Wat verzamel jij?

Hier kunnen deelnemers hun hobbys bespreken
Plaats reactie
flard
Berichten: 441
Lid geworden op: 07-12-2012 11:56

Wat verzamel jij?

Bericht door flard » 09-03-2013 12:58

Een nieuw draadje zou "Wat verzamel jij?" kunnen heten en zo heb ik het ook genoemd. Iedereen verzamelt wel iets, al zijn het maar briefjes van 500 euro. De bedoeling van dit draadje is, om jouw verzameling te tonen aan de bezoekers/deelnemers van dit forum. Misschien kan men je verzameling zelfs nog wel aanvullen. Het zou leuk zijn als je er iets bij vertelt, b.v. hoe het zo gekomen is.
Ik denk niet dat aanvullen het geval is met mijn verzameling appels van glas, kristal, keramiek en hout (het zijn geen press-papiers want ze hebben allemaal steeltjes en bladeren). Ik heb nooit bij iemand anders zo'n verzameling gezien. Uiteraard begon het met 1 appeltje dat we ooit in York kochten. Dat was van keramiek. In later jaren struinden we al onze vakantielanden af, waarbij we de meeste kochten in de glasfabrieken in Smaland Zweden waar prachtige kunstvoorwerpen van kristal worden gemaakt. Je kent ze misschien wel die merken: Kosta Boda, Orrefors enz. Mijn verscheidenheid aan appels is groot en hoewel je ze op internet kunt kopen, zijn al mijn appeltjes geschenken en eigen aankopen in fabrieken en winkels. Zelfs tot in Alaska en Nieuw-Zeeland toe hebben we ze gekocht. Op de foto zie je twee glazen plankjes vol, maar ik heb ook nog een vitrinekast vol met appels.
De kristallen appels zijn het zwaarst, maar soms zijn ze ook hol van binnen (gewoon glas). De keramieken appels hebben soms laadjes, de houten zijn vaak van een schitterende houtsoort. Kortom: er komt nu niet veel meer bij, omdat ik na het overlijden van mijn vrouw nauwelijks meer reis, maar ik geniet nog elke dag van al die mooie kleuren en materialen en.......wat belangrijker is: ze voeren me (in mijn gedachten) terug naar gelukkiger tijden en verre landschappen. Herinneringen komen vaak boven, van waar we ze gekocht hebben en onder welke omstandigheden. Dat is het leuke van verzamelen.

Ik heb overigens wel meer verzamelingen b.v. kleine rode fietsjes van metaal, miniatuur kano's en kayaks, elanden enz. Maar die zal ik later nog wel eens behandelen. Eerst jullie verzamelingen :)


Afbeelding
Misschien wordt het morgen beter, maar het wordt toch nooit goed

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 09-03-2013 13:13

Jammer genoeg zie ik de foto niet van je appeltjes Flard.

Ik heb in mijn tuin een zinken bakken verzameling van alles en nog wat van de bekende zinken vuilnis emmer tot een zinken steek .Div gekregen of gekocht,maar dan wel geinig voor weinig of te wel oranje vrijmarkten,rommelmarkten en marktplaats.Div teilen waaronder ook een hele oude.Ik zet er de bloemetjes in.Momenteel vind ik wel dat ik inmiddels genoeg heb hoor ik heb op 2 tafeltjes een verzameling gezet en langs het terras en langs de borders .In twee teilen zit water ja logisch met de regen ;) .Nee daar had ik al water in gedaan en waterlelies soort mini vijvertjes dus project waterlelie hihi is nog gelukt ook en waren waterlelies van de action a 1,99 gewoon geprobeert.Ik zat er al langer aan te denken,maar vond de waterlelies zo best prijzig om iets uit te proberen tot dat ik deze zag.

Verder ben ik niet zo'n verzamelaar.Ik heb hier wel div van die winkel speldjes die je vroeger kreeg waren ooit van mijn (overleden) broer geweest en ik heb div verkade boeken liggen was ook eea verzameling die mijn overleden moeder nog had die heb ik meegenomen.Niet dat ik er iets mee doe overigens.Dat zijn die boeken over bijv planten waar je ooit plaatjes mee kon verzamelen.Is ver voor mijn tijd ik ben zelf van 1967 ,maar begreep dat dat zo'n soort actie was altijd van de bekende koekjesfabrikant.Zitten best oude boeken tussen zag ik van begin jaren 30.Dus toen had je ook al dat soort acties in winkels etcc.

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 09-03-2013 13:16

Dit zijn er een paar ik heb er meer :

Afbeelding

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 09-03-2013 13:16

Nu zie ik de appeltjes wel leuk Flard.

flard
Berichten: 441
Lid geworden op: 07-12-2012 11:56

Bericht door flard » 09-03-2013 13:26

De foto kreeg ik er aanvankelijk inderdaad niet goed op, maar toen ik nog even de instructie doorlas lukte het wel. Hij is een beetje oranje, maar dat komt door de avondzon die er op schijnt.

Leonie, ik had ook een verzameling Verkade albums, maar heb ze wegens plaatsgebrek verkocht. Als je ze verkoopt, moet je op internet maar eens goed naar de waarde zoeken, want er zit een aantal zeldzame bij die heel veel geld waard zijn. Het is maar dat je het weet.
Misschien wordt het morgen beter, maar het wordt toch nooit goed

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 09-03-2013 13:27

Hier een klein deel van de zinken bakken verzameling:

Afbeelding


Nog een deel


Afbeelding

Langs het terras de grotere

Afbeelding



Afbeelding


Afbeelding

Een klompjes verzameling op de foto hihih verzamel die dingen niet ik zag ze op de floriade bij een winkeltje vond wel grappig voor een foto

Afbeelding

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 09-03-2013 13:31

Klopt Flard al is gekeken,maar denk dat ik ze voorlopig nog wel houd.Al doe ik er niks mee en ligt het er maar te liggen.

Gast

Bericht door Gast » 09-03-2013 17:23

De verzameling van mijn vrouw met het poesje in de mand

is een beetje uit gegroeit zie foto

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie