al bij Vlietzicht en mogelijk is dat te ver. En aangezien dat 'even' al danig uit de klauw liep, heb ik het terrasje maar links laten liggen. En ook rechts trouwens.

flard
Berichten: 441
Lid geworden op: 07-12-2012 11:56

Bericht door flard » 22-09-2013 17:31

John je zat een heel eind in de richting. Je had nog iets verder moeten rijden richting pontje over de Vaart. Het is daar niet ver vandaan. Vroeger stond daar ook een molen.
John de beheerder heeft onlangs nog een foto van die stoelen gepubliceerd in het item over de Vlaardingse kunstwerken.
Misschien wordt het morgen beter, maar het wordt toch nooit goed

John van Rhijn
Berichten: 568
Lid geworden op: 03-03-2013 22:07

Bericht door John van Rhijn » 22-09-2013 17:35

monique schreef::oops: dit had ik niet geweten .. :oops:
Iets een makkie noemen is dan ook zeer betrekkelijk.

John van Rhijn
Berichten: 568
Lid geworden op: 03-03-2013 22:07

Bericht door John van Rhijn » 22-09-2013 17:53

flard schreef:John je zat een heel eind in de richting. Je had nog iets verder moeten rijden richting pontje over de Vaart. Het is daar niet ver vandaan. Vroeger stond daar ook een molen.
John de beheerder heeft onlangs nog een foto van die stoelen gepubliceerd in het item over de Vlaardingse kunstwerken.
Nog verder zelfs!
Ja, de foto's ervan ken ik wel, maar dat wil nog niet zeggen, dat ik de exacte plek ken. En als ze dan ook die molen nog eens weg gaan halen...
Verder was ik daar met de auto op het parkeerplaatsje bij Vlietzicht via de Willemoordseweg, en ter plekke dus lopend. Maar hoe ik daar ook keek, geen Stoel te zien. Ook niet in de verte. Dus dacht ik er al voorbij te zijn.
Maar eigenlijk staan ze dus nog verder in het gebied van Schipluiden en niet in Vlaardingen. Het watertje de Zweth vormt de grens tussen Vlaardingen en Schipluiden.
Aan de andere kant van dit bruggetje ligt Vlaardingen, maar ik had geen paspoort bij me, dus daar mocht ik niet in. :D

Afbeelding

Plaats reactie