De vraag van vandaag 02

Algemene berichten
earthling
Berichten: 578
Lid geworden op: 07-12-2012 18:23

Bericht door earthling » 19-05-2013 00:31

9e :)

Niet alleen de finale maar ook in de top tien, erg netjes.

flard
Berichten: 441
Lid geworden op: 07-12-2012 11:56

Bericht door flard » 19-05-2013 13:31

Uiteraard een felicitatie voor Denemarken en het hippie dat een weliswaar aardig maar toch niet opzienbarend tekstje de ether ingooide, begeleid door een oorverdovend getrommel, dat meer Schots dan Deens aandeed. En dat is ook juist de clou van het songfestival: zo veel mogelijk herrie om de zanger(es) heen veroorzaken om de slechte tekst en de melodie (die trouwens even vaak afwezig is) te verdoezelen. Jammer nu, dat het al weer voorbij is, ik heb dagen lang in onzekerheid verkeert, kon bijna niet slapen, ging trillen van de zenuwen. Honderden kalmeringstabletten zijn er bij mij doorheen gejaagd en die krijg ik niet eens vergoed van de verzekering. Bestaat er eigenlijk niet zoiets als een "verzekering tegen het songfestival" af te sluiten door hen, die ernstig geestelijk en lichamelijk beschadigd worden door dit fenomeen? Jammer ook van al die publiciteitsgeile artiesten en aanhang die uit hun dak gingen, zodra de camera er aan kwam, ook al kregen ze 0 punten. Jammer al dat geflits, dat gezwaai met vlaggen (het leek wel vroeg-middeleeuws vendelzwaaien), die laserstralen, dat voortdurende gejuich om niks (het leek wel voetballen), het interessant doen van de juryleden die de punten (soms nog fout ook) moesten doorgeven.... en zo weet ik nog wel wat. Ach geef mij maar Teddy Scholten , toen "een beetje" nog heel gewoon was, en nog won ook. Hoe eenvoudig was de wereld nog. Maar ja, toen waren al die Oostbloklanden er nog niet bij, die elkaar de bal toespelen, hoewel Belgie en Nederland weten daar sinds gisteravond ook "een beetje" van, zoals John al schreef.
Overigens heb ik niet gekeken gisteravond, want ik had een hoop liedjes al in de voorronden gehoord, en twee keer luisteren was van sommigen liedjes bijna niet mogelijk, zonder hartverzakking te krijgen. Dus heb ik alleen de uitslag gehoord en daar heb je vaak al genoeg aan. Waarom Anouk altijd zo'n raar vingergebaar naar de camera moet maken weet ik niet. Weet iemand wat dat gebaar betekent? Zou dat per ongeluk betekenen "iedereen kan de pot op" dan had ze voor mij ook als laatste mogen eindigen. Maar vooralsnog ga ik er van uit dat het gebaar iets vrolijks betekent, waar we blij van moeten worden.

En overigens vind ik het onrechtvaardig dat sommige landen automatisch naar de finale gaan omdat ze het festival betalen. Dat is pure omkoping en zou in politieke en ambtelijke kringen als corruptie worden beschouwd.

Ik heb trouwens naar een mooie, doch zeer bloederige blue ray horror film zitten kijken. "Hänsel and Gretel", ja precies, dat sprookje, maar dan in moderne vorm. In tegenstelling tot het songfestival worden hier bijna alle deelnemers vermoord, gekookt en opgegeten. Sommigen vinden dit trouwens ook wel iets voor een volgend songfestival. Tot volgend jaar (in Denemarken? op 5 minuten gaans van Malmö)

En ondanks dat het bovenstaande ietwat cynisch beschreven wordt, vind ik het fijn dat er elk jaar weer een hoop mensen van dit festival genieten (die flard valt uiteindelijk toch nog wel mee, hoor ik sommigen nu zeggen) :wink:
Misschien wordt het morgen beter, maar het wordt toch nooit goed

John
Berichten: 1150
Lid geworden op: 06-12-2012 21:41

Bericht door John » 19-05-2013 14:12

Het gebaar wat Anouk maakt is een heavy metal-groet.
Het heeft verschillende betekenissen, maar het zal bedoeld zijn als "ik hou van jullie".

Afbeelding
Praten zonder denken, is schieten zonder richten.

earthling
Berichten: 578
Lid geworden op: 07-12-2012 18:23

Bericht door earthling » 30-11-2013 22:25



Een klein voorproefje van Ilse en Wailon, zij gaan ons vertegenwoordigen in 2014 :)

Wailon was voor mij totaal onbekend maar hij blijkt in 2005 al eens met Rachal samen mee gedaan te hebben aan de voorronde's voor het ESF.



De muziek die Ilse maakt is een beetje zo zo voor mij, af en toe een leuk nummer maar niet echt muziek die me pakt.
Maargoed smaken verschillen, zingen kan ze zeker :)


Plaats reactie