Scheepvaart foto's en filmpjes.

Algemene berichten
Plaats reactie
earthling
Berichten: 578
Lid geworden op: 07-12-2012 18:23

Scheepvaart foto's en filmpjes.

Bericht door earthling » 09-12-2012 20:14

Evertje1962 schreef:Op het 'oude' MV forum stonden diverse draadjes over scheepvaart, ook eentje met foto's. Ik wilde op deze nieuwe site dus ook maar een draadje starten waar mensen hun scheepsfoto's en meer van dat soort zaken kwijt kunnen. Ik wou gelijk met iets grappigs aftrappen.

Eén van onze loodsen, Marijn van Hoorn, filmt tegenwoordig zijn loodsreizen. Hij zet dan op de brug een cameraatje aan en laat die tijdens de reis meelopen. Later comprimeert hij die filmpjes dan tot een zgn. time-lapse filmpje, waardoor de kijker in enkele minuten een idee krijgt wat er tijdens zo'n reis gebeurt. Hij heeft er al diverse gemaakt, maar deze heeft een Vlaardings karakter, dus die post ik hier. Het laat zien hoe afgelopen zondag de Yasa Anatolia van zee naar de Vulcaanhaven kwam. Het filmpje duurt anderhalve minuut, in werkelijkheid duurt zo'n reis toch wel een uur of 2. Voor degenen die dit leuk vinden: hij heeft meer van die filmpjes op YouTube gezet, effe zoeken en je krijgt in korte tijd een leuke indruk hoe zo'n loodsreis nou in elkaar steekt, al is het eigenlijke beloodsen en afhalen helaas niet te zien. Komt misschien nog wel een keertje.
Evertje1962 schreef:Nog zo'n filmpje van loods Van Hoorn, ditmaal de Suecia Seaways, vanuit dezelfde Vulcaanhaven. Nu is er om de 2 seconden een foto gemaakt in plaats van om de 5 seconden, dat levert een wat rustiger beeld op. We zien zelfs het pontje tussen Rozenburg en Maassluis nog effe overschieten.
vld schreef:Evertje 62,

Heel leuk initiatief van de loods. Het tweede filmpje is inderdaad rustiger, waardoor er meer te onderscheiden is. Ik denk voor de kijker het juiste tempo.
Evertje1962 schreef:Als ik hem spreek (vast wel, binnenkort) zal ik hem de complimenten overbrengen!
DeSpits schreef:
Evertje1962 schreef:Als ik hem spreek (vast wel, binnenkort) zal ik hem de complimenten overbrengen!
...en nodig hem uit om lid te worden van het forum, kan die zelf filmpjes plaatsten.
Evertje1962 schreef:Op YouTube staat inmiddels een flink aantal time lapse filmpjes van loods Marijn van Hoorn. In onze stand op de Havendagen verleden week maakten we er dankbaar gebruik van en het publiek vond ze duidelijk interessant. Dit is wel een speciale, vandaar dat ik hem hier apart plaats: een bulkcarrier van 224 meter vanaf de Waalhaven naar zee, met een hoop drukte en verkeer eromheen. Voor wie er geen genoeg van kan krijgen: alle andere time lapse filmpjes van Marijn zijn hier ook te vinden.
John schreef:Fantastisch filmpje!


earthling
Berichten: 578
Lid geworden op: 07-12-2012 18:23

Bericht door earthling » 09-12-2012 20:16

Dit topic was aan mij voorbij gegaan op het oude forum, maar inderdaad, vooral die laatste is prachtig.

Plaats reactie