Doe eens een lijstje om je foto's

Hier kunnen deelnemers hun hobbys bespreken
flard
Berichten: 441
Lid geworden op: 07-12-2012 11:56

Doe eens een lijstje om je foto's

Bericht door flard » 23-09-2013 14:40

Zo nu en dan doe ik een schilderijlijstje om mijn foto's. Het betreft meestal geen erg spectaculaire foto's, die er om vragen in de National Geographic te worden afgedrukt. Nee, het zijn gewoon huis- tuin- en keukenfoto's die een verrassende/boeiende gedaanteverwisseling ondergaan als je ze in een schilderijlijstje stopt. Er zijn veel van die omrandingen en lijstjes te koop of als freeware te verkrijgen. Soms zitten ze zelfs standaard in grotere en duurdere fotobewerkings pakketten, maar ja daar hebben we geen geld voor (over). Je moet dit overigens ook niet te vaak doen, net als bijzondere effecten, filters e.w.d.m.z. anders gaat het vervelen. Kortom: het is een heel simpele en doeltreffende manier om je foto's extra aandacht te geven en wat fraaier te maken. Ik geef hieronder enkele voorbeelden: 3 gouden lijstjes en 1 zilveren lijstje.



Afbeelding

Dit is zo'n Ross achtige schuur in Midden-Delfland (kennen jullie Ross nog? Bij zijn schilderlessen op tv zei hij vaak de meest rare dingen b.v. "we willen graag vriendjes worden met deze boom enz.", maar hij kon wel fantastisch schilderen) die volgens mij nu al weer afgebroken is

Afbeelding

Gewoon maar een paar bladeren, die toch een heel nieuwe dimensie krijgen door zo'n lijstje, zeg nou zelf

Afbeelding

Dit is een beetje een zoekplaatje. Doet wat surrealistisch aan. Toch is het gewoon maar een weerspiegeling in een singel bij avondlicht. Maar wordt beslist mooier in een lijstje

Afbeelding

Voor de verandering een zilveren lijst; de wormgaatjes zitten er volgens mij nog in. Het is een gewone foto van ijs op de Vlaardingse Vaart, maar wordt pas mooi in een zilveren lijst. Al zou ik die lijst niet in mijn woonkamer hebben willen hangen :)

Welnu, ik hoop dat jullie eens aan de slag gaan met dit soort fotobewerkingen, al wordt de foto op zich niet bewerkt. Publiceer ze in dit draadje.
Misschien wordt het morgen beter, maar het wordt toch nooit goed

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 23-09-2013 19:21

Met een apje op mijn nieuwe telefoon (sinds een paar wkn een nieuwe telefoon,omdat de mijne na 4 jr trouwe dienst rip ging dus een nieuwe gekocht.) collages gemaakt met een lijstje er omheen :lol:
Techniek staat voor niks meer.Mijn vorige was ook een smartphone of smartphoontje want die was een heel stuk kleiner.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

flard
Berichten: 441
Lid geworden op: 07-12-2012 11:56

Bericht door flard » 23-09-2013 21:12

Leuk Leonie. Zou dat programma ook gewoon als freeware op de computer verkrijgbaar zijn? Ik weet niet hoe het heet.
Misschien wordt het morgen beter, maar het wordt toch nooit goed

John van Rhijn
Berichten: 568
Lid geworden op: 03-03-2013 22:07

Bericht door John van Rhijn » 23-09-2013 21:15

Heeft iemand een goede tip voor het downloaden van een aanvaardbaar lijstenprogramma?

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 23-09-2013 22:20

Insta collage heb ik gebruikt ik weet niet of dat ook op de pc kan zou je even op google play moeten kijken.

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 23-09-2013 22:23

http://www.fotoaanpassen.nl/

http://www.glitterfoto.nl/


http://www131.lunapic.com/editor/


Hier kan je er online frames om foto´s zetten dan de foto opslaan op je pc.
Misschien is dit iets.

monique
Berichten: 415
Lid geworden op: 20-12-2012 15:06

Bericht door monique » 24-09-2013 07:23

allemaal zeer fraaie prachtige plaatjes en daar past een zeer fraaie bijpasende lijstje omheen ... jullie zijn echt goed hoor ... pluim verdiend .. :wink:

John van Rhijn
Berichten: 568
Lid geworden op: 03-03-2013 22:07

Bericht door John van Rhijn » 26-09-2013 23:05

De lijstjes van Leonie zijn wel feestelijk, maar voor een lekker 'ouderwets' schilderij geef ik toch de voorkeur aan de lijsten van flard.

John van Rhijn
Berichten: 568
Lid geworden op: 03-03-2013 22:07

Bericht door John van Rhijn » 27-09-2013 14:40

Omdat ik zo gauw geen programmaatjes vond die met mijn MacOs raad weten, heb ik even een lijstje van flard gepikt en ben met Gimp aan de slag gegaan.
Op deze wijze heb ik eigenlijk geen lijstenprogramma nodig, maar inbrekersgereedschap. Alleen laat ik dan de schilderijen liggen en pik de lijsten!

Afbeelding

monique
Berichten: 415
Lid geworden op: 20-12-2012 15:06

Bericht door monique » 27-09-2013 15:39

zeer fraai :wink:

Plaats reactie