Waar stond Villa Pontzicht?

Raadselachtige teksten
flard
Berichten: 441
Lid geworden op: 07-12-2012 11:56

Waar stond Villa Pontzicht?

Bericht door flard » 29-01-2013 15:56

Nu even een heel gemakkelijk raadsel. In het centrum van Vlaardingen werd eind 19e eeuw een fraaie villa gebouwd, met de bijnaam Villa Pontzicht.

Wie weet waar deze villa stond en weet je er iets meer van? Waarschijnlijk bestaan er ook nog wel foto's van, maar dan moet je eerst weten waar hij gestaan heeft. Gemakkelijk toch?
Misschien wordt het morgen beter, maar het wordt toch nooit goed

Gast

Bericht door Gast » 29-01-2013 16:38

de eerste klap is een daalder waard ,

ik denk waar nu het Delta hotel staat

of waar nu Unilever laberatorium staat.in die hoek .

het blijft een gok. :roll:

John
Berichten: 1150
Lid geworden op: 06-12-2012 21:41

Bericht door John » 29-01-2013 17:40

Ik zat te denken aan de villa aan de Oosthavenkade nabij het Oosterhoofd.
De villa van reder Joost Pot.
Praten zonder denken, is schieten zonder richten.

flard
Berichten: 441
Lid geworden op: 07-12-2012 11:56

Bericht door flard » 29-01-2013 23:35

Omdat ik jullie niet een hele week wil laten wachten op de uitslag, zodat je het denkproces opnieuw kunt opstarten even het volgende.

Op de Maasboulevard hebben nooit villa's of voorname huizen gestaan.

Ook die villa op het Oosterhoofd is het niet John. Misschien als die eigenaar Joost Pont had geheten :)

Ik ben benieuwd of ook anderen een gokje willen wagen of het zelfs zeker weten.
Misschien wordt het morgen beter, maar het wordt toch nooit goed

Gast

Bericht door Gast » 30-01-2013 08:14

Hallo Flard

Mijn tweede poging , stond deze villa langs de vaart , bij het pompgemaal bij de afgebroken watermolen ? :roll:

John
Berichten: 1150
Lid geworden op: 06-12-2012 21:41

Bericht door John » 30-01-2013 10:48

Bij de villa van Joost Pot, aan de Oosthavenkade meerde vroeger de Brielse boot. Vandaar dat ik aan die villa dacht.
Ook ter hoogte van de 1e van Leijden Gaelstraat was vroeger een voetveer over de Oude Haven. Staat in die buurt soms de villa Pontzicht?
Praten zonder denken, is schieten zonder richten.

flard
Berichten: 441
Lid geworden op: 07-12-2012 11:56

Bericht door flard » 30-01-2013 12:59

John, die Brielse boot is niet goed. Op MijnVlaardingen hebben we daarvan ooit een aantal foto's afgedrukt en ook van de villa die daar (nog steeds) staat. Tenminste als je die witte villa op het Oosterhoofd bedoeld, maar volgens mij staat die bekend als de Villa van Toor, maar dat kan ook een andere eigenaar zijn geweest.

Jouw tweede bespiegeling zit een stuk beter. Wellicht kunnen jij en anderen verder in die richting zoeken. Van het door jou gesignaleerde pontje bestaan in ieder geval wel foto's. Maar of er nog foto's van de villa bestaan weet ik niet.

Ik wacht af tot volgende week dinsdag, zodat iedereen een kans maakt. En helaas Donald: je bent de verkeerde kant uit gevaren :)
Misschien wordt het morgen beter, maar het wordt toch nooit goed

John
Berichten: 1150
Lid geworden op: 06-12-2012 21:41

Bericht door John » 30-01-2013 14:07

flard schreef: Jouw tweede bespiegeling zit een stuk beter. Wellicht kunnen jij en anderen verder in die richting zoeken. Van het door jou gesignaleerde pontje bestaan in ieder geval wel foto's. Maar of er nog foto's van de villa bestaan weet ik niet.
Afbeelding
Praten zonder denken, is schieten zonder richten.

Gast

Bericht door Gast » 31-01-2013 14:17

Hallo Flard

Ben erg benieuwd Waar stond villa Pontzicht dat was toch de vraag. :roll:

John
Berichten: 1150
Lid geworden op: 06-12-2012 21:41

Bericht door John » 31-01-2013 15:06

Daar in de buurt moeten we dus zoeken.
Op de Oosthavenkade of op de Westhavenkade. Het pontje van de foto voer ter hoogte van de Oosterstraat.
Als we het niet raden, zal Flard a.s. dinsdag de oplossing plaatsen.
Praten zonder denken, is schieten zonder richten.

Plaats reactie