Foto's natuur

Forum voor fotos van de Vlaardingse natuur
earthling
Berichten: 578
Lid geworden op: 07-12-2012 18:23

Foto's natuur

Bericht door earthling » 09-12-2012 19:08

De vaart

Afbeelding

Afbeelding

Op de foto is een gedeeltelijke maansverduistering te zien.
Helaas was mijn cammetje niet echt geschikt om daar een mooie opname van te maken, het was volle maan die nacht.


De maan in haar volle gestalte

Afbeelding

Afbeelding

Wassende maan ingezoomd

Afbeelding

Bloedmaan afnemend.
De maan daalt aan de hemel tot eind October en begint dan weer te klimmen, deze foto is vorig jaar in October genomen.
Afbeelding


Dieren

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is stip :) helaas heb ik van staartje geen foto.
Elke dag kwamen ze even buurten de afgelopen winter, stip heel herkenbaar vanwege de stippen op zijn rug, staatje vanwege de witte plak op zijn staart.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vrucht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

earthling
Berichten: 578
Lid geworden op: 07-12-2012 18:23

Bericht door earthling » 09-12-2012 19:37

Het Hof

Afbeelding

Afbeelding

De polder.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wijkpark

Afbeelding

Afbeelding

Ook mistige duisternis kan prachtig zijn in Vlaardingen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Winter, zo ziet de straat en buurt er uit wanneer het gesneeuwd heeft. :)
Het word als een spiegel na enkele dagen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

John van Rhijn
Berichten: 568
Lid geworden op: 03-03-2013 22:07

Bericht door John van Rhijn » 06-03-2013 00:06

Afbeelding

Broekpolder - 9 september 2007

monique
Berichten: 415
Lid geworden op: 20-12-2012 15:06

Bericht door monique » 06-03-2013 07:53

mooie sirie foto,s hier geweldig mooi ..ga zo door ..of in de termen van barrie stevens ..vooral door gaan ... :wink:

earthling
Berichten: 578
Lid geworden op: 07-12-2012 18:23

Bericht door earthling » 06-03-2013 08:38

Afbeelding

Afbeelding

Tijdens het grote sterven ligt onder de rottende bladerdekens in de aarde het zaad dat de belofte van morgen in zich meedraagt, nieuw leven.
Na een periode van diepe rust en moederaarde gehuld in maagdelijk wit breekt nu binnenkort de lente aan.
Terwijl vader zon klimt aan de hemel onderweg naar zijn troon worden zijn gouden stralen steeds krachtiger en bevruchten moeder aarde.

earthling
Berichten: 578
Lid geworden op: 07-12-2012 18:23

Bericht door earthling » 06-03-2013 12:36

Ditmaal een video, winter in Vlaardingen.



Beelden zijn wat schokkerig helaas.
Komende week keert de winter overigens weer even terug en kunnen we wellicht weer sneeuw verwachten.

flard
Berichten: 441
Lid geworden op: 07-12-2012 11:56

Bericht door flard » 06-03-2013 16:22

Onder die tweede crocus foto zou ik gezet hebben: "HeHe, eindelijk een lekker zonnetje en bloeiende crocussen" maar ja ik ben ook geen Earthling (grapje)

Mooie foto's trouwens. Het videofilmpje is ook best de moeite waard Earthling, want zo vaak zie je geen Vlaardingse filmpjes terwijl het sneeuwt. Tamelijk uniek dus. En..... de remedie tegen schokkende filmpjes: camera op statief zetten :) Dat was trouwens voor die sneeuwfoto's ook ideaal geweest, want dan had je ze langer kunnen belichten; nu is er vreselijk veel ruis. Op zich zijn ze namelijk heel sfeervol. Maar verder zitten er erg aardige foto's bij.
Misschien wordt het morgen beter, maar het wordt toch nooit goed

earthling
Berichten: 578
Lid geworden op: 07-12-2012 18:23

Bericht door earthling » 06-03-2013 19:57

flard schreef:Onder die tweede crocus foto zou ik gezet hebben: "HeHe, eindelijk een lekker zonnetje en bloeiende crocussen" maar ja ik ben ook geen Earthling (grapje)

Mooie foto's trouwens. Het videofilmpje is ook best de moeite waard Earthling, want zo vaak zie je geen Vlaardingse filmpjes terwijl het sneeuwt. Tamelijk uniek dus. En..... de remedie tegen schokkende filmpjes: camera op statief zetten :) Dat was trouwens voor die sneeuwfoto's ook ideaal geweest, want dan had je ze langer kunnen belichten; nu is er vreselijk veel ruis. Op zich zijn ze namelijk heel sfeervol. Maar verder zitten er erg aardige foto's bij.
Dankje :)
Ik ben van plan om veel meer opname's te gaan maken van Vlaardingen.
Het oude cameraatje is deze week vervangen door een betere die ook HD opnames kan maken.
Tot nu toe had ik de statief altijd thuis gelaten, die moest ik de volgende keer maar gewoon mee nemen inderdaad.

earthling
Berichten: 578
Lid geworden op: 07-12-2012 18:23

Bericht door earthling » 06-03-2013 21:32

Deze clip is niet van mij maar wel goed op zijn plaats hier :)


John van Rhijn
Berichten: 568
Lid geworden op: 03-03-2013 22:07

Bericht door John van Rhijn » 06-03-2013 21:59

Opmerkelijk!
Toch wist ik, dat er vossen moesten zitten in Vlaardingen, want verleden jaar reed ik met mijn vrouw toen de zon al onder was over de Burgemeester Heusdenslaan toen wij niet ver voor ons een vos zagen oversteken richting stad.

Plaats reactie

Terug naar “Natuurfotos rondom Vlaardingen”