Natuurbericht.nl

Algemene berichten
Plaats reactie
flard
Berichten: 441
Lid geworden op: 07-12-2012 11:56

Natuurbericht.nl

Bericht door flard » 25-08-2013 12:52

Een groot aantal natuurorganisaties publiceert zijn "nieuwsberichten uit de natuur" vanaf 2008 in de gratis nieuwsbrief "Natuurbericht.nl". Ik heb me een tijdje geleden daarop geabonneerd. Je kunt elke week of elke dag een Natuurbericht in je postbus ontvangen over alle (natuur)onderwerpen of een bepaald deelonderwerp, b.v. paddenstoelen. Het is een mooi opgemaakte nieuwsbrief die elke dag leuk, aardig, interessant, schokkend enz. nieuws over de natuur brengt. Vandaag is er b.v. het bericht dat er een invasie van bladhaantjes (kevertjes) in Overijssel is. Dit is toevallig een nogal speciaal onderwerp, dat je misschien geen bal interesseert, maar er zijn ook vaak berichtjes over de algemene toestand van de natuur, onderzoeken e.d. Ook bijzondere vondsten en waarnemingen van planten en dieren worden behandeld. Je moet wel behoorlijk geïnteresseerd zijn in de natuur, maar in het algemeen is de Nieuwsbrief zeer lezenswaardig geschreven met mooie illustraties. Overigens sturen ze die brief tegenwoordig ook naar alle kranten, zodat je steeds meer nieuws uit Natuurbericht in de krant ziet staan. Herhaaldelijk tref je ze b.v. ook in het AD aan. Let maar op, ook op die bladhaantjes. Kijk eens op de onderstaande site om te zien waar het allemaal over gaat. Je kunt je hier ook aanmelden voor de Nieuwsbrief (kijk in linker kolom). Ik vind die Nieuwsbrief in ieder geval erg interessant en lees hem elke dag. Leuker dan al die ellende in de dagbladen, al geef ik meteen toe dat veel bladhaantjes, die zelfs je huis binnendringen, ook ellendig kan zijn :)

http://www.natuurbericht.nl/
Misschien wordt het morgen beter, maar het wordt toch nooit goed

flard
Berichten: 441
Lid geworden op: 07-12-2012 11:56

Bericht door flard » 28-09-2013 12:57

Afgelopen woensdag is er een voor Nederland nieuwe vogelsoort gespot: de rosse waaierstaart. Hieronder citeer ik een stukje uit Natuurbericht:


"Rosse waaierstaart: nieuwe soort voor Nederland

Bericht uitgegeven door Dutch Birding Association op vrijdag 27 september 2013

Woensdag 25 september werd vogelend Nederland ’s avonds opgeschrikt door twee foto’s op een vogelwebsite. Henry van Lierop had een vogel gefotografeerd in de Vereenigde Harger- en Pettemerpolder, gelegen achter de Hondsbossche Zeewering, en vroeg zich of af dat wel een Gekraagde roodstaart was. Zijn twijfel bleek terecht: Het betrof een prachtige Rosse waaierstaart, een geheel nieuwe soort voor Nederland!"

Lees hier verder:


http://www.natuurbericht.nl/?id=11498&Eid=14800

Dit is de 505e soort voor Nederland. Nu weet je gelijk hoeveel vogelsoorten er in ons land leven of gespot zijn. Overigens: je zal maar boerin zijn en ineens honderden vogelspotters op je erf aantreffen :)
Misschien wordt het morgen beter, maar het wordt toch nooit goed

monique
Berichten: 415
Lid geworden op: 20-12-2012 15:06

Bericht door monique » 28-09-2013 14:09

interessante site flard ga het gelijk opslaan in favorieten .. :wink:

Plaats reactie