Creatief

Hier kunnen deelnemers hun hobbys bespreken
Plaats reactie
leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Creatief

Bericht door leonie » 07-12-2012 17:29

Cupcakes bakken,cakepops bakken ,kransen,taarten bakken en versieren etcccc etccc .....laat hier je creaties zien.Wie weet brengen we elkaar ook wel op ideeën.

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 07-12-2012 17:35

Ik fröbel van alles en nog wat.Hier lekkere vogeltaartjes om de tuinvogels de winter door te helpen.Inmiddels maken ze er hier dankbaar gebruik van ze gaan er in als koek.

Afbeelding


Lekkere kerst vogeltaart


Afbeelding

Afbeelding


Monatoetje voor de vogeltjes

Afbeelding


Afbeelding


Vogeltaart


Ik vul de vorm in laagjes laagje voer laagje vet ongeveer een cm of 2 dat laten stollen in de koelkast dan weer laagje voer laagje gesmolten ongezouten frituurvet gewoon de goedkoopste blokken en ffe smelten in een bak in de magnetron of in een pannetje.Ik heb hier een siliconen vorm gebruikt.Als het geheel goed hard is ffe onder warm water houden en de vorm verwijderen.De vogeltjes vinden het heerlijk en je kan er zelf je eigen draai aan geven met bijv ongebrande pinda's etcccc.De hangers heb ik in kleinere siliconen vormen gedaan daar lekker veel voer doorgeroerd en hard laten worden touwtje er in mee laten stollen kan evt ook een haakje om het op te hangen.

Kerstversiering voor de vogeltjes:
Ook leuk om bijv samen met kinderen te maken wel voorzichtig met het warme vet,maar ze kunnen bijv helpen met het voer erbij te doen en zo.

Afbeelding



Afbeelding


Afbeelding

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 07-12-2012 17:49

Kerstballen recyclen of gewoon met nieuwe ik gebruik kunststof kerstballen die kleintjes zijn wel van glas.

Plak ze op een stro krans met een lijmpistool:

Afbeelding


Deze heeft mijn dochter gemaakt van oude ballen die ik nog had liggen van een paar jaar terug.


Hier heb ik een streng lampjes tussen geplakt die branden via batterijtjes.Ik heb hem momenteel aan de voordeur hangen.

Afbeelding



Afbeelding


Afbeelding

Jolanda
Berichten: 4
Lid geworden op: 07-12-2012 12:50

Bericht door Jolanda » 08-12-2012 19:10

Wat ben jij creatief Leonie !!
Leuk die kransen, ik ga het ideetje onthouden, ben alleen al vanaf vorig jaar op zoek naar die "kale" kransen.

groetjes Jolanda

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 08-12-2012 20:45

Bij action zijn die te koop voor weinig.75 cent per krans.Ik weet niet zeker of ze ook een action in Vld hebben zal denk ik toch wel.

Hier heb ik het idee vandaan geplukt:

http://actionwinkel.hyves.nl/


https://www.facebook.com/ActionFanpagina?ref=stream

Die met die wol er omheen heb ik omwikkeld met bolletjes wol ook van de action.
Vorig jaar had ik er zo een op de voordeur met poppetjes en ledlampjes er op.
Ik zal ffe foto's zoeken.
Je kan zelfs kransen maken met pedaalemmerzakjes en die taartonderzettertjes ook daar te koop.Opvouwen tot een rozetje en in de krans prikken met een speld krijg je beetje dat brocante effect.
Moet je maar is kijken op die hyve en dan kopje kransen dan zie je er div met allerhande materialen.

earthling
Berichten: 578
Lid geworden op: 07-12-2012 18:23

Bericht door earthling » 08-12-2012 21:55

Wat ook misschien een leuke tip is, twee jaar geleden heb ik bij de kringloop 'het goed' een paar zakken met kerstdecoratie gehaald.
Daarmee kun je hele leuke kerststukjes maken :)

In die zakken zit een mix van kleine versieringen waarmee je leuk een klein boompje kunt versieren of je eigen kerststukje decoreren.
Ook zijn daar zakjes gekleurde mos of schors te vinden.

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 08-12-2012 21:59

Krans omwikkeld met bolletjes wol zoals je een pompom maakt gewoon omwikkelen.
Poppetjes er opgeplakt waren kant en klaar te koop.

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Met de taartonderzettertjes die kleintjes

Afbeelding

Appelprikkerhuisjes gepimt
Kan je ook alle kanten mee op.

Afbeelding


Afbeelding


Zeepketting de makkelijke manier.
Zeep raspen met een beetje water er aan toegevoegd kneden tot een soort deegje niet te nat en niet te droog.Plat drukken niet te plat en met bijv een koekjesvorm een figuurtje er uit drukken.Laten drogen,eerst gaatje in maken.Dan rijgen ik heb wat oude kapotte kettingen gerecycled.


Afbeelding


Afbeelding

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 25-12-2012 00:15

Kerstkoekjes en cakepops gemaakt en versierd door mijn dochter:

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

flard
Berichten: 441
Lid geworden op: 07-12-2012 11:56

Bericht door flard » 25-12-2012 14:09

Heel leuk al die creativiteit van jou Leonie. Moet je natuurlijk wel een beetje in je hebben zitten. Wat ik nog leuker vind is dat je al deze ideeën weer aan je kinderen overbrengt. In ieder geval het enthousiasme, want veel ideeën vind je in tijdschriften, boeken en op internet. Maar de leukste en creatiefste ideeën zijn altijd je eigen ideeën :) (tenminste als je er gevoel voor hebt, zoals jij)
Misschien wordt het morgen beter, maar het wordt toch nooit goed

Plaats reactie