Foto's

Hier kunnen deelnemers hun hobbys bespreken
leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 10-03-2013 15:05

Viezeheersbeestjes in actie :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En hier was die net weg gevlogen wel zijn schaduw

Afbeelding

John van Rhijn
Berichten: 568
Lid geworden op: 03-03-2013 22:07

Bericht door John van Rhijn » 10-03-2013 16:43

Lucky Luke was ook sneller dan zijn schaduw.

flard
Berichten: 441
Lid geworden op: 07-12-2012 11:56

Bericht door flard » 10-03-2013 16:52

We hebben hier te maken met de "Gewone Oeverlibel" Leonie. Het is maar dat je het weet.
Misschien wordt het morgen beter, maar het wordt toch nooit goed

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 10-03-2013 17:12

Hahaha was een floriade libelle :lol: daar vlogen er div van rond .

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 13-03-2013 09:21

Een vleugje lente in de sneeuw net gemaakt in de tuin.
Gisteren heeft het aardig gesneeuwd hier.Vorige week was het zo lekker en een week later is koning winter weer in het land.
Maar deze dappere narcisjes laten zich niet kennen,

Afbeelding

Afbeelding

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 07-04-2013 23:02

Zwaan in spiegelbeeld:

Afbeelding

John
Berichten: 1150
Lid geworden op: 06-12-2012 21:41

Bericht door John » 07-04-2013 23:18

Aaaah! Die is mooi Leonie!
Praten zonder denken, is schieten zonder richten.

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 19-04-2013 18:31

Lente:

Dit is nog een oudje van mij aantal jaren terug gemaakt met toen nog een simpele digitale camera de kersenbloesem van de boom die toen nog in de tuin stond.Inmiddels sinds 2 jr hebben we hem er uit gehaald.Maar gelukkig hebben we de foto's nog.
In de loop van de jaren heb ik diverse kersenbloesem op de kiek gezet toen de boom nog in de tuin stond,maar deze foto blijf ik de mooiste vinden met die strak blauwe lucht op de achtergrond.Dat mis ik nog wel,maar de troep van die boom niet .Hij moest er ook uit,want hij werd veel te groot en de wortels druktte alles omhoog.Werd onderhand een Limburgs heuvel landschap in de tuin,terwijl het hier in Midden Limburg zo plat als een dubbeltje is :lol:
Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Deze vandaag gemaakt met mijn mobiele telefoon toen ik onderweg naar huis was een bloeiende ribus in het gemeenteplantsoen: leuk bloemetje,maar ik vind hem een beetje stinken.

Afbeelding


En deze ook in het gemeenteplantsoen een weet ik veel wat het is bloem in de struik :lol:

Afbeelding


Blauwe druifjes in de tuin

Afbeelding

Kievitsbloem in de tuin

Afbeelding


Regendruppels op viooltjes

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

flard
Berichten: 441
Lid geworden op: 07-12-2012 11:56

Bericht door flard » 20-04-2013 14:15

Vooral die regendruppel foto's spreken me erg aan. Compliment Leonie.
In ons Holypark staan de Kievitsbloemen nu ook al in de bloei. Het zijn er honderden, een prachtig gezicht. Zal eens kijken of ik een foto van vorig jaar heb.

De fraaie Kievitsbloemen (w.o. ook wite exemplaren) vormen een prachtig contrast met de witte bosanemonen, de helderblauwe sterhyacinthen en de roodachtige voorjaarshelmbloemen. Elders in het park bloeien weer andere voorjaarssoorten, afhankelijk van bezonning en grondsoort.

Het slechte nieuws nu: ze (de jeugd dus, want de oudere bewoners in onze flats zijn daar nog niet aan toe) hebben de rode fietsersbrug in het park in de fik gestoken, zodat je nu een eind moet omrijden. De vandalen :evil:
Helaas ligt er tegen het park een hangplaats voor jongeren w.v. een aantal daar de beest uithangt. Een tijdje is het rustig geweest, omdat er veel opgepakt zijn en veroordeeld. Nu (met het warmere weer) verschijnen er weer nieuwe groepen en de ellende begint opnieuw. Ook in het park wordt (behalve de brug) veel vernield en bevuild. Burgemeester doet er weinig of niets aan. Maar dit heeft verder niets met hobby's te maken.
Misschien wordt het morgen beter, maar het wordt toch nooit goed

flard
Berichten: 441
Lid geworden op: 07-12-2012 11:56

Bericht door flard » 20-04-2013 14:33

Afbeelding

Klein stukje van het Holypark. Uiteraard zijn deze planten hier uitgezet (bolletjes). In stadstuinen zijn ze ook allemaal aangeplant. In het wild komt de Kievitsbloem nog maar sporadisch voor, met name in Noordwest Overijssel. De plant vraagt n.l. vochtige weidegrond. Je boft als ze het in je stadstuin goed doen.
Misschien wordt het morgen beter, maar het wordt toch nooit goed

Plaats reactie