De vraag van vandaag 09

Algemene berichten
Plaats reactie
earthling
Berichten: 578
Lid geworden op: 07-12-2012 18:23

De vraag van vandaag 09

Bericht door earthling » 07-05-2013 11:25

Er is al veel over tijd reizen gefantaseerd, maar stel eens dat het mogelijk is en je reist terug naar 1955.
De oorlog is voorbij, nu leeft het idee van een welvarend verenigd Europa waarin de verschrikkingen van oorlog voorgoed tot het verleden behoren.
De raad van Europa kiest dat jaar het ontwerp voor een europese vlag.
Mr Sandman is een hit, de eerste aflevering van Swiebertje word uitgezonden op de televisie.
Je hebt enorme kennis vergeleken met de mensen die je aantreft, je komt immers uit de toekomst en weet waar de besluiten die sindsdien genomen zijn toe geleid hebben.

Zou je de kennis die je hebt aanwenden om te waarschuwen of zou je alles zijn beloop laten hebben.
Zou je jezelf opzoeken of je ouders in hun jonge jaren?

Vragen vragen :)

Het lijkt me echt machtig terug in de tijd te gaan, als ik mijn kennis zou aanwenden dan zou het milieu voor mij het onderwerp zijn vanwege o.a de bijensterfte en de kaalkap.

John
Berichten: 1150
Lid geworden op: 06-12-2012 21:41

Bericht door John » 07-05-2013 14:40

Je moet natuurlijk niet alleen de kennis en de wetenschap hebben, ook een grote dosis overtuigingskracht zal in je bagage moeten zitten.
Immers, wie gaat jouw verhaal geloven?

Vergelijk het maar met een ouder die zijn kind op basis van een grotere ervaring waarschuwt voor eventuele misstappen.
Ik heb er, samen met mijn vrouw, twee op deze aardbol gezet, en ik kan je zeggen, niets is moeilijker om een eigenwijze jongeman te overtuigen van je gelijk, en je goede bedoelingen.

De appel valt daarbij ook niet ver van de boom, ik heb zelf ook niet altijd geluisterd naar mijn ouwe heer, en ik kan nu op deze leeftijd wel zeggen dat het vaak beter had geweest als ik dat wel gedaan had....

Mij zou het overigens nog machtiger lijken om te reizen naar de toekomst, naar een tijdperk over pakweg 25, 50 en 75 jaar.
In etappes dan wel te verstaan, een maand in 2040, een maand in 2065 en een maandje in het jaar 3000.
Praten zonder denken, is schieten zonder richten.

earthling
Berichten: 578
Lid geworden op: 07-12-2012 18:23

Bericht door earthling » 07-05-2013 16:10

Mooi antwoord :wink:

Ergens is het ook goed dat men liever zelf ondervindt dan aanneemt, daardoor kunnen nieuwe deuren zich openen.
We kunnen wellicht een E-reader meenemen met inhoudelijke info, achterop staat dan 'made in China' 2012.
Alle kaken vallen op de vloer bij het zien van dit stukje techniek want de tv is immers een luxe-artikel die 5 minuten nodig heeft om op te warmen en zwartwit :)

John
Berichten: 1150
Lid geworden op: 06-12-2012 21:41

Bericht door John » 07-05-2013 17:14

Zwart-Wit, één zender, alleen Nederland 1.
Uitzendingen begonnen om 6 uur in de avond, behalve op woensdag en zaterdagmiddag, want dan was er kinderuurtje.
Met de oproepster tante Hannie, die steevast zwaaide als het kinderuurtje erop zat. Tante Hannie is trouwens kortgeleden overleden, ruim 80 jaar.
Tijdens het kinderuurtje zaten de verzamelde buurtkinderen allemaal klaar om te kijken naar Pipo de Clown, Paulus de Boskabouter, Swiebertje etc. etc. Tijden veranderen, en niet altijd ten goede.

Mijn zoon, en vriendin zijn vanmorgen vertrokken naar Brazilië, gisteren hebben we nog even Skype geïnstalleerd op de laptop, kunnen we hem spreken én zien, aan de andere kant van de wereld. Machtig mooi toch?
Praten zonder denken, is schieten zonder richten.

earthling
Berichten: 578
Lid geworden op: 07-12-2012 18:23

Bericht door earthling » 07-05-2013 18:28

Natuurlijk is het machtig dat je contact kan hebben met elkaar, zeker voor jullie als ouders zal dat fijn zijn. :)

Plaats reactie