Ik was architect, bouwde o.a. in Vlaardingen. Hoe heette ik?

Raadselachtige teksten
flard
Berichten: 441
Lid geworden op: 07-12-2012 11:56

Ik was architect, bouwde o.a. in Vlaardingen. Hoe heette ik?

Bericht door flard » 15-03-2013 12:45

Ik neem aan dat jullie intussen allemaal nog koortsachtig nadenken over die straat en wijk die ik in het vorige raadsel wilde weten. Vooruitlopende op jullie juiste of onjuiste antwoord alvast een nieuw raadsel. Het wordt toch slecht weer in het weekend, dus kan je lekker bij de kachel naar de sneeuw buiten kijken en proberen het volgende raadsel op te lossen. Daar komt hij.

Ik was architect, bouwde o.a. in Vlaardingen, maar hoe heette ik?

Ik was een bekend architect, met veel nevenactiviteiten. Ik hield me zowel bezig met ontwerpen van gebouwen, als van hele stadswijken. Ik studeerde in Delft, maar een belangrijk deel van mijn leven bracht ik in Amsterdam door. Toch bouwde ik ook veel in andere steden. Mijn leermeester in Delft bouwde overigens het fraaie Rotterdamse stadhuis. Zelf bouwde ik o.a. een gebouw in Vlaardingen, maar meer vertel ik niet, want anders raad je mijn naam te gemakkelijk. Hintjes komen later nog wel, als het te moeilijk wordt.

Dus: hoe heette ik? En welk gebouw in Vlaardingen heb ik ontworpen?
Misschien wordt het morgen beter, maar het wordt toch nooit goed

John
Berichten: 1150
Lid geworden op: 06-12-2012 21:41

Bericht door John » 15-03-2013 13:16

Flard, spreek je hier over Michiel Brinkman, (1873-1925) die als leermeester had Henri Evers, ontwerper van het Rotterdams Stadhuis?
Ik ben bang dat dit antwoord niet goed is maar;
Michiel Brinkman ontwierp tussen 1916 en 1917 het gebouw voor de Doggermaatschappij aan de Koningin Wilhelminahaven.


Afbeelding
Praten zonder denken, is schieten zonder richten.

flard
Berichten: 441
Lid geworden op: 07-12-2012 11:56

Bericht door flard » 15-03-2013 17:10