Toch Blankenburgtunnel

Algemene berichten
John
Berichten: 1150
Lid geworden op: 06-12-2012 21:41

Bericht door John » 15-05-2013 00:02

Nu pas blijkt dat de "verdiepte" aanleg van de Blankenburgtunnel, de zogenaamde Aalkeettunnel 2 meter boven het maaiveld zal gaan uitkomen.
Dan lijkt mij het zinloos en geldverspilling om de weg verdiept aan te leggen.
Praten zonder denken, is schieten zonder richten.

flard
Berichten: 441
Lid geworden op: 07-12-2012 11:56

Bericht door flard » 15-05-2013 13:47

John ik denk dat die weg toch verdiept moet worden, omdat men vroeg of laat onder de Waterweg door moet. Ik ben trouwens toch benieuwd hoe men dat gaat aanpakken, want men moet wel onder de zeedijk door boren of graven. Zelf denk ik dat ze zelf een eind onder de bodem van de rivier boren, net als bij de Kanaaltunnel. Alleen boorde men daar door kalksteen en hier gaat het door klei/zand of veen. De tunnelsegmenten op de bodem leggen lijkt mij behoorlijk gevaarlijk (scheepvaart met ontplofbare stoffen), maar nogmaals: ik weet het niet. Is er iemand die zo ver de materie is ingedoken dat hij/zij dat wel weet? Of zouden ze het zelf nog niet weten?
Overigens: vanaf het strandje Krabbenplas en de groenstrook bij de Surfplas heb je straks een prachtig uitzicht op een betonbak. Als je er van uitgaat dat de werkzaamheden een strook grond gaan vragen die minstens even breed is als bij de toekomstige A4 nu, dan wordt het landschap daar volkomen verpest. De Rietputten verdwijnen natuurlijk ook en of het restaurant daar kan blijven staan is twijfelachtig. Ook leuk voor de druivenboerderij trouwens. De dames-uitbaters kunnen hun beroep wel opzeggen. DE druiven zijn wel heel zuur voor hen.
Misschien wordt het morgen beter, maar het wordt toch nooit goed

flard
Berichten: 441
Lid geworden op: 07-12-2012 11:56

Bericht door flard » 07-11-2013 14:40

Groot Vlaardingen meldt vandaag dat minister Schultz in haar oneindige wijsheid heeft besloten dat een tunnelritje door de aanstaande Blankenburgtunnel 1,18 euro gaat kosten voor personen auto's, hetgeen mij doet vrezen voor de volgende eenakter (gelukkig na 2020 want dan is die tunnel pas klaar):

Een echtpaar staat voor de tolboom bij de Blankenburgtunnel:

man: zeg vrouw, heb jij even 18 cent voor mij, een eurootje heb ik zelf nog wel in de asbak liggen
vrouw: die zou jij toch meenemen? Die 18 cent?
man: Ik? welnee, ik heb nooit los geld bij me, dat weet je toch?
vrouw: Wat moeten we nu? Er staat al een hele file achter ons te toeteren. Die hebben natuurlijk wel allemaal 18 cent bij zich en een los eurootje in de asbak
man: dat eurootje, dat heb ik dus wel, voor noodgevallen zoals nu
vrouw: ja, maar toch kunnen we er niet door en omkeren kan ook niet meer
man: wacht even, die vrachtautochauffeur naast ons wil iets zeggen. misschien heeft hij 18 cent voor ons
vrachtauto chauffeur: haha, u kunt er zeker ook niet door hé? Ik ook niet. Ik mis 11 cent, want mijn tarief is 7 euro en 11 cent. Heeft Schultz bedacht.
man: nou dan zijn we mooi in de aap gelogeerd. Hebben we eten en drinken bij ons, want we staan hier nog wel even?
vrouw: ja, en dat is allemaal jouw schuld. Ze hadden die tunnel nooit moeten aanleggen. Volgende keer gaan we weer door de Beneluxtunnel.

Einde eerste akte en einde verhaal, want het was een eenakter.
Misschien wordt het morgen beter, maar het wordt toch nooit goed

John
Berichten: 1150
Lid geworden op: 06-12-2012 21:41

Bericht door John » 07-11-2013 18:04

Als je dan 1 euro en 20 eurocent erin gooit, geeft dat ding dan wisselgeld?
Praten zonder denken, is schieten zonder richten.

PSVoorop
Berichten: 48
Lid geworden op: 16-12-2012 17:09

Bericht door PSVoorop » 09-11-2013 15:38

Jullie geloven toch niet dat dit via het aloude centenbakkie gaat zoals dat toen bij de Beneluxtunnel ging. Tegen de tijd dat de Blankenburgtunnel open gaat zit daar zo'n 50 jaar tussen. Daar hebben ze straks vast wel een elektronische "geldpers" voor waardoor geruisloos je geld automatisch van je rekening wordt afgeschreven :wink:

Plaats reactie