Niet inenten a-sociaal?

Algemene berichten
Plaats reactie
flard
Berichten: 441
Lid geworden op: 07-12-2012 11:56

Niet inenten a-sociaal?

Bericht door flard » 29-06-2013 18:10

Ja, ik vind van wel. Vooral mensen uit de z.g. "Biblebelt" weigeren hun kinderen in te enten tegen mazelen. Gevolg: nu al 3000 gevallen. Ik heb het altijd a-sociaal gevonden dat (een groot aantal) gelovigen uit deze streken hun kinderen niet inenten tegen besmettelijke kinderziekten. Immers, als het een beetje tegenzit krijgen ook kinderen uit niet-gelovige gezinnen en kinderen buiten de biblebelt deze ziekten. En of je nu in God gelooft of niet, die ziekte verspreidt zich gewoon over alle gezinnen. En dan vind ik het a-sociaal dat dit soort mensen een gevaar zijn voor andere (niet-gelovigen). Daarom snap ik niet dat inenting niet gewoon verplicht is voor iedereen.

Wat vinden jullie?
Misschien wordt het morgen beter, maar het wordt toch nooit goed

John
Berichten: 1150
Lid geworden op: 06-12-2012 21:41

Bericht door John » 29-06-2013 20:08

Ook ik vind het onbegrijpelijk dat mensen ervoor kiezen om hun kinderen niet te laten inenten. Maar we leven in een vrij land, en het is een keuze die deze mensen echt zelf maken.
Maar jullie kennen waarschijnlijk mijn motto:
"Drank en religie kunnen meer kapot maken dan je lief is."
Praten zonder denken, is schieten zonder richten.

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 29-06-2013 21:05

Idd ik vond en vind het ook heel dom.Zo blijf je deze ziektes zoals mazelen,maar ook kinkhoest in stand houden.

Ik snap als kinderen allergisch reageren op eea iets in zo'n inenting dat je dan kritischer bent mbt de inentingen.


Maar om het niet te doen omdat het de wil van god is vind ik absurd.

Ik kan mij jaren geleden herinneren gingen we met schoolreis(kamp) naar Lunteren precies in die biblebelt en in die periode had je die polio epidemie daar.Er was toen een jongen ziek geworden waarvan ze toen dachten dat die dat had gelukkig was dat uiteindelijk niet zo,maar je schrikt er wel van.

Mazelen is helemaal niet zo onschuldig als het lijkt.Al hebben wij onze generaties het wel gekregen,maar toen had je ook div complicaties die konden voor komen.Daarom kwam juist deze inenting omdat net als bof en rode hond tegen te gaan.


Jaren terug had je toen die meningococcen c epidemie hier in de omgeving ik heb toen zelf die inentingen betaald dat vaccin dan en die door de huisarts laten zetten nog voor die massale inentingscampagne kwam.Ik vond het heel eng omdat het heel erg dicht hier in de buurt zat die epidemie.

Waar ik wel momenteel kritisch in ben is die inenting tegen baarmoederhalskanker bij meisjes ,omdat daar heel weinig over bekend is ik zit hier nog over in twijfel of ik het laat doen of niet.

Plaats reactie