Foto's

Hier kunnen deelnemers hun hobbys bespreken
leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 08-05-2013 18:12

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Toch eentje gelukt zat op een afstand en was snel knippen als gingen de vleugels weer dicht:

Afbeelding

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 08-05-2013 18:20

Afbeelding


Best lastig een schoonplekje raam te vinden,maar deze is toch wel grappig.

Afbeelding


Helemaal zennn


Afbeelding

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 08-05-2013 18:30

Afbeelding


Ooievaarsnest op de schoorsteenpijp bij het leeuwen verblijf


Afbeelding


Ik slaap

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding



Afbeelding

John van Rhijn
Berichten: 568
Lid geworden op: 03-03-2013 22:07

Bericht door John van Rhijn » 08-05-2013 22:27

Mooie foto's, Leonie.
Enne... ruim 2 uur onderweg van Rotterdam naar Limburg is ook weer niet zo verschrikkelijk traag. Als je echt in de file komt mag je daar voor tekenen!

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 08-05-2013 22:35

Hahaha ok maar normaal rijden we er iets korter over en nee das geen laag vliegen hihihi.Was heel druk op de terugweg.

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 15-05-2013 18:06

Leliehaantjes in actie

Afbeelding

Overigens niet om vrolijk van te worden van deze rooie monstertjes,want ze vreten je lelies binnen mum van tijd kaal dus weg er mee.

Net of deze tulpen geschilderd zijn

Afbeelding


Een van mijn aliums in de tuin

Afbeelding

Deep purple alium van dichtbij bekeken:


Afbeelding





Bosviooltjes.Ze bloeien vrolijk door zitten al vanaf sept/oktober in de bakken en nog steeds staan ze vol op in bloei.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Clematis in knop

Afbeelding

monique
Berichten: 415
Lid geworden op: 20-12-2012 15:06

Bericht door monique » 16-05-2013 12:06




onze lidkactus en de andere kactus [ ik kan even niet op de naam komen ] staat in de bloei... ben er zeer trots op ..

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 01-06-2013 23:28

Voortuin :

Beetje georganiseerde chaos :lol: Momenteel veel paars tinten vorig jaar had ik veel rood van de papaver en dat eindigde aan het eind van de zomer in geel tinten van de rudbeckia en zonnebloemen.Nu komen langzaam de rode blijvende papavers in bloei en zag ook al knoppen in de eenjarigen.Het verandert van kleur elke keer weer.Het vingerhoedskruid begint in bloei te komen die zijn roze en wit en de stokrozen zijn flink aan het groeien.
Het is allesbehalve strak aangelegd hihihi maar de vlinders en insecten zijn er heel blij mee.Ik heb van alles rond gestrooid en of bollen in gezet.Die aliums vond ik mooi zag ik vorig jaar op de floriade in combinatie met de rode papaver en dat heb ik dus in de tuin ffe na gedaan :lol:

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Bulgaarse ui

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Hortensia gedeelte achtertuin

Afbeelding


Linker border opnieuw beplant inmiddels staat er nog wat meer in

Afbeelding


Nu bezig mijn bakken op te vullen met eenjarigen.
Ik heb ook nog een moestuin gedeelte een houten bak en nog 2 andere bakken er naast met van alles er in.

Afbeelding

Afbeelding


Kruiden gedeelte

Afbeelding

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 01-06-2013 23:40

Vorig jaar
Begon een beetje zo nadat de tulpen waren uitgebloeit toen.
Afbeelding


Eindigde vorig jaar in metname geel tinten:



Afbeelding

Nu dus paars wat de boventoon voert

Afbeelding


Ik noem het maar natuurlijk tuinieren :lol: of is het avontuurlijk tuinieren.In de zin van men kiepe er in en zien wel wat er uit komt.


Afbeelding

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 01-06-2013 23:57

Veel mensen vinden het heel leuk .Pas nog iemand gesproken die zei dat zie je tegenwoordig nog maar zelden ook die stokrozen en aliums worden ,maar weinig gebruikt.Vaak zie ik mensen voorbij komen ffe blijven kijken wat er allemaal in staat,of als ik in de tuin bezig ben dat ze een praatje komen houden dat ze het zo grappig tuintje vinden.Kijk daar doe je het dan voor he :lol: Wat ik zelf heel grappig vind zijn de opvolging van kleuren het is nooit saai.Ik heb ook nog andere papavers gezaaid roze en paarse die komen ook op dat zaad had ik vorig jaar weer verzameld van degene die ik vorig jaar er in had staan en ook nog zinnia zaad rond gestrooid.Her en der zie ik wat opkomen dus ik ben benieuwd wat dat gaat worden.

Het is van alles en nog wat beetje ahem druk.Op een tafeltje heb ik allerlei zinken bakken staan die heb ik vanavond opgevuld met eenjarigen.Achter moet ik nog paar bakken opvullen en wat dingen verplanten.En zo blijf je bezig.En dan te bedenken dat ik een aantal jaren terug weinig tot niks met tuinieren had.Maar ik ben blij dat we uiteindelijk niks bestraat hebben.Ik vind dit veel te leuk .

Mijn hortensia's zijn veel al krijgertjes ik noem ze adoptie hortensia's :lol: ze hebben hier een mooi plekje gekregen en toen het super.De linker border hebben we opnieuw beplant aantal vaste en een aantal eenjarigen.Ik wilde graag hortensia annabel er in dus heb ik die gekocht.Wat nieuwe stokrozen achterin.Ik heb ook al een aantal zaailingen die had ik vorig jaar opgekweekt en die staan weer voor.Voor heb ik een zwarte stokroos toen ik die kocht was die pakweg 30 cm hoog aan het eind van het seizoen was die bijna 4 meter hoog en vol diep paarse bloemen bijna zwart.Ik heb er nu een lichtroze naast gezet en heb nog een witte en een hardroze en dan zaailingen en stekken van iemand gekregen maar weet niet welke kleur dat is.Tropische verrassing dus hihihi.

Vanmiddag bloemetjes gekocht voor mijn bakken die gaan er deze dgn in.

Plaats reactie