Onverwacht bezoek grootste cruiseschip ter wereld

Algemene berichten
flard
Berichten: 441
Lid geworden op: 07-12-2012 11:56

Onverwacht bezoek grootste cruiseschip ter wereld

Bericht door flard » 30-03-2013 13:33

Geheel onverwacht (en dus nog niet op de agenda van de cruiseschepen die Rotterdam bezoeken staand) is bekend geworden dat het grootste cruiseschip ter wereld de "Oasis of the Seas" van Royal Caribbean International uit Miami, met 5400 gasten aan boord en 16 passagiersdekken tellende, vervroegd naar Nederland komt en wel a.s. maandag (oorspronkelijke plan was pas september 2014). Natuurlijk naar Rotterdam en dus langs Vlaardingen

Gaat allen dit prachtige schouwspel langs de Waterweg bewonderen. Hij zal ca. 12 uur 's middags langs varen, ik denk wel vergezeld van vele kleinere boten en bootjes. Ter ere van het bezoek zullen de BB sirenes 2 minuten langer loeien. Wat een schouwspel zal dat zijn. Kom op de fiets, want het zal wel beredruk langs de Waterweg zijn.

Wist je overigens dat het schip o.a. een park, een draaimolen en 7 buurtjes aan boord heeft? Is het weer vragen aan je medepassagiers "uit welke buurt kom jij?" of "oh jee, dat is niet zo'n goede buurt waar jij je hut hebt" (haha)

Nog even aanvullend:

op 9 april a.s. komt het MS Rotterdam terug van een wereldreis van 3 maanden naar het Verre Oosten. Vrienden van mij doen die reis en schrijven elke dag een stuk op Waarbenjijnu. Nou, je gelooft niet wat die mensen allemaal meemaken, want ze doen ontzettend veel excursies. Maar dit terzijde.
Misschien wordt het morgen beter, maar het wordt toch nooit goed

earthling
Berichten: 578
Lid geworden op: 07-12-2012 18:23

Bericht door earthling » 30-03-2013 17:33

Als het meezit word dit een leuk momentje om opname's te maken, dank voor de tip Flard :)

Gast

Bericht door Gast » 31-03-2013 12:34

Flard , dat lijkt mij ook een leuke kennis making met de

leden van Ons Vlaardingen.

Oja earthling hoe herken ik jouw :D

earthling
Berichten: 578
Lid geworden op: 07-12-2012 18:23

Bericht door earthling » 31-03-2013 16:08

Haar lang krullend door de war, en een zwarte jas :wink:
Ik heb ook vrijwel altijd een koptelefoon op mijn oren :)
Maar ik denk dat ik een mooi plekje ga zoeken bij of voorbij de Lickebaert.

John van Rhijn
Berichten: 568
Lid geworden op: 03-03-2013 22:07

Bericht door John van Rhijn » 31-03-2013 17:53

Ik zou ontzettend graag komen, maar juist nu heb ik trammelant met de auto en heb voor woensdag een afspraak met de garage. Ik durf de rit naar Vlaardingen eigenlijk niet goed aan en het OV is niet geweldig op tweede Paasdag. Dus ik baal als een stekker.
Is er al bekend, wanneer de "Oasis of the Seas" weer vertrekt uit Rotterdam?

Op 9 april hoop ik wel langs de Maasboulevard te staan. Bijna een jaar geleden maakte ik daar wel een paar foto's van het "MS Rotterdam", maar dat was puur toeval dat ik hem voorbij zag varen toen ik op de Deltabrug reed en eigenlijk was ik al te laat eer ik mijn auto op het Oosterhoofd uit rende met m'n camera.
Dus dat kan beter!

Afbeelding

Afbeelding

leonie
Berichten: 467
Lid geworden op: 07-12-2012 12:33

Bericht door leonie » 31-03-2013 23:45

Mooie foto's John.

Ik ben heel eerlijk gezegd beetje allert op de datum ;) maandag is het nl idd 1 april :lol:

John van Rhijn
Berichten: 568
Lid geworden op: 03-03-2013 22:07

Bericht door John van Rhijn » 01-04-2013 10:31

Ja, 1 april!
Die kans zit er dik in natuurlijk.
Maar ja, met een rare 'ratel' in de auto was ik sowieso niet gekomen.

Laat ik hopen, dat 9 april wel klopt, hoewel ik mogelijk ook dan een afspraak moet nakomen. De Rotterdam valt echter vaker te bewonderen en eigenlijk moet ik de scheepvaartberichten beter volgen.
Zelf vind ik die foto's best aardig, maar ze zijn in grote haast genomen, omdat de zeereus al voorbij was.
Ik weet nog, dat ik met vrouwlief net vertrokken was op weg naar huis. Net voor we de Deltabrug opreden zagen we rechts van ons de horizon letterlijk gevuld met schip. We realiseerden ons direct, dat dat de Rotterdam was. Ik sloeg meteen rechtsaf de Oosthavenkade op. Geen enkel probleem de auto daar even neer te zetten. Er was welgeteld één fietser die het wel weer gezien had. Op de Westhavenkade was het drukker, maar ook niet overdreven.
Maar het schip was natuurlijk al goeddeels voorbij.
Maar goed, waren wij een minuut of wat vroeger of later vertrokken, had ik natuurlijk helemaal geen foto's kunnen schieten!

earthling
Berichten: 578
Lid geworden op: 07-12-2012 18:23

Bericht door earthling » 01-04-2013 12:07

VLAARDINGEN – Liefhebbers van cruiseschepen opgelet! Het grootste cruiseschip ter wereld, Oasis of the Seas, zal te zien zijn op de Nieuwe Waterweg. Enig geduld is wel vereist want we hebben het over het jaar 2014. Het schip komt ergens in september 2014 naar Rotterdam voor periodiek onderhoud in een droogdok. De exacte datum waarop het schip de Nieuwe Waterweg op vaart is nog niet bekend, maar wel is duidelijk dat op 14 oktober vanaf de Maasstad koers wordt gezet naar de thuishaven in Florida.

Oasis of the Seas is een kolos van 362 meter lang, het steekt 65 meter boven de waterspiegel uit en heeft een vermogen van 7.500 pk. Aan boord kunnen ongeveer 6.400 gasten. Zij worden bediend door een 2.400-koppige bemanning en kunnen onder meer genieten van 21 zwembaden en bubbelbaden en een park met heel veel levende bomen en planten. Een unieke kans dus om dit schip van nabij te bewonderen.

flard
Berichten: 441
Lid geworden op: 07-12-2012 11:56

Bericht door flard » 01-04-2013 13:06

Hé wat jammer nou dat ik niemand gezien heb bij de Waterweg. Ik had al die OnsVlaardingers wel eens willen zien. Maar ja Leonie had door dat het 1 april is vandaag. Hebben jullie trouwens nog meer 1 april grappen gelezen?

Zoals Earthling schrijft moeten we helaas nog even wachten. Degenen die toch wel eens willen weten hoe dat schip er van binnen uit ziet kunnen inloggen op een prachtig YouTube filmpje. Je staat werkelijk versteld van de grootte van dit schip. Het lijkt mij dat je als je er op zit je geen idee hebt dat je op een schip zit. Je verdwaalt er denk ik heel snel. Iemand schreef: help ik ben nog steeds verdwaald op dek 17!

Aan de andere kant: het is niets voor mij, want ik krijg het al benauwd als ik die mensenmenigte zie.

http://youtu.be/6PsWmDHJQO4
Misschien wordt het morgen beter, maar het wordt toch nooit goed

earthling
Berichten: 578
Lid geworden op: 07-12-2012 18:23

Bericht door earthling » 01-04-2013 17:02

Haha, als ik het niet gegoogled had dan had ik waarschijnlijk voor jan met de pet daar gestaan :wink:

Hier nog een mooie clip

Plaats reactie