Spelregels m.b.t. de Raadteksten?

Raadselachtige teksten
Plaats reactie
flard
Berichten: 441
Lid geworden op: 07-12-2012 11:56

Spelregels m.b.t. de Raadteksten?

Bericht door flard » 22-01-2013 23:10

De Raadteksten zoals ik die in dit onderwerp uitwerk worden soms erg snel geraden, en dat is op zich helemaal niet erg, maar vaak niet leuk voor degenen die ook willen meedoen, maar niet elke dag op OnsVlaardingen zitten. Het goede antwoord wordt soms zo snel gegeven dat bijna niemand de vraag nog gelezen heeft. Donald kwam met het volgende idee. We publiceren op woensdag een Raadtekst (of een ander onderwerp van de Raadselhoek) en laten dat een week staan, zodat iedereen een week de tijd heeft om een antwoord in te sturen. Dinsdagavond daaropvolgend maakt de bedenker van het raadsel bekend wie (een of meerderen) het goede antwoord gegeven heeft/hebben en vult dat antwoord evt. nog aan met eigen nadere informatie. Foto's (oud of nieuw) insturen doe je ook gelijk in die week of evt. later als nog goede plaatjes vindt.
Als het antwoord geraden is sluit het onderwerp op dinsdagavond. Is het antwoord niet geraden dan kan de maker besluiten het onderwerp nog even open te laten staan staan tot iemand het misschien nog raadt of besluiten het goede antwoord meteen te geven met evt. verstrekking van nadere informatie en/of foto's. Als het antwoord niet geraden is moet de indiener van het raadsel natuurlijk niet telkens aandringen op antwoord, maar gewoon afwachten tot iemand nog het goede antwoord bedenkt. Als je nog hints wil geven kan dat altijd. k hoop dat dit zo'n beetje Donalds voorstel is en ik kan mij daar goed in vinden. Ik begin er morgen direct mee. Ik hoop dat oprichter John en deelnemers aan dit Forum zich in deze spelregels kunnen vinden. Ze geven in ieder geval iedereen gelijke kansen.
Misschien wordt het morgen beter, maar het wordt toch nooit goed

John
Berichten: 1150
Lid geworden op: 06-12-2012 21:41

Bericht door John » 22-01-2013 23:17

Antwoorden d.m.v. PB-tjes naar de inzender van het raadsel?
Praten zonder denken, is schieten zonder richten.

flard
Berichten: 441
Lid geworden op: 07-12-2012 11:56

Bericht door flard » 22-01-2013 23:58

Nee, liever niet John, want iedereen moet n.m.m. kennis kunnen nemen van de antwoorden die gegeven worden, Dus maar gewoon in het draadje plaatsen. Ik denk dat we dit maar eens als proef moeten proberen. Lukt het niet dan bedenken we gewoon wat anders. Ik heb al weer een nieuw raadsel ingestuurd.
Misschien wordt het morgen beter, maar het wordt toch nooit goed

Zwaan
Berichten: 24
Lid geworden op: 07-12-2012 14:22

Bericht door Zwaan » 24-01-2013 08:22

Prima plan, prima oplossing !

Plaats reactie