Fotowedstrijd Mei

Hier kunnen deelnemers hun hobbys bespreken
earthling
Berichten: 578
Lid geworden op: 07-12-2012 18:23

Fotowedstrijd Mei

Bericht door earthling » 02-05-2013 02:47

25 April jongstleden was het volle maan, met deze maan werd Beltane gevierd, een vruchtbaarheidsfeest.
De natuur is ontwaakt en alles bruist van leven, een mooi onderwerp om een fotowedstrijd te starten voor de maand Mei :)


Voor de maand Mei is het onderwerp vruchtbaarheid.

Je mag één foto inzenden, alle leden kunnen in Juni hun stem uitbrengen.

De foto mag niet uit de oude doos komen en moet deze maand gemaakt worden.

Het hoeft niet, maar je kunt een klein begleiden aan je foto toevoegen.
Geef je foto een begeleidende naam en schrijf er een klein stukje bij.

Post je foto eventueel met begeleiding in dit topic

Alvast veel plezier :)

John
Berichten: 1150
Lid geworden op: 06-12-2012 21:41

Bericht door John » 04-05-2013 18:12

Foto 01

Weliswaar vanuit de trein, maar wel een foto die voldoet aan de opdracht:
De bollenvelden zijn weer in volle glorie te bewonderen.

Afbeelding
Praten zonder denken, is schieten zonder richten.

John van Rhijn
Berichten: 568
Lid geworden op: 03-03-2013 22:07

Bericht door John van Rhijn » 04-05-2013 21:20

Foto 02

Gisteren, op 3 mei dus, liep ik weer eens door het Hof. Dit keer was ik niet alleen op pad, maar samen met mijn vrouw, dochter en kleindochter van 1 jaar en 3 maanden.
Op dit ogenblik is daar volop gelegenheid de vruchtbaarheid te fotograferen. Ik zou met gemak meerdere foto's kunnen plaatsen. Vooral de ontspruitende bomen met verschillende frisse kleuren groen van de bladeren tot en met de kleurige bloesems zijn een lust voor het oog.
De foto die ik hier neerzet betreft echter piepjonge kuikentjes van een meerkoetpaartje. De één broedt verder op nog niet uitgekomen eieren, de ander zwemt trots rond en voert de kleintjes in het water. Hier echter beklimmen zij het ruwe nest en komen uiteindelijk boven om eens een kijkje te nemen hoe het met de gezinsuitbreiding staat.

Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 04-05-2013 22:10

foto 3
Deze drie jonge nijlganzen zoeken de warmte bij elkaar op ,

foto uit de Schapenwei in de Westwijk.

Afbeelding

earthling
Berichten: 578
Lid geworden op: 07-12-2012 18:23

Bericht door earthling » 04-05-2013 22:53

Wat een prachtige foto's hebben jullie gepost Afbeelding

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 05-05-2013 10:20

Mooi hoor zal vandaag is kijken of ik iets op de kiek kan zetten.

monique
Berichten: 415
Lid geworden op: 20-12-2012 15:06

Bericht door monique » 05-05-2013 12:41

Foto 04

Afbeelding

monique
Berichten: 415
Lid geworden op: 20-12-2012 15:06

Bericht door monique » 05-05-2013 12:42

ik kan moeilijk achter blijven toch ...hahaha...deze nijlganzen aan de zuidbuurd ... met jonge kuikens ...

earthling
Berichten: 578
Lid geworden op: 07-12-2012 18:23

Bericht door earthling » 05-05-2013 18:28

Prachtig :)

John van Rhijn
Berichten: 568
Lid geworden op: 03-03-2013 22:07

Bericht door John van Rhijn » 05-05-2013 21:54

Het verhaal van de meerkoeten wordt nog iets langer.
Kennelijk had mijn dochter gisteren zo genoten van de wandeling in het Hof, dat zij daar vandaag opnieuw heen ging, nu met manlief en hun dochtertje om daar te gaan picknicken. Tenslotte wonen zij daar slechts een kwartiertje wandelen vandaan.
Regelmatig vraagt zij mij, waar nu precies die dikke oude boom staat waarbij één van onze trouwfoto's gemaakt is. Maar ik kan hooguit de plek ongeveer aanwijzen waar dat was, want die oude boom is verdwenen. Zoals zoveel daar.
Het bruggetje van waaraf ik gisteren het meerkoetnest fotografeerde, zou de plek geweest kunnen zijn waarop ruim veertig jaar geleden ook een trouwfoto van mijn vrouw en mij geschoten is, hoewel het nu een veel minder romantisch bruggetje is.

Bij dat bruggetje nam mijn dochter vandaag ook wat foto's, maar tot haar schrik zag zij, dat een schildpad probeerde omhoog te klimmen naar de eieren. Zoals te zien is, waren de kuikentjes nog maar nauwelijks uit het ei gekomen, terwijl ondertussen de meerkoet verder broedt.

Inmiddels heeft mijn dochter wat mensen gewaarschuwd en er zou een poging ondernomen worden de schildpad te vangen.
Die hoort daar natuurlijk niet, maar zal wel door iemand die er vanaf wilde zijn losgelaten in het park.

Hieronder een foto die mijn dochter vandaag maakte van hetzelfde nest.
Mijn dochter vertelde, dat vader meerkoet trachtte de schildpad op de kop te tikken om hem tegen te houden.
Ik heb geen idee of het hem gelukt is. Het lijkt mij in elk geval een lastige opgave voor dat beest dit ruwe nest te beklimmen..


Afbeelding

Plaats reactie