Natuur- en landschapsfilms

Algemene berichten
Plaats reactie
flard
Berichten: 441
Lid geworden op: 07-12-2012 11:56

Natuur- en landschapsfilms

Bericht door flard » 24-07-2013 13:56

Een nieuw draadje om elkaar attent te maken op de vele prachtige natuurfilms die er op Youtube te zien zijn. Vaak zijn ze door landelijke Toeristenbureau's gemaakt al of niet voorzien van lokale muziek, maar ook wel door particulieren. Het mogen filmpjes zijn van bekende toeristenlanden als Frankrijk of Duitsland, maar ook van onbekende en verre landen. De kwaliteit moet redelijk tot zeer goed zijn. De vele onscherpe filmpjes laten we voor wat ze zijn: meestal erg amateuristisch ook. Op Youtube kun je de resolutie zelf instellen. Mijn computer en scherm kunnen HD aan, dus mijn eerste filmpje kan in HD formaat bekeken worden(en bij mij nog op een 27 inch monitor ook), wat echt schitterend is. Let ook op de kaleidoscopische opnamen, wat men ongetwijfeld met behulp van de computer zal hebben gedaan. Een land waar, o.a. vanwege de schitterende natuur, de film In de Ban van de Ring en De Hobbit is opgenomen: Nieuw-Zeeland. Mijn vrouw en ik hebben er met onze zoon en schoondochter een prachtige rondreis per camper gemaakt, zowel op het Noorder- als op het Zuidereiland. Je wilt er eigenlijk niet meer weg, maar ja je hebt een retourticket :(

Dus stuur je filmpjes maar in. Als het een succes wordt kan John er misschien een apart hoofdstuk van maken, net als de muziek en het cabaret.




Standaard staat de resolutie op 480 p, maar dat verander je rechtsbeneden als het filmpje eenmaal is begonnen. Voor HD moet je dus op 1080 p klikken.
Misschien wordt het morgen beter, maar het wordt toch nooit goed

earthling
Berichten: 578
Lid geworden op: 07-12-2012 18:23

Bericht door earthling » 29-07-2013 11:16

Mooi Topic Flard, en een prachtig stukje natuur :)

Komende week word het allemaal wat minder druk en hectisch, dan zal ik kijken of ik iets moois kan bijdragen aan dit prachtige topic.

flard
Berichten: 441
Lid geworden op: 07-12-2012 11:56

Bericht door flard » 29-07-2013 11:33

Alvast nog een fraai filmpje over het mooiste landschap van Nederland, t.w. Zuid-Limburg. Hier groeien nog zeer zeldzame orchideeën en andere planten van kalkminnende grond. Hier fladderen nog vlinders rond die elders niet meer te zien zijn. Limburg is al lang niet meer het paradijs dat de beroemde E. Heimans eind 19e eeuw beschreef in "Uit ons Krijtland", maar als je de natuuropnamen zo achter elkaar in een filmpje ziet is er toch nog genoeg schoons te ontdekken.
Het is een 5 minuten durend filmpje uit een 1 1/2 uur durende videofilm van Hans Melters. Ik geloof niet dat hij in HD is, maar hij is scherp genoeg en....met mooie pianomuziek op de achtergrond.

Misschien wordt het morgen beter, maar het wordt toch nooit goed

flard
Berichten: 441
Lid geworden op: 07-12-2012 11:56

Bericht door flard » 01-08-2013 13:51

Even een leuke animatie film er tussendoor (maar wel met veel natuur) over een pas uit het ei gekomen Tyrannosaurus Rex en wat hij/zij de eerste uren na zijn geboorte allemaal meemaakt. Zeer sfeervol en maar 7 minuutjes durend. Zal wel onderdeel zijn van een langere film. Ik hoop dat je een snelle internet verbinding hebt, want je kunt hem ook op 1080 p draaien en dan is ie heel mooi.

Misschien wordt het morgen beter, maar het wordt toch nooit goed

flard
Berichten: 441
Lid geworden op: 07-12-2012 11:56

Bericht door flard » 05-08-2013 16:58

Liefhebbers van de Oostenrijkse bergen? Kijk dan naar dit prachtige filmpje over het Dachsteingebergte. Ook hier geldt weer: hoe hoger de resolutie, hoe mooier het filmpje op je scherm. De reclame slogan die af en toe in beeld verschijnt moet je maar vergeten.

Misschien wordt het morgen beter, maar het wordt toch nooit goed

Plaats reactie