Ik was architect, bouwde o.a. in Vlaardingen. Hoe heette ik?

Raadselachtige teksten
flard
Berichten: 441
Lid geworden op: 07-12-2012 11:56

Bericht door flard » 18-03-2013 12:53

Ik ben eigenlijk veel te goed voor deze wereld, maar ik zal dan toch maar een hintje geven dan kan John er eindelijk chocola van maken :)

In Google kan je ook hele zinnen intikken met daarin verscheidene reeds bekende trefwoorden. Je hoeft dus niet altijd 1 zoekterm in te tikken, want vaak vind je dan niet wat je zoekt.


Bekend in dit raadsel zijn reeds de trefwoorden: architect, vlaardingen, stadswijken

Als je nu in Google zou intikken:

"vlaardingse architect die ook stadswijken bouwde" (zonder aanhalingstekens) dan zou het best eens kunnen zijn dat je snel de naam van de architect vindt en het gebouw dat hij hier ter stede bouwde.
Misschien wordt het morgen beter, maar het wordt toch nooit goed

John van Rhijn
Berichten: 568
Lid geworden op: 03-03-2013 22:07

Bericht door John van Rhijn » 18-03-2013 13:47

Het punt is, dat als ik dat letterlijk intyp, ik rechtstreeks terecht kom bij een site over de geschiedenis van Vlaardingen - in dit geval Vlaardinger-Ambacht - waar ik al tig keer geweest was. Dan vind en vond ik niet één, maar twee architecten, De Clercq en Gratama. En tevens kan ik het verband met Henri Evers niet vinden. Reden, dat ik verder bleef zoeken.
Maar het zou dan gaan om de wijk waarin ik zelf geboren ben en het oude Raadhuis van Vlaardinger-Ambacht. En ik geloof niet, dat dit bedoeld wordt.

Verder ben ik de architecten nagegaan van Vlaardingse Rijksmonumenten, menende, dat het wel om een bekend gebouw zou gaan, maar kon niemand vinden, die naar mijn mening bedoeld zou zijn.

Dus ik was wel even goed bezig, flard, en ben keurig door jou van de straat gehouden, maar chocola? Nou, nee! :D

Maar ik blijf dit nauwlettend volgen!

Gast

Bericht door Gast » 18-03-2013 13:56

In 1947 is een architectenburo het plan op gepakt om een nieuwewijk de Westwijk uit tevoeren

Het waren van Tijen en Maaskant die de wijk hebben uitgevoerd..? :D

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 18-03-2013 16:13

Meen dat die Tijen ook verantwoordelijk was voor de flats in de babberspolder wel is gelezen.En woningen in Rotterdam.

flard
Berichten: 441
Lid geworden op: 07-12-2012 11:56

Bericht door flard » 18-03-2013 16:38

Ho ho mensen, laat je niet op het verkeerde been zetten! Ik heb nergens gezegd dat hij wijken in Vlaardingen bouwde.

John, om echte chocola te krijgen zou je b.v. de drie door jou genoemde architecten in Google kunnen invullen en kijken wat je dan krijgt. Wie weet lukt het nog voor zonsondergang.
Misschien wordt het morgen beter, maar het wordt toch nooit goed

John
Berichten: 1150
Lid geworden op: 06-12-2012 21:41

Bericht door John » 18-03-2013 17:12

Het is vrees ik weer niet goed maar ik roep maar weer eens wat;
Joost Willem Boks, een Rotterdamse architect, hij ontwierp in Vlaardingen o.a. het Deltahotel, een villa aan de Schiedamseweg, het kantoor van de E.N.C.K., het kantoor van de Nieuwe Matex, en het Holyziekenhuis.
Praten zonder denken, is schieten zonder richten.

John van Rhijn
Berichten: 568
Lid geworden op: 03-03-2013 22:07

Bericht door John van Rhijn » 18-03-2013 17:59

flard schreef:Wie weet lukt het nog voor zonsondergang.
Gelukkig volgt er morgen weer een zonsondergang. Die van vandaag ga ik niet meer redden. :D

PSVoorop
Berichten: 48
Lid geworden op: 16-12-2012 17:09

Bericht door PSVoorop » 18-03-2013 21:45

Gaat het hier om G.N. Itz. Deze was stadsarchitect van Dordrecht en ontwierp de stadsvilla aan het Verploegh Chasseplein. Beter bekend als de burgemeesterswoning van oud burgemeester Pruis?

Gast

Bericht door Gast » 19-03-2013 17:38

Op de valreep het Unilever gebouw architec G.Drexhage. :D

Gast

Bericht door Gast » 21-03-2013 07:36

even aan de bel trekken is er wat met Flard.

Plaats reactie