Foto's

Hier kunnen deelnemers hun hobbys bespreken
Plaats reactie
earthling
Berichten: 578
Lid geworden op: 07-12-2012 18:23

Bericht door earthling » 20-04-2013 16:43

flard schreef:Vooral die regendruppel foto's spreken me erg aan. Compliment Leonie.
In ons Holypark staan de Kievitsbloemen nu ook al in de bloei. Het zijn er honderden, een prachtig gezicht. Zal eens kijken of ik een foto van vorig jaar heb.

De fraaie Kievitsbloemen (w.o. ook wite exemplaren) vormen een prachtig contrast met de witte bosanemonen, de helderblauwe sterhyacinthen en de roodachtige voorjaarshelmbloemen. Elders in het park bloeien weer andere voorjaarssoorten, afhankelijk van bezonning en grondsoort.

Het slechte nieuws nu: ze (de jeugd dus, want de oudere bewoners in onze flats zijn daar nog niet aan toe) hebben de rode fietsersbrug in het park in de fik gestoken, zodat je nu een eind moet omrijden. De vandalen :evil:
Helaas ligt er tegen het park een hangplaats voor jongeren w.v. een aantal daar de beest uithangt. Een tijdje is het rustig geweest, omdat er veel opgepakt zijn en veroordeeld. Nu (met het warmere weer) verschijnen er weer nieuwe groepen en de ellende begint opnieuw. Ook in het park wordt (behalve de brug) veel vernield en bevuild. Burgemeester doet er weinig of niets aan. Maar dit heeft verder niets met hobby's te maken.
Ik neem aan dat je het skateplein bedoeld? die zou jaren geleden verhuizen maar staat er nog steeds.
Hopelijk word er dan snel opgetreden zodat de rust weer wederkeert.

Mooie foto's weer trouwens, en die druppels, als we zo groot waren als een mier zouden we werkelijk in een heel andere wereld leven :)

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 20-04-2013 23:22

Mooi die kievitsbloemen ik heb er ook div van in de tuin en idd ook witte.
Hier is de grond lang vochtig kleigrond heeft zijn voordelen,soms ook zijn nadelen ,omdat het water niet goed weg kan zeker ook nog is door de dikke leemlaag er onder van minstens 30 cm dikte.

Dat is helaas oa een probleem hier in deze wijk,dat het water lang kan blijven staan .En het riool wat het vele water niet allemaal goed aan.Water slaat dan in het binnenhuisriool met als gevolg oa borrelende gootsteen etccc als het heftig regent etccc zijn in de loop van der jaren al div dingen aan gedaan,met plaatsen van terugslagkleppen etccc.Grondwater wat in de kruipruimtes omhoog komt etccc.Dat speelt al vanaf dat deze wijk is aangelegd begin jaren 80.Vroeger was dit allemaal boerenland.

Zonde van die brug wat hebben ze er nou aan om zoiets te slopen ja voor de zogenaamde stoerdoenerij helaas.

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 26-04-2013 23:18

ls de lente komt dan stuur ik jou tulpen uit .......


Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Een beverboom paar deuren verder



Afbeelding


Stukje van mijn tuin onder de overkapping de boel weer beetje veranderen wat tierelantijntjes in het kastje.Inmiddels staan die keulsepotten weer ergens anders zijn al oude nog van mijn moeder geweest.Ik vind ze niet zo heel mooi,maar goed vond ook weer zonde ze weg te doen.
´
Afbeelding


Als toetje een mooie zonsondergang gisterenavond

Afbeelding

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 26-04-2013 23:27

De stokrozen op de foto zijn inmiddels geplant laat maar groeien en bloeien.Vorig jaar had ik een dieppaarse bijna zwarte die werd bijna zo´n 4 m hoog.Ik wilde er een licht roze naast hebben en aan de andere kant die donkere roze.Ik heb nog een paar staan die ik zelf gezaaid heb en een paar gekregen stekken.


Viooltjes.

Ze zitten al vanaf sept okt in de bakken en ze doen het heel goed .
Afbeelding

Stukje voortuin met aliums in knop,bloeiende judaspenning etcc

Afbeelding


De witte kievitsbloemen bloeien ook


Afbeelding


Het witte gebroken hartje


Afbeelding

Oranje boven


Afbeelding

Oeps zie in mijn vorige posting een gevalletje tiepgriep,ik bedoel dus als de lente komt ipv is de lente komt .Gevalletje te snel willen tikken. :lol:

John van Rhijn
Berichten: 568
Lid geworden op: 03-03-2013 22:07

Bericht door John van Rhijn » 29-04-2013 23:53

Deze zonsondergang fotografeerde ik even buiten mijn dorp:

Afbeelding
Sony DSC-HX200V

Zuid-Beijerland - 15 april 2013

earthling
Berichten: 578
Lid geworden op: 07-12-2012 18:23

Bericht door earthling » 30-04-2013 00:08

zowiezo is het een mooie foto maar toch, als die boom in het midden er niet had gestaan zou het de foto van het jaar zijn :)
Maargoed dat is mijn subjectieve mening :wink:

John van Rhijn
Berichten: 568
Lid geworden op: 03-03-2013 22:07

Bericht door John van Rhijn » 30-04-2013 00:37

Als de boom in het midden er niet gestaan had, was op dat ogenblik de zon nog te fel geweest. Die boom was dus juist nodig om hetzonlicht te breken.
Maar goed, speciaal voor Earthling een paar meter verder naar links, toen de zon bijna verdwenen was:


Afbeelding
Sunset reflecting in the Borrekeen

Zeker dit soort foto's doen het mooier met een zwarte achtergrond:

http://www.flickr.com/photos/john_van_r ... /lightbox/

earthling
Berichten: 578
Lid geworden op: 07-12-2012 18:23

Bericht door earthling » 30-04-2013 12:17

Op foto 01050 is te zien wat je bedoelt, maar is je belichting niet handmatig in te stellen?

Die eerste foto is juist zo prachtig met de bomen aan elke zijde :wink:

Toen ik in 2004 naar de Holy verhuisde was ik maar wat blij dat ik aan de rand van de polder kwam te wonen.
Met een simpel cameraatje haaste ik me op een octoberavond naar het broekpolderpad om foto's te nemen van het transformerende schouwspel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het was een simpel cameraatje en de kwaliteit van de foto's is dan ook laag.
foto 3 en 4 vind ik persoonlijk echt goed gelukt.
Bij foto 2 is duidelijk de zon gewoon te fel waardoor het een waas wordt, maar helaas kon ik niet zoomen of scherpstellen met dit cameraatje.
3 lichtstanden en dat is te zien op foto 3 en 4 waarbij 3 net iets te licht is en 4 te donker :)

John van Rhijn
Berichten: 568
Lid geworden op: 03-03-2013 22:07

Bericht door John van Rhijn » 30-04-2013 13:45

Juist door het breken van het directe zonlicht door geboomte kun je meer dan in de felle zon. Dat zie je ook met een eenvoudige camera. Inzoomen wordt echter onder alle omstandigheden problematischer, want je haalt het licht nog dichterbij.
Ik kan m'n toestel instellen voor tegenlicht, maar gebruikte hier gewoon de automatische instelling.
Maar welke instelling dan ook, ik hanteer altijd een gouden regel en die luidt eenvoudig: Als je zelf niet tegen de zon in kunt kijken, richt dan ook je lens er niet op!
Tenzij je natuurlijk een speciaal filter gebruikt!

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 06-05-2013 23:09

Miertjes op knop pioenroos zag het pas toen de foto op de pc stond.Die waren in het echt piepklein .

Afbeelding


Witte krabspin in de tuin

Afbeelding





Afbeelding

Moet zo worden deze bloeiende heb ik vorig jaar op de floriade op de foto gezet,afgelopen herfst heb ik aliumbollen in de tuin gezet.




Afbeelding


Uitgebloeid ook mooi

Afbeelding



Maar we gaan weer terug naar de tuin vandaag:

Afbeelding



Val er niet in

Afbeelding


Tulpen

Afbeelding


Zwarte tulpen nou ja eigenlijk dieppaars

Afbeelding



Nog meer tulpen,maar in een teil geplant

Afbeelding

Plaats reactie