Tuinkriebels

Hier kunnen deelnemers hun hobbys bespreken
leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 20-07-2013 23:08

Kermit de kikker heeft het naar zijn of haar zin.In de teilvijver zat deze en in de andere teil woont een padje die kon ik nog niet op de kiek vast leggen die dook steeds weg.

Ik was wat tuinkruiden aan het plukken en ik hoorde achter mij wat plonzen.Kijk zie ik onder water een kikker later was die beter te zien zie foto´s.

In de teilvijvertjes heb ik wat waterlelies.Water ziet er eigenlijk niet altijd even lekker uit soms is het net soep, dan weer helder dan troebel.Het is een soort van biotoopje begonnen 3 jr terug als proef met een paar waterlelieplanten van de action.
Ik heb er water in gedaan en die er in gezet nu 3 jr later is het een natuurlijk biotoopje. Of zijn het 2 natuurlijke biotoopjes.Ik heb er geen vijverfolie en zo in gedaan gewoon alles op zijn beloop gelaten. De natuur doet de rest . Ik heb ook weer 2 knoppen in de andere teil aan de waterlelie.En dat voor 2,99 dan kan je nog is iets uitproberen he normaal zijn waterlelies kei duur.Maar ze doen het elke keer weer ondanks de strenge winter dat je denkt pffff gaat dit nog wat worden.Als het water een bonk ijs is.


Zoek de kikker : :lol:

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

flard
Berichten: 441
Lid geworden op: 07-12-2012 11:56

Bericht door flard » 21-07-2013 12:38

Ik denk dat deze Kermit een starter is op de woningmarkt. Kan zich nog geen koopvijver veroorloven, krijgt geen lening van de (tuin)bank en moet dus noodgedwongen in een klein huurteiltje wonen :) , een z.g. huurkikker.
Dat padje moet je natuurlijk ook nog even fotograferen Leonie, je moet tenslotte wel weten wie je huurders zijn.

Oud Vlaardings spreekwoord luidt:

"Wie een huurteiltje niet eert
is een grote vijver niet weerd"
Misschien wordt het morgen beter, maar het wordt toch nooit goed

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 21-07-2013 17:32

Hahaha over een tijdje krijgt die een grotere behuizing hoor hihihi.Lees grotere teil.
Ik ga een vijvertje maken van speciekuipen.Onder komen bloemetjes en in de teil die ik daar boven op zet komt water.Ik heb al een heel plannetje.
Pas nog dit idee aan een vriendin gegeven die het al had uitgevoerd en ziet er kei leuk uit , dus project teilvijver nr 3 gaat hier binnenkort ook van start.Om de onderste kuip doe ik dan border rol om het plastic te verdoezelen.De planten worden hangplanten.Ja en in de water kuip natuurlijk waterplanten.Geen visjes dat vind ik zielig als ze hele tijd rondjes moeten zwemmen.
klein fonteintje er in lijkt mij ook wel leuk.
In elk geval dit is in de planning de teilen(speciekuipen) heb ik al een grotere en een wat kleinere.

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 22-07-2013 13:38

Net even snel met mijn mobieltje de teil pad vast gelegd op de foto.

Afbeelding


Afbeelding


En een nieuwe bloeiende waterlelie bloem 3 jr terug is bij action gekocht zitten al zo´n 3 jr of zo in de teil.

Afbeelding

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 22-07-2013 15:09

Heb je hem of haar weer: de teil pad. Ook ffe snel met mijn mobiele telefoon.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

earthling
Berichten: 578
Lid geworden op: 07-12-2012 18:23

Bericht door earthling » 29-07-2013 11:22

Ik kan wel weer gaan zeggen dat je prachtige foto's maakt maar dat heb ik al een aantal keer gedaan :)
Het is gewoon een delicatesse om je foto's en het verhaal erbij te smaken.

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 30-07-2013 22:04

Weer wat nieuwe tuin foto´s.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Nieuwe waterlelie in de knop een roze deze keer

Afbeelding


De zinken letterbak voor een beetje opnieuw ingericht:

Voor:


Afbeelding

Na:


Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding


De vlijtige liesjes doen het super

Afbeelding

Afbeelding

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 30-07-2013 22:24

Nog een paar:

Afbeelding


Vlinders en de hommels zijn helemaal verzot op brocolie die in bloei staat (beetje doorgeschoten hihi)


Afbeelding


Net 3 d bloemen toch

Afbeelding



Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Lekkere trostomaatjes struik is goed gegroeid toen ik hem net had waren het zielige sliertjes van amper 10 cm .


Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding


Oogst in de tuin gourgettes

Afbeelding

Nou dit was het weer voor deze keer laterszz.

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 31-07-2013 19:30

Ook de roze waterlelie in de teil bloeit:

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 31-07-2013 19:38

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Het lijkt zo een grote vijver in werkelijkheid zijn het 2 zinken teiltjes of teilen.Een is zelfs al zo'n 60 jaar oud of zo is voor weinig op mp op de kop getikt.
Degene van wie we hem kochten zei nog op zijn dialect os Mieneke heeft er nog in gezeten ;).

Plaats reactie